دانلود ترجمه مقاله کاهش آسیب خستگی در سطح تماس غلتشی در راه آهن
ترجمه فارسی مقاله کاهش آسیب خستگی در سطح تماس غلتشی در راه آهن
.
.
بخشی از ترجمه فارسی مقاله : کاهش آسیب خستگی در سطح تماس غلتشی در راه آهن |
در راهآهن سنگ آهن سوئد، مالم بانان، به منظور کاهش آسیب خستگی در سطح تماس غلتشی (RCD) آزمایشی با ابداع یک شیوه تعمیرات پیشگیرانه شامل سنگزنی روزمره ریل انجام شد. درهمان ۲ سال اول آزمایش، هزینه کل سنگزنی به علاوه تعویض ریل حدود ۴۰٪ کاهش یافت، در حالیکه کیفیت ریل و خط آهن بطور کلی تا حد زیادی بهبود یافت.
هرچند نمیتوان هر جایی که آسیب RCF رخ میدهد چنین صرفهجویی داشت، درسی که از این آزمایش حاصل شد جالب توجه است. مخصوصاً، میتوان با سنگزنی و سپس تثبیتسازی منظم و استفاده از پروفیلی که بار ترکها را کاملاً از روی چرخ بر میدارد به شکلی موثر از ایجاد نقایص فعلی متأثر از سطح جلوگیری کرد. در این آزمایش، سرعت برداشت فلز از طریق سنگزنی در هر ۲۵MGT حدود ۰.۲ میلیمتر بود. برای پایش عینیِ پروفیلهای عرضی و طولی ریل کف و همچنین عمق فلز برداشت شده از روی ریل، یا به عبارتی کیفیت کل سنگزنی، روشهایی ابداع شده است. بنظر میرسد حتی اگردر بخش زیادی از خط آهن خطاهای پروفیل عرضی نسبت به پروفیل مرجع مطلوب از حدود تعیین شده فراتر رود، میتوان از طریق این روشها به مزایای مطلوبی دست یافت. |
.
بخشی از مقاله انگلیسی : |
Alleviation of rolling contact fatigue on Sweden’s heavy haul railway |
A test has been undertaken on Sweden’s Malmbanan, or iron ore railway, to reduce rolling contact fatigue (RCF) damage by developing a preventative maintenance regime involving routine grinding of the rails. In just the first 2 years of the test, the total cost of grinding plus rail replacements was reduced by almost 40%, while both the rail and track quality generally improved immensely.
Although it may not be possible to reproduce such savings everywhere that RCF damage occurs, some lessons from the test are of general relevance. In particular, the development of even existing surface-initiated defects can effectively be halted by grinding and thereafter regularly reinstating, a profile which substantially removes loading from those cracks. In this test, the rate of metal removal by grinding was about 0.2 mm per 25 MGT. Methods were also developed for objectively monitoring the transverse and longitudinal profiles of the ground rail, and the depth of metal removed from the rail, i.e. the overall grinding “quality”. It would appear that the desired benefits of grinding can be obtained even if deviations of the transverse profile from a desired reference profile exceed specified limits over a significant fraction of the track. |
.
مشخصات مقاله : | |
عنوان فارسی: کاهش خستگی در سطح تماس غلتشی در راه آهن پر تردد سوئد |
|
عنوان انگلیسی: Alleviation of rolling contact fatigue on Sweden’s heavy haul railway |
|
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : ۲۰ |
سال انتشار : ۲۰۰۲ | نشریه : الزویر – Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8157 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.15Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک |
|
گرایش های مرتبط با این مقاله: طراحی جامدات و مکانیک خودرو | |
مجله: Wear | |
دانشگاه: آلمان |
|
کلمات کلیدی: خستگی در سطح تماس غلتشی، سنگ زنی روزمره، راه آهن سنگ آهن | |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است | |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه شده است |
مطالب مرتبط: |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به سایت ایران عرضه جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– تلفن ثابت: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱ – ساعات تماس: ۷ صبح الی ۱۸ عصر – آدرس ایمیل: iranarze.supt@gmail.com – تلگرام ایران عرضه: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴ – پیامک: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴ – آدرس: آذربایجان شرقی، مرند، خیابان کشاورزی، کوچه امین، پلاک ۳۰ – کد پستی: ۵۴۱۶۸۵۵۱۸۳ |
.