موضوعات پیشنهادی پایان نامه رشته ادبیات انگلیسی

موضوعات پیشنهادی پایان نامه ادبیات انگلیسی

آموزش های نگارش پایان نامه

 

 

  • تاثیر خلاقیت بر یادگیری واحدهای نحوی
  • مطالعه‌ و مقایسه‌ اجتماعی‌ – پراگماتیک‌ تعارف‌ در زبانهای‌ انگلیسی‌ و فارسی‌
  • گزینش واژگان در کتابهای انگلیسی دوره راهنمائی تحصیلی
  • تحقیق‌ روشهای‌ درخواست‌ والدین‌ از فرزندان‌ در بین‌ افراد یک‌ زبانه‌ (فارسی‌ زبان‌) و افراد دو زبانه‌(ارامنه‌):پژوهشی‌ مقابله‌ای‌ در زمینه‌ پراگماتیک‌ کاربردی‌
  • بررسی رابطه بین مهارت زبان فارسی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ارامنه در مقایسه با دانش آموزان فارسی زبان (در اصفهان)
  • اثر سوال  و جواب قبل از تدریس متن بر روی فهم دانشجویان از درس موردنظر
  • بررسی روش نوین درارتقاء انتقال یادگیری از زبان مادری به موقعیت های مشابه یادگیری واژگان در زبان دوم
  • بررسی‌ وجود توانش‌ منظور شناختی‌ زبان‌ در فراگیران‌ بزرگسال‌ زبان‌ خارجی‌

 

  • عوامل انسجام و درک مطلب
  • بررسی مقطعی عملکرد زبان آموزان در خواندن متون تخصصی و عمومی
  • تاثیر تدریس گونه های کلامی بیان و بدیع در درک متون پزشکی و فنی مهندسی
  • بررسی مقایسه ای کنشی گفتاری «درخواست» در دو زبانه های ارمنی و بومی زبانان فارسی از دیدگاه جامعه شناسی زبان و منظورشناسی
  • نقش عوامل غیرمنتظره در متن و تاثیر آن در حفظ یادآوری اجزاء متن
  • بررسی تاثیر نسبی واژگان و نکات دستوری بر درک مطلب
  • افزایش عکس العمل منفی
  • بررسی الگوهای معنایی و ساختاری تعاریف  و پاسخ های تعاریف فارسی
  • بررسی دانش واژگانی زبان مادری و  تاثیر در روند یادگیری واژگان زبان دوم
  • بررسی‌ جامعه‌ – زبانشناسانه‌ رویداد پوزشی‌ فارسی‌ درچار چوب‌ واژه‌ها معنا و ساختارهای‌دستوری‌ موجود در استراتژیهای‌ پوزش‌ فارسی‌ و پیامدهای‌ آموزشی‌ آن‌
  • واحدهای پردازشی در بیان جملات زبان انگلیسی «مطالعه اغلاط فراگیران زبانهای خارجی»
  • مشکل نگارشی یا مشکل زبانی؟
  • مشکلات‌ ساختاری‌ – بافتاری‌ دانشجویان‌ رشته‌ زبان‌ انگلیسی‌ ، مقطع‌ کارشناسی‌، در انشاء انگلیسی‌
  • رابطه جنس و سن با ادب مطالعه بین فرهنگی
  • اختلاف‌ بین‌ زبان‌ گفتاری‌ و نوشتاری‌ دانشجویان‌ ایرانی‌ که‌ انگلیسی‌ را به‌ عنوان‌ زبان‌ دوم‌ یاد می‌گیرند
  • نقش‌ دو زبانکی‌ در یادگیری‌ واژگان‌ زبان‌ دیگر
  • بررسی مشکلات بیانی-کلامی در متون علمی : مقایسه‌درون‌ زبانی‌ و بین‌ زبانی‌ از درک‌اطلاعات‌ صریح‌ و تلویحی‌ به‌ زبانهای‌ انگلیسی‌ و فارسی‌
  • روش مرحله ای نوشتار در آموزش نگارش انگلیسی
  • کاربرد و تجزیه‌ و تحلیل‌ عناوین‌ خطابی‌ درآثار نمایشنامه‌ نویسان‌ ایرانی‌
  • تاثیر دانش‌ فرهنگی‌ به‌ عنوان‌ پیش‌ سازمان‌ دهنده‌ در خواندن‌ و درک‌ مفاهیم‌
  • تاثیر ساده‌ سازی‌ درون‌ داد از نظر ساختار نحوی‌ و متغیرهای‌ زمانی‌ بر ادارک‌ شنیداری‌ بین‌ سطوح‌ مختلف بسندگی‌ زبانی‌
  • بررسی‌ نقش‌ سن‌، جنسیت‌ و آموزشهای‌ قبلی‌ دانشجویان‌ رشته‌ زبان‌ انگلیسی‌ در موفقیت‌ آنان‌ در فراگیری‌ زبان‌
