بانک موضوعات پایان نامه
موضوعات پیشنهادی پایان نامه رشته کارگردانی
موضوعات پیشنهادی پایان نامه رشته کارگردانی
- دیدگاههای اجرایی رابرت ویلسون در تئاتر معاصر
- مبانی نمایشنامهشناسی
- نمایش آیینی و مروری بر نمونههای آن
- مفهوم کاتارسیس و بازیافت آن در مکاتب کلاسیک، رئالیسم و قرن معاصر
- تئاتر ایران و عوامل بازدارنده آن
- بررسی جنبههای نمایشی رمانهای سووشون و شازده احتجاب و اقتباس صحنهای این دو توسط منیژه محامدی و علی رفیعی
- کاربرد رسانه و فناوری جدید در تئاتر پرفورمنس
- بررسی جشنوارههای بین المللی نمایش عروسکی در ایران پروژه عملی: او به زمین میآید
- هدایت درک تماشاگر اجراهای تئاتری با استفاده از الگوهای ارتباطی
- بررسی زندگی و آثار آریان منوشکین کارگردان معاصر فرانسوی- و تأثیر تئاتر شرق بر آثار او پایان نامه عملی: کارگردانی نمایش غیب گویی
- تادئوش کانتورو (تئاتر مرگ) پروژهی عملی: کارگردانی نمایش (هملت)
- زبان غیرگفتاری در هنرهای نمایشی
- نقش و تاثیر تاتر در توسعه روستا
- تحلیلی بر آثار انیمیشن فرشید مثقالی (ساخت فیلم گل سبز)
- تئاتر و مذهب
- قراردادهای تئاتری در نمایشهای سنتی ایران (با تاکید بر تعزیه و روحوضی)
- خیالی سازی در مضامین شبیهخوانی
- بررسی قصه یوسف در قرآن وادبیات فارسی با تاکید بر شخصیتپردازی
- مدیریت و سیاستگذاری در تئاتر امروز ایران (نقد و تحلیل سازمان مدیریت تئاتر ایران از ۱۳۶۰-۱۳۷۵)
- سینمای انیمیشن برای تفکر
- رابطهی دراماتورژ و کارگردان در تئاتر. پروژه عملی: کارگردانی نمایش ((آوای انسانی))
- هرمنوتیک در تئاتر دو قرن پیشین موضوع عملی: کارگردانی نمایش چندکاپریس برای ویدلون
- بررسی تئاتر مستند در آلمان پس از جنگ. پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه (در همین نزدیکیها)
- شخصیتشناسی در تئاتر واقعگرا و انعکاس آن در آثار تنسی ویلیامز. پروژه عملی: کارگردانی نمایش (چهره یک باکرهی مقدس) نوشته تنسی ویلیامز
- رئالیسم در قلمرو ادبیات نمایشی
- ریخت شناسی قصههای مثنوی
- هنر باهویت
- مبانی بازیگری و کارگردانی
- بررسی و تحلیل تاتر پوچی
- زندگی و آثار یک زن بازیگر در تئاتر ایران، هما روستا
- نقش کارگردان در تئاتر ایران معرفی اجراهای: رکن الدین خسروی، جعفر والی، آربی اوانسیان. پروژه عملی: کارگردانی نمایش: (گلدونه خانم)
- بررسی شرایط سیاسی تئاتر ایران از سال ۱۲۹۹ تا ۱۳۳۲ شمسی پروژهی عملی: کارگردانی نمایش صرویای راه رفتن در آسمان بیستاره
- نشانهشناسی فضا در نمایشهای سنتی ایران. پروژه عملی: کارگردانی اجرای فاستوس (بر اساس نمایشنامه کریستوفر مارلو)
- بازیگری و بازیسازی در انیمیشن حرفهای امریکا: ساخت فیلم انیمیشن با عنوان (مستوری)
- بررسی روشهای مختلف ذخیرهسازی، پخش و تبدیل تصاویر متحرک و صدای دیجیتال
