بانک موضوعات پایان نامه

موضوعات پیشنهادی پایان نامه رشته کارگردانی

موضوعات پیشنهادی پایان نامه رشته کارگردانی

آموزش های نگارش پایان نامه

  • دیدگاه‌های اجرایی رابرت ویلسون در تئاتر معاصر
  • مبانی نمایشنامه‌شناسی
  • نمایش آیینی و مروری بر نمونه‌های آن
  • مفهوم کاتارسیس و بازیافت آن در مکاتب کلاسیک، رئالیسم و قرن معاصر
  • تئاتر ایران و عوامل بازدارنده آن
  • بررسی جنبه‌های نمایشی رمانهای سووشون و شازده احتجاب و اقتباس صحنه‌ای این دو توسط منیژه محامدی و علی رفیعی
  • کاربرد رسانه و فناوری جدید در تئاتر پرفورمنس
  • بررسی جشنواره‌های بین المللی نمایش عروسکی در ایران پروژه عملی: او به زمین می‌آید
  • هدایت درک تماشاگر اجراهای تئاتری با استفاده از الگوهای ارتباطی
  • بررسی زندگی و آثار آریان منوشکین کارگردان معاصر فرانسوی- و تأثیر تئاتر شرق بر آثار او پایان نامه عملی: کارگردانی نمایش غیب گویی
  • تادئوش کانتورو (تئاتر مرگ) پروژه‌ی عملی: کارگردانی نمایش (هملت)
  • زبان غیرگفتاری در هنرهای نمایشی
  • نقش و تاثیر تاتر در توسعه روستا
  • تحلیلی بر آثار انیمیشن فرشید مثقالی (ساخت فیلم گل سبز)
  • تئاتر و مذهب
  • قراردادهای تئاتری در نمایشهای سنتی ایران (با تاکید بر تعزیه و روحوضی)
  • خیالی سازی در مضامین شبیه‌خوانی
  • بررسی قصه یوسف در قرآن وادبیات فارسی با تاکید بر شخصیت‌پردازی
  • مدیریت و سیاستگذاری در تئاتر امروز ایران (نقد و تحلیل سازمان مدیریت تئاتر ایران از ۱۳۶۰-۱۳۷۵)
  • سینمای انیمیشن برای تفکر
  • رابطه‌ی دراماتورژ و کارگردان در تئاتر. پروژه عملی: کارگردانی نمایش ((آوای انسانی))
  • هرمنوتیک در تئاتر دو قرن پیشین موضوع عملی: کارگردانی نمایش چندکاپریس برای ویدلون
  • بررسی تئاتر مستند در آلمان پس از جنگ. پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه (در همین نزدیکیها)
  • شخصیت‌شناسی در تئاتر واقع‌گرا و انعکاس آن در آثار تنسی ویلیامز. پروژه عملی: کارگردانی نمایش (چهره یک باکره‌ی مقدس) نوشته تنسی ویلیامز
  • رئالیسم در قلمرو ادبیات نمایشی
  • ریخت شناسی قصه‌های مثنوی
  • هنر باهویت
  • مبانی بازیگری و کارگردانی
  • بررسی و تحلیل تاتر پوچی
  • زندگی و آثار یک زن بازیگر در تئاتر ایران، هما روستا
  • نقش کارگردان در تئاتر ایران معرفی اجراهای: رکن الدین خسروی، جعفر والی، آربی اوانسیان. پروژه عملی: کارگردانی نمایش: (گلدونه خانم)
  • بررسی شرایط سیاسی تئاتر ایران از سال ‎۱۲۹۹‎ تا ‎۱۳۳۲‎ شمسی پروژه‌ی عملی: کارگردانی نمایش صرویای راه رفتن در آسمان بی‌ستاره
  • نشانه‌شناسی فضا در نمایشهای سنتی ایران. پروژه عملی: کارگردانی اجرای فاستوس (بر اساس نمایشنامه کریستوفر مارلو)
  • بازیگری و بازی‌سازی در انیمیشن حرفه‌ای امریکا: ساخت فیلم انیمیشن با عنوان (مستوری)
  • بررسی روش‌های مختلف ذخیره‌سازی، پخش و تبدیل تصاویر متحرک و صدای دیجیتال