  • ساختمان‌ نهاد جمله‌ در متون‌ توضیحی‌ و توصیفی‌ : مطالعه‌ دستگاهی‌ – کارکردی‌ مدخلهای‌دایره‌المعارفهای‌ کودکان‌ و بزرگسالان‌
  • تاثیر لغات فنی در درک لغات نیمه فنی و غیرفنی فراگیران زبان انگلیسی بعنوان زبان دوم در متون انگلیسی تخصصی
  • بررسی مقابله ای رابطه ارجاع دوگانه در متون درسی دانشگاهی انگلیسی و فارسی
  • تاثیر تصحیح فوری خطاها و تصحیح همراه با تاخیر خطاها در روی یادگیری زبان آموزان انگلیسی
  • نقش جنسیت و موقیت اقتصادی اجتماعی بر استراتژیهای نشان، دادن ادب مطالعه بین فرهنگی
  • تجزیه و تحلیل بین فرهنگی تعارف در زبانهای انگلیسی و کردی و کاربردهای آموزشی آن
  • بررسی نشانه های تردید در گفتگوی آنی انگلیسی زبانها و یادگیرندگان انگلیسی
  • اثر مطالعه “خلاصه متن” در فهم متون خارجی
  • انتقال پذیری استراتژی های ” امتناع” از زبان اول به زبان دوم “مطاله ای منظور شناختی”
  • تاثیر خودکار کردن جزء تلفظی بر درک مطلب و سرعت خواندن” مطالعه ای در زمینه روانشناختی زبان”
  • تاثیر متن‌ زمینه‌ بر یادگیری‌ لغت‌ در زبان‌ دوم‌
  • بررسی پدیده تمجید در کلام نوشتاری ( سبک نگارش نامه ) و نقش جنسیت در آن
  • تاثیر روش اندازه گیری بر مقادیر  بدست آمده از توانش خواندن و درک مفاهیم
  • بررسی نقش تاملی و تکانشی بودن دانشجویان رشته زبان انگلیسی در موفقیت آنان در فراگیری زبان خارجی
  • تاثیر ساده‌ کردن‌ متون‌ از نقطه‌ نظر ساختاری‌ واژگانی‌ و ارجاعی‌ و تاثیرآن‌ بردرک‌ مطلب‌ متون‌ خواندنی‌
  • دوزبانگی‌ و یادگیری‌ دستور زبان‌ انگلیسی‌ بعنوان‌ زبان‌ خارجی‌
  • فمینیزم و ارزیابی درکت شعر
  • مقایسه تاثیر دو نوع خواندن متون ( خواندن همراه با تمرین در مقابل خواندن تنها ) بر یادگیری لغت در زبان دوم
  • دست برتری و یادگیری زبان خارجی پژوهشی در مورد یادگیری زبان خارجی ( انگلیسی ) دانش آموزان ایرانی از دیدگاه شبکه های عصبی
  • تاثیر زبان مادری بر روی فراگیری لغت در زبان بیگانه
  • تاثیر سوالات ساختاری و ادراکی بر درک مطلب زبان آموزان
  • انتقال مفاهیم منظور شناسی در کنش زبانی دانشجویان ایرانی
  • تاثیر طبقه بندی کلمات بر یادگیری واژگان
  • همبستگی متنی و انسجام متنی در نوشتار دانشجویان زبان انگلیسی در ایران
  • روش موازی و غیرموازی در نوشتار زبان انگلیسی
  • انتقال مفاهیم منظور شناختی ( شیوه های حفظ وجهه در جواب به شکوه های اتهام برانگیز ) بر دانشجویان سطح پیشرفته زبان انگلیسی
  • فرضیه های توانش زبانی درآموزش زبان ( توانش واحد و توانش تفکیک پذیر )
  • اثر توضیح داده های مقابله ای در یادگیری زبان خارجی
  • نوع برخورد با واژگان و تاثیر آن بر یادگیری واژگان اصلی انگلیسی به عنوان  یک زبان  خارجی
  • بررسی بکارگیری کلیدهای نحوی و معنایی در خواندن متون انگلیسی و فارسی توسط دانش آموزان دبیرستانی
  • بررسی فرضیه سلسله مراتب ساختاری یادگیری جمله واژه های موصولی انگلیسی برای یادگیران ایرانی
  • تاثیر ارائه مفاهیم زیربنایی استعاری افعال مرکب بر یادگیری این افعال
  • تحلیل نیازهای گفتمانی و صوری دانشجویان روانشناسی و جامعه شناسی
  • تبدیل مقوله ای دستوری در ترجمه های ادبی : بررسی اسم معنا در « پیرمرد و دریا »