- رویکرد (آرتو، گروتفسکی، بروک) به آیین و مراسم آیینی و انعکاس
- بررسی عناصر جذابیت در سینمای انیمیشن. پروژه عملی(فیلم انیمیشن دودری)
- هدایت بازیگر در تئاتر رئالیستی و بازتاب آن در تئاتر معاصر ایران. پروژه عملی: کارگردانی نمایش (کلبه متروک) نوشتهی تنسی ویلیامز
- بررسی تحولات صحنه در نظریات اجرایی آنتوان، استانیسلاوسکی، میرهولد و برشت. پروژه عملی: این غریزه خستگی از زندگی…
- بررسی نقش رسانهها در تئاتر از دیدگاه پیسکاتور و برشت. پروژه عملی: گاوچران، سرخ پوست و فمینیست دو آتشه
- تئاتر چندرسانهایMultimedia Theatre
- نمایشنامهنویسی در ایران
- بنیادهای نمایش موسیقیایی و منظوم در جهان
- جنبههای نمایشی در سوگچامههای ایل بختیاری
- تاملی در مفهوم تئاتر ملی در ایران
- بررسی نقش کاربردی واحد بدن در آموزش بازیگری
- نقش امکانات صحنه در تئاتر از آغاز تا قرن هفدهم موضوع پروژهعملی: کارگردانی و بازی در نمایش (کارول) نگارش: اسلاومیر مروژک
- بررسی چهار اقتباس نمایشی از قصههای قرآنی (اقلیما، سرزمین ممنوع، دقیانوس امپراطور شهر افسوس، همگنان غار)
- رویکرد کارگردان به متن در تئاتر معاصر
- شیوههای بازیگری خلاق. پروژه عملی: گارگردانی نمایش آژدهاک
- مروری بر زندگی و آثار استاد علی نصیریان پروژه عملی: کارگردانی نمایش رویا
- کارگردانی از دیدگاه نشانهشناسی، کارگردانی نمایش ماشین دوزخی (ملاقات اودیپ و ابوالهول)
- بررسی تاتر دانش آموزی در ایران؛ پروژه عملی: کارگردانی نمایش باغ آرزوها
- تحول و شکل گیری نمایش کارگاهی و انعکاس آن در ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش یک اتفاق ساده
- پژوهشی در زندگی حرفهای و هنری یک زن هنرمند تئاتر (خانم مهین اسکویی) پروژه عملی: اجرای نمایش زیبای بیاعتنا، ژان کوکتو
- بررسی انعکاس اساطیر و فرهنگ عامه در پنج نمایشنامه بهرام بیضایی (پرده خانه، مرگ یزدگرد، سلطان مار، سیاوش خوانی، هشتمین سفر سندباد) پروژه عملی: کارگردانی نمایش اژدهاک بهرام بیضایی
- پژوهشی در نمایشهای شادیآور ایرانی (پروژه عملی: بقال بازی در حضور)
- بررسی عناصر روان درمانی در تئاتر (پسیکودرام) و مراسم زار در ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه دعوت
- فضا در نمایشهای سنتی ایران (تخت حوضی و تعزیه)، پروژه عملی: کارگردانی نمایش لرزههای بیزمان
- بررسی جنبههای مختلف صوت و موسیقی و کاربرد آنها در نمایش
- حافظه، روند تاثیرگذاری حافظه بر کار بازیگر و کارگردان
- مبانی درک و تحلیل متن
- هم خوانی تکنیک و موضوع در ساختار فیلم انیمیشن (بررسی فرم و محتوا)، موضوع عملی: از خاک به خاک
- تحلیلی بر آثار انیمیشن علیاکبر صادقی، موضوع عملی: ساخت فیلم اولین نیلوفر
- مقایسه تطبیقی شیوههای نظری و اجرایی سبک کارگردانی استانیسلاوسکی و برشت