  • رویکرد (آرتو، گروتفسکی، بروک) به آیین و مراسم آیینی و انعکاس
  • بررسی عناصر جذابیت در سینمای انیمیشن. پروژه عملی(فیلم انیمیشن دودری)
  • هدایت بازیگر در تئاتر رئالیستی و بازتاب آن در تئاتر معاصر ایران. پروژه عملی: کارگردانی نمایش (کلبه متروک) نوشته‌ی تنسی ویلیامز
  • بررسی تحولات صحنه در نظریات اجرایی آنتوان، استانیسلاوسکی، میرهولد و برشت. پروژه عملی: این غریزه خستگی از زندگی…
  • بررسی نقش رسانه‌ها در تئاتر از دیدگاه پیسکاتور و برشت. پروژه عملی: گاوچران، سرخ پوست و فمینیست دو آتشه
  • تئاتر چندرسانه‌ایMultimedia Theatre‎
  • نمایشنامه‌نویسی در ایران
  • بنیادهای نمایش موسیقیایی و منظوم در جهان
  • جنبه‌های نمایشی در سوگچامه‌های ایل بختیاری
  • تاملی در مفهوم تئاتر ملی در ایران
  • بررسی نقش کاربردی واحد بدن در آموزش بازیگری
  • نقش امکانات صحنه در تئاتر از آغاز تا قرن هفدهم موضوع پروژه‌عملی: کارگردانی و بازی در نمایش (کارول) نگارش: اسلاومیر مروژک
  • بررسی چهار اقتباس نمایشی از قصه‌های قرآنی (اقلیما، سرزمین ممنوع، دقیانوس امپراطور شهر افسوس، همگنان غار)
  • رویکرد کارگردان به متن در تئاتر معاصر
  • شیوه‌های بازیگری خلاق. پروژه عملی: گارگردانی نمایش آژدهاک
  • مروری بر زندگی و آثار استاد علی نصیریان پروژه عملی: کارگردانی نمایش رویا
  • کارگردانی از دیدگاه نشانه‌شناسی، کارگردانی نمایش ماشین دوزخی (ملاقات اودیپ و ابوالهول)
  • بررسی تاتر دانش آموزی در ایران؛ پروژه عملی: کارگردانی نمایش باغ آرزوها
  • تحول و شکل گیری نمایش کارگاهی و انعکاس آن در ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش یک اتفاق ساده
  • پژوهشی در زندگی حرفه‌ای و هنری یک زن هنرمند تئاتر (خانم مهین اسکویی) پروژه عملی: اجرای نمایش زیبای بی‌اعتنا، ژان کوکتو
  • بررسی انعکاس اساطیر و فرهنگ عامه در پنج نمایشنامه بهرام بیضایی (پرده خانه، مرگ یزدگرد، سلطان مار، سیاوش خوانی، هشتمین سفر سندباد) پروژه عملی: کارگردانی نمایش اژدهاک بهرام بیضایی
  • پژوهشی در نمایشهای شادی‌آور ایرانی (پروژه عملی: بقال بازی در حضور)
  • بررسی عناصر روان درمانی در تئاتر (پسیکودرام) و مراسم زار در ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه دعوت
  • فضا در نمایش‌های سنتی ایران (تخت حوضی و تعزیه)، پروژه عملی: کارگردانی نمایش لرزه‌های بی‌زمان
  • بررسی جنبه‌های مختلف صوت و موسیقی و کاربرد آنها در نمایش
  • حافظه، روند تاثیرگذاری حافظه بر کار بازیگر و کارگردان
  • مبانی درک و تحلیل متن
  • هم خوانی تکنیک و موضوع در ساختار فیلم انیمیشن (بررسی فرم و محتوا)، موضوع عملی: از خاک به خاک
  • تحلیلی بر آثار انیمیشن علی‌اکبر صادقی، موضوع عملی: ساخت فیلم اولین نیلوفر
  • مقایسه تطبیقی شیوه‌های نظری و اجرایی سبک کارگردانی استانیسلاوسکی و برشت
  • مواجهه‌ی کارگردان با دیالوگ با نگره‌ی ویژه بر آثار