  • رابطه بین دانش تخصصی معلمین زبان انگلیسی و موفقیت دانش آموزان راهنمایی در یادگیری زبان انگلیسی
  • رابطه بین پیشرفت تحصیلی یادگیرندگان ایرانی زبان انگلیسی و نگرش آنها نسبت به زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی
  • کلیشه های بیانی زبان دوم و فرضیه ساختار خلاق در فراگیری زبان دوم : حالت نحوی ضمایر پرسشی
  • نقش جنسیت در شناسایی استعاره و مجاز در متون ادبی
  • مشاهده و توصیف خطاهای پایا در ساخت زمان افعال انگلیسی در میان دانشجویان ایرانی که به تحصیل زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی مشغولند
  • تاثیر بازشوئی امتحان کنکور بر روش تدریس و شیوه ارزشیابی معلمان زبان انگلیسی در ایران
  • فنون آموزش بر اساس خصیصه های روانشناختی : بررسی ارتباط بین سبک یادگیری وابستگی / استقلال میدانی و آموزش دستور زبان بصورت یکپارچه در متن / مجزا
  • رویکرد دبیران زبان انگلیسی در تدریس مهارت خواندن : مقایسه ای بین تاکید بر معنی و تاکید بر قواعد
  • تجزیه و تحلیل مقابله ای ساختار داستانهای کوتاه فارسی و انگلیسی وکاربرد آن در تدریس نگارش به زبان انگلیسی
  • رابطه متغیر شناختی استقلال / وابستگی میدانی با خواندن و درک مطلب زبان انگلیسی
  • تأثیر انواع بازخوردهای اصلاحی تعاملی و غیرتعاملی بر پیشرفت دانش دستور شفاهی در زبان دوم
  • بررسی نقش آموزش صریح راهکارهای ارتباطی بر پیشرفت مهارتهای محاوره ای فراگیران زبان دوم در سه سطح مبتدی، میانه و پیشرفته
  • معانی مجازی اسامی حیوانات : تعبیر مفاهیم استعارات و تشبیهات در درک متون انگلیسی
  • تأثیر تقویت داده ها در فراگیری قواعد ساختاری زبان انگلیسی
  • ارتباط بین سر فصل های درسی گرایشهای دبیری ، مترجمی و ادبیات انگلیسی و توانایی عمومی زبان دانشجویان
  • تأثیر تولید زبان بر انگیزش آگاهی و یادگیری زبان دوم
  • تجزیه و تحلیل پیامهای الکترونیکی: دریچه ای نو به سوی نگارش تخصصی (بررسی نامه های مبادله شده بین متخصصین رشته آموزش زبان انگلیسی)
  • تأثیر تدریس راهبردهای تقویت حافظه و میزان فراگیری لغات انگلیسی در بین دانش‌آموزان ایرانی
  • تاثیر نوع کلام بر مهارت تکلم در زبان انگلیسی
  • تجزیه و تحلیل گفتمانی و صوری سیاق کلام در پست الکترونیکی: بررسی مقابله أی پیام های پست الکترونیکی بین متخصصین گروه های زبان انگلیسی و زیست شناسی
  • ارتباط میان درک یک نوشته و دانش واژگان همنشین
  • نقش ضبط مکالمه دو نفری و گفتار تک نفری در روان صحبت کردن و یا صحیح صحبت کردن زبان خارجی
  • بررسی رابطه بین هوش درون گرایی/برون گرایی و تأثیر آن بر مهارت گفتاری در زبان خارجی
  • خطاهای معنایی در نوشته های زبان آموزان ایرانی
  • خواندن متون اینترنتی: فصلی نوین در خواندن زبانهای خارجی
  • بررسی درک جملات با کلمات پرسشی چندگانه (دوگانه) انگلیسی توسط انگلیسی و فارسی زبانان
  • مطالعه مقدار اضطراب و پنداشت از خود فراگیران ایرانی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در تمرینهای ارتباط شفاهی
  • تغییرات در فرایند وضوح در ترجمه از زبان انگلیسی به زبان فارسی