- مواجههی کارگردان با دیالوگ با نگرهی ویژه بر آثار رئالیستی و سیستم استانیسلاوسکی
- فیلمسازان زن انیمیشن در ایران
- انیمیشن تکنیک ویژه، عنوان کارعملی: عبور
- درام آئینی در هرمزگان با تاکید بر زار، سبزهپری، خالوخرسک، پنت گراز
- کارگردان و فضاسازی در تئاتر
- صحنه، کارگردان و نشانهها
- بررسی و شناخت نظریه (وسولد امیلیویچ مایرهولد) انعکاس بیومکانیک و کانستر اکتیویسم در شیوه اجرا؛ پروژه عملی: کارگردانی نمایش روز از نو – روزی از نو
- جنگ و انعکاس آن در آثار نمایشی بر تولت برشت. پروژه عملی: کارگردانی نمایش ننه دلاور
- بررسی برنامه ریزی و فرایند تولید درتئاتر امروز ایران پروژه ی عملی: اجرای نمایش ریچارد سوم
- نگاهی تحلیلی به زندگی و آثار داود رشیدی، هنرپیشه و کارگردان معاصر ایران هنرپیشه و کارگردان معاصر ایران پروژهی عملی: کارگردانی نمایش صمدهآ
- کارگردان و هدایت بازیگر در تئاتر و سینما؛ پروژه: کارگردانی نمایشنامه پردهبرداری
- نقش روایتگری در نمایشهای ایرانی پروژه عملی: کارگردانی نمایش “پزشک پوشالی”
- بررسی علل و عوامل جذب تماشاگر در هنرهای نمایشی
- بررسی و نقد نمایشنامههای ذبیح بهروز با تاکید بر جیجک علیشاه پروژهعملی: کارگردانی نمایشنامه جیجک علیشاه نوشته ذبیح بهروز
- بررسی بنیانهای مشترک کارگردانی در دستورالعمل های استانیسلاوسکی، برشت و یرژی گرتوفسکی پروژه عملی: کارگردانی نمایش (قوی تر)
- طراحی صحنه و خلاقیت بازیگر در تئاتر معاصر (قرن بیستم) پروژه عملی: کارگردانی نمایش (پیش از صبحانه)
- ارتباط میان کارگردانی و طراحی صحنه در تئاتر ابزورد
- بررسی سیستم استانیسلاوسکی (بارویکردی روانشناختی) پروژه عملی: کارگردانی نمایش (در بسته).-
- برشت و بیگانه سازی در تئاتر پروژه عملی: کارگردانی نمایش شبهای آوینیون.-
- بررسی شخصیت زن و انعکاس آن در نمایشنامههای دفاع مقدس.-
- بررسی اسطوره آرش و انعکاس آن در آثار نمایشنامه نویسان معاصر ایران، پروژه عملی: کارگردانی نمایش (آتش سرمدی) نوشته عباس رضایی میرقائد.-
- بررسی ساختار خیمه شب بازی ایرانی و چگونگی به کارگیری آن در اجرای معاصر، کارعملی: کارگردانی نمایش عروسکی سایهای (یه گنجشک و غوزه).-
- بررسی ویژگیهای شخصیت در سه نمونه تراژدی کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن؛ پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه “مرثیهای برای یک خانم
- پایگاه اجتماعی و حرفهای هنرپیشه تئاتر در ایران معاصر کارگردانی و اجرای نمایش ملی
- مخاطب تئاتر
- پیدایش تئاتر و نقد آن در ایران
- تنفس و بازیگر (راهنمای علمی خودشناسی بازیگر) به انضمام طرح فرضیه انرژی و امکان دستیابی به تئاتر ناب
- سمبل و متافر در سینمای انیمیشن موضوع عملی: ساخت فیلم (رویای سبز).-
- نور در تئاتر (ارزیابی امکانات نور پردازی تالار وحدت و تئاتر شهر تهران پروژه عملی: کارگردانی قسمتی از نمایشنامه هملت نوشته: ویلیام شکسپیر
- بررسی فرآیند ساخت فیلمهای حرکت بخشی عروسکی در سینما
- زندگی و آثار علی رفیعی ؛ پروژه عملی: کارگردانی قسمتی از نمایشنامه سیاهها اثر ژان ژنه
- پژوهشی در روند آداپتاسیون در تئاتر ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش مدهآ اثر اوریپید
- تئاتر تلویزیونی در ایران پروژه عملی: اجرای نمایش “فصل مادربزرگ”
- پروژه نظری: نقالی و انعکاس آن در تئاتر معاصر ایران، پروژه عملی: اجرای نمایش سیمرغ سیمرغ
- بررسی مدیریت هنری، سازمان اداری و اقتصاد در تئاتر ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش من هربرت
- عباس جوانمرد و جایگاه او در تئاتر معاصر ایران
- شخصیت زن در آثار شماری از نمایشنامهنویسان بعد از انقلاب.-
- جستاری در جلوههای نمایشی فرهنگ ایران باستان و برخی داستانهای حماسی – اساطیری.-
- پیوستگی آیین و نمایش.-
- فرآیند نمایش در قصه آفرینش (جلوههای نمایشی در قرآن کریم).-
- نمایش رادیویی، تئاتر شنیداری.-
- شیوه اقتباس شکسپیر از منابع تاریخی و ….-
- آموزش دانشگاهی نمایش در ایران بعد از انقلاب فرهنگی رساله عملی کارگردانی نمایش متهم.-
- شناخت اصول و تکنیکهای نمایشنامه نویسی
- از آئینهای قربانی و مرگ تا تراژدی یونان
- جایگاه (کارگاه نمایش) در تئاتر ایران (????-????) پروژه عملی: گربه دم بریده
- جایگاه طراحی صحنه در پیشبرد کنش دراماتیک در آثار علی رفیعی
- بررسی جایگاه (گروه تئاتر آیین) در ایران. پروژه عملی: کارگردانی نمایش مرگ و دختر جوان
- بررسی بازتاب تکنیکهای شبیهخوانی در تئاتر امروز ایران
- مطالعه نظریات و تکنیکهای آگوستوبوآل با تاکید بر سیستم ژوکر پروژه عملی: کارگردانی نمایش تراژدی مکلت
- رئالیسم خیالپردازانه در نظریات اجرایی یوگنی واختانگوف
- یوریتمیک در نظریات اجرایی امیل ژاک- دالکروز. پروژه عملی: نمایشنامه در رستوران
- تمام چکیده های کارگردانی
- پژوهشی درباره پاتریس شرو کارگردان پیشرو موج نو تئاتر فرانسه. پروژه عملی: کارگردانی نمایش صویولونهاتان را کوک کنید
- تهیه کنندگی انیمیشن (اهمیت و جایگاه تهیه کننده در تولید فیلم های انیمیشن). موضوع عملی: ساخت فیلم رویای سبز
- بیومکانیک مه یرهولد و بکارگیری تمرینات آن در آموزش بازیگر، پروژه عملی: کارگردانی نمایش (برزخ)
- تجزیه و تحلیل متون نمایشی برگزیده تئاتر دفاع مقدس، پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه (دهانی پر از کلاغ).-
- شیوه پردازی در نمایش (استیلیزاسیون). پروژته عملی: کارگردانی (خیجو).-
- رویکرد میرزا آقا تبریزی در تلفیق سنت های نمایش ایرانی و تئاتر غربی
- مقایسه شیوه ی کار سه نویسنده – کارگردان تئاتر معاصر ایران علی نادری، محمدیعقوبی و حمید امجد. پروژه عملی: کارگردانی نمایش: (دختر، سیب و آتش)