  • نقش یادگیری ضمنی دستور زبان از طریق درک مطلب
  • بررسی دیدگاه فراگیران انگلیسی با عنوان یک زبان خارجه پیرامون نقش دانش قبلی در خواندن و درک مفاهیم
  • انگیزه (Motivation) دانشجویان دانشگاه اصفهان در یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در ایران
  • بررسی روایی و قدرت تمیز آزمون تک (C-Test) در سنجش توانایی جامع زبان برای فراگیران زبان انگلیسی ایران
  • بررسی مقایسه ای سه نوع تست دیکته بعنوان شاخص های اندازه گیری مهارت شنیداری و بسندگی زبانی
  • جایگاه ضمایر موصولی و ضمایر تکرار در زبان بینابینی فارسی زبانانی که در بزرگسالی انگلیسی یا آلمانی را فرا می گیرند
  • دانش فراکلامی و استفاده از آن در نوشتارزبان آموزان ایرانی
  • تأثیر کاربرد استراتژی‌های یادگیری زبان برتقویت مهارت شنیداری زبان‌آموزان
  • بررسی مقابله ای عناوین روزنامه های انگلیسی و فارسی و کاربرد آن در ترجمه
  • یادگیری افعال روانشناختی در زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم/سوم توسط فارسی زبانان تک زبانه و عرب زبانان ایرانی دو زبانه
  • تبادل معنا و توجه در فضای مجازی: تاثیر گپ اینترنتی در فراگیری زبان دوم
  • مقایسه تأثیر پیش تدریس دستور زبان و واژگان بر خواندن و درک مفاهیم فرا گیران ایرانی را به عنوان یک زبان خارجه فرا می گیرند : خواندن از دید گاه تئوری طرح واره ها
  • بررسی نقش متفاوت انواع ابزار انسجام در خواندن و درک مطلب دانشجویان زبان انگلیسی
  • کمال گرایی و کنش زبانی: ارتباط میان کنش زبانی زبان آموزان و تمایلات کمال گرایانه شان
  • بررسی میزان خطاهای زبان آموزان فارسی زبان در کاربرد کلمات هم نشین دستوری و واژگانی
  • میزان استاد محوری در مقایسه با دانشجو محوری کلاسهای درسی زبان انگلیسی
  • بررسی رابطه میان آگاهی از ساختار متون گزارشی و یادآوری اطلاعات موجود در آن ها
  • بررسی نقشهای متفاوت لغات محتوایی و دستوری در خواندن زبان انگلیسی
  • یادگیری لغت به صورت ضمنی از طریق خواندن داستان کوتاه برای تفریح و سرگرمی
  • فرسایش واژگان زبان دوم: بررسی الگوهای فراموش نشده پس از وقفه در آموزش
  • تضادهای همایی در ترجمه اصطلاحات انگلیسی- فارسی توسط فراگیران زبان دوم و سوم
  • بررسی تاثیر دو شیوه نگارشی مستقیم نویسی و نوشتن ترجمه ای در نگارش زبان آموزان ایرانی
  • رمز گردانی در حین نگارش به زبان دوم
  • طراحی و بررسی خودآزمایی خردمحور
  • تاثیر روش وظیفه محور زبان بر یادگیری ساختارهای نشانگر وجود در زبان انگلیسی
  • تأثیر استراتژیهای یادگیری زبان بر روی رشد مهارت خواندن
  • بررسی شناخت محور زبان گردانی در عملکرد نوشتاری فراگیران ایرانی زبان دوم
  • تجزیه و تحلیل مقابله ای استفاده از ترفندهای طفره زبانی در مقالات تحقیقی به زبانهای انگلیسی و فارسی: نقش زبان و فرهنگ بر انتخاب گونه های طفره ها در رشته های تحصیلی مختلف
  • نقش برونداد مفهوم در تولید برونداد تصحیح شده: بررسی فراگیران ایرانی زبان انگلیسی
  • تاثیر روشهای برجسته سازی بر یاد آوری لغات ناشناخته