- شیوه کنشگر در طراحی صحنهی تئاتر پروژه عملی: کارگردانی نمایش (لیرشاه)
- زنان بازیگر تئاتر ایران در دو دهه سی و چهل شمسی (بررسی زندگی و آثار بانو ژاله علو)
- مسئل تقلید و مشارکت تماشاگر در نمایشهای ایرانی. نویسندگی و کارگردانی نمایش هنرمند گرسنگی
- جایگاه پژوهش و میزان تاثیرگذاری آن بر جریان تئاتر دفاع مقدس پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه تراخم
- رادلف لابان و نظریه ی حرکت بازیگر در صحنه
- بررسی زندگی و آثار گلاب آدینه (بازیگر- کارگردان) پروژهی عملی: کارگردانی نمایش صدهانی پر از کلاغ
- تئاتر چند رسانهای با نگاهی به تجربیات دو کارگردان معاصر گی کاسیه و رومئو کاستلوچی
- گروه تئاتر نان و عروسک (تحلیل شیوه کارگردانی پیتر شومان) پروژه عملی: کارگردانی نمایش یادآوری یازده عمل ساده
- مفهوم فضا در نمایشهای سنتی ایرانی با تأکید بر تعزیه و تخت حوضی پروژه عملی: اجرای نمایش صماه و پلنگ
- مدیریت، سیاستگذاری، برنامه و بودجه در تئاتر دفاع مقدس
- اقتباس تئاتری و موقعیت پسااستعماری (بررسی نمونهای ۵ اقتباس از متون غربی در ایران) پروژه عملی: کارگردانی نمایش صیک نفر اینجا…
- تصویر زن در تئاتر ایران از ۱۲۳۳ تا ۱۳۱۸ پروژه عملی: کارگردانی تئاتر “پرنده-دریا”.-
- بررسی زمینههای سیاسی و اجتماعی رویکرد به تئاتر ابزورد دردهههای چهل و پنجاه شمسی در ایران
- فرایند تمرکز و رهاییسازی در کار بازیگر پروژه عملی: اجرای نمایش نسل کشی.-
- رویکردهای اجرایی سه کارگردان در حیطه تئاتر مستند آنا دیور اسمیت، امیلی مان و مارتین دابرمن پروژه عملی: کارگردانی نمایش ” آتش در آینه”.-
- تئاتر پداگوژی و کارکردهای اجتماعی آن پروژه عملی: کارگردانی نمایشی بر اساس طرحی از رمان پاییز پدرسالار.-
- شیوههای اجرایی دو کارگردان تئاتر لهستان (تادئوش کانتور و یرژی گروتوفسکی) پروژه عملی: کارگردانی نمایش “مکبث”.-
- ارتباط کارگردانی و طراحی لباس در تئاتر معاصر ایران (با تاکید بر تجربیات چند کارگردان تئاتر ایران در ده هشتاد) پروژ عملی: “پیش از بمباران”.-
- روند اقتباس از نمایشنامه برای فیلم (مطالعه موردی: اقتباسهای سینمایی فون تریر و پازولینی از تراژدی مدهآ اثر اوریپید) پروژه عملی: کارگردانی “یک صحنه از نمایشنامه مدهآ اثر ژان آنوی
- بررسی نظریهها و شیوهی کار کارگردان و نظریهپرداز معاصر تئاتر فرانسه آنتوان ویتز پروژهی عملی: نگارش و کارگردانی نمایش “هملت به روایت هوراشیو”.-
- ریچارد فورمن و “تئاتر هستیشناسانه- تشنج آفرین” پروژه عملی: کارگردانی نمایش “سم”.-
- کار کارگردان با بازیگران (در تمرینات دو کارگردان حرفهای تئاتر امروز ایران) پروژهی عملی: کارگردانی نمایش “تاریکی همچون رؤیا”.-
- تئاتر دانشگاهی در ایران (شکلگیری، تحولات، نقاط عطف) پروژه عملی: کارگردانی نمایش “من رویاهایم را در ماه خاک میکنم”.-
- نشانهشناسی مرگ در آثار سه نمایشنامهنویس معاصر ایرانی (ساعدی، بیضایی، نعلبندیان) پروژه عملی: کارگردانی نمایش رگ و ریشه دربدری
- سیر تحول حضور زنان در تئاتر ایران (از نمایشهای زنانه تا تئاتر اروپایی) پروژه عملی: کارگردانی نمایش “دعوت
- جایگاه تماشاگر در نظریات اجرایی آگوستوبوآل پروژهی عملی: کارگردانی نمایشنامهی “کوسهنشینان
- بازتاب آئینهای مردمی در تئاتر معاصر کردستان پروژهی عملی: کارگردانی نمایش آنتیگونه
- جایگاه نقد در تئاتر امروز ایران (با تأکید بر نقد اجرا) پروژه عملی: کارگردانی نمایش “هملت”.-
- تحلیل تمرینهای بازیگری در کتابهای آموزش تئاتر در ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش “حقایقی در رابطه با سگها و گربهها”.-
- آراء و نظریات اجرایی “پیتر سلارز” در تئاتر پروژه عملی: کارگردانی نمایش “خیانت” نوشته “هرولد پینتر”.-
- مقایسهی تراژدی شکسپیری با تراژدی یونان باستان (مطالعهی موردی نمایشنامههای هملت و ا دیپ شهریار) عنوان عملی: ا دیپ، سوفوکل
- شیوه پردازی در کارگردانی تئاتر در نیمهی اول قرن بیستم با نگاهی به آثاروسوالد میرهولد و ایرلین لونیه پو پروژه
- عملی: کارگردانی چند صحنه از نمایشنامه اتللو
- قراردادهای نمایشی در نمایش نوی ژاپن پروژه عملی: کارگردانی نمایش “حراج”.-
- رویکرد به تئاتر شرق با تاکیدی بر نظریات وسوالد میرهولد، ادوارد گوردن کریگ و برتولت برشت پروژه عملی: کارگردانی نمایش “دراماتورژی و اجرای آزاد از نمایشنامه بیرون جلوی در”.-
- صوفیان، قلندران و امر نمایش در ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش “افسایقونه”.-
- زنان در نمایشنامههای بهرام بیضایی (افرا، یا روز میگذرد) و نسبت آنها با جهان اجتماعی پروژه عملی: بازیگری در نمایش “جهان انزوا”.-
- ارتباط ماسک و بدن در روش آموزشی ژاکلوکوک پروژه عملی: نمایش (مده) اثر ژان آنوی
- بررسی نشانهشناختی مکان در تئاتر دفاع مقدس (با تاکید بر نمایشهای کانال کمیل، اسماعیل اسماعیل، چهار حکایت از چندین حکایت رحمان) پروژهی عملی: کارگردانی نمایش اولئانا.-
- چگونگی آشنایی ایرانیان با تئاتر غربی از ابتدا تا سال ۱۲۹۹ ش. پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامهی وقتی از بریدگیهای خون بار عصب میگذرد
- بداههسازی و فرایند آن در کار دو کارگردان ایرانی (مسعود دلخواه، حمید پورآذری) پروژه عملی: روز خداحافظی، نویسنده: شهرام احمدزاده.-
- بررسی زندگی و آثار پرویز پورحسینی پروژه عملی: کارگردانی نمایش صادیپ شهریار
- ضرورت بهرهگیری از تئاتر برای آموزش در مدارس ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش گریه کن ابر سفید نویسنده: سید حسین فدایی حسین
- انعکاس پرفورمنس آرت (هنر اجرا) در تئاتر معاصر ایران پروژه عملی: اجرای نمایش “تخیل خالی خیال