  • بررسی تشابه شاخص زبانی “توالی واژگانی” بین زبانهای اول و سوم: مطالعه ای بروی صفات وصفی مستقیم درمازندرانی و انگلیسی
  • ارتباط بین نشانه های گفتاری، درک مطلب و مهارت زبانی دانشجویان ایرانی
  • محدودخوانی با تأکید بر افعال کمکی مجهول: پذیرش ساختار زبانی و درک مطلب در میان دانش‌آموزان ایرانی در مقطع دبیرستان
  • بررسی تاثیر همراهی شنود با بافت تصویری برگسترش درک شنیداری درزبان آموزان ایرانی
  • تاثیر آموزش دانش فراکلامی بر خو اندن و درک مطلب زبان آموزان در زبان آموزآن در زبان دوم
  • بررسی و تجزیه و تحلیل خطایی ترجمه متون تجاری فارسی به انگلیسی از دیدگاه آموزشی
  • بررسی سازه روایی آزمون FCE بخش خواندن و درک مطلب برای فراگیران زبان انگلیسی در ایران
  • بررسی ارتباط بین نوع اصطلاح، مهارت زبانی زبان آموزان ایرانی، و عملکرد آنها در آزمونهای اصطلاحات
  • تاثیر انواع بازخورد های تصحیحی بر غلطهای دستوری در نوشتار انگلیسی دانش آموزان پیش دانشگاهی
  • بررسی تاثیر تقویت داده ها بر فراگیری کلمات همنشین دستوری از سوی زبان آموزان متوسط ایرانی
  • تاثیر یادگیری وابسته/غیروابسته روی عملکرد دانشجویان ایرانی در رابطه با زیر مهارت های درک مطلب شنیداری
  • تاثیر تصحیح شفاهی اشتباهات توسط معلم و یا توسط همدرسان بر دانش خودآگاه و ناخودآگاه زبان آموزان ایرانی در مورد تک واژه سوم شخص مفرد –s و تک واژه با قاعده زمان گذشته –ed
  • ارزیابی نقش عمق و گستره دامنه لغات در خواندن و درک مفاهیم در فراگیران زبان انگلیسی در ایران
  • تاثیر انگیزه و نوع زبان مورد یادگیری بر استفاده از استراتژِیهای آموزش زبان
  • تشخیص و ساختن مرزهای بند در نوشتار توضیحی فراگیران زبان انگلیسی در ایران
  • بررسی خطاهای رشد در مقابل خطاهای مانا در نگارش توضیحی زبان آموزان ایرانی
  • تأثیر یادگیری تصادفی واژگان بر حفظ و یادگیری آنها توسط زبان آموزان ایرانی
  • رابطه بین عمق و دامنه دانش لغوی و سهولت و موفقیت در استنتاج لغات زبان دوم
  • بررسی مقابله ای کنش گفتاری معذرت خواهی در زبان اموزان فارسی و کردی با ساختار مشابه در انگلیسی
  • تغییر نمود وضعی کلمات با دیدن متن گفتار های آنی: بررسی تاثیر دیدن انواع مختلف فیلم های زیر نویس شده بر عملکرد زبان آموزان پیشرفته در تکلیف زبانی ارزیابی وضعی و تست فراخوانی فعال لغت
  • فرمت سؤالی چندگزینه‌ای و چندگزینه‌ای درست- نادرست: یک مقایسه بین دو نسخه ازیک آزمون مشابه ازامتحانات ورودی دانشگاههای دولتی ایران
  • بررسی دانش ایمیل نویسی در زبان آموزان ایرانی: تاثیر فاصله ی اجتماعی و صمیمیت بر رسمیت ایمیل های ارسال شده
  • تاثیر بررسی نقش متفاوت انواع ابزار انسجام درنوشتار استدلالی زبان آموزان پیشرفته ایرانی
  • تأثیر آموزش صریح نشانه های فراگفتمانی برعملکرد نوشتاری فراگیران زبان خارجی
  • بررسی تاثیر انگیزش و نگرش بر مهارت گفتاری در محیط های علمی: مطالعه موردی دانشجویان ایرانی
  • تاثیر آموزش زبان در متن از طریق تکالیف آموزشی پیرامون شعر و سرودهای انگلیسی بر یادگیری و بخاطر سپاری دستور زبان: مطالعه موردی زبان آموزان ایرانی·

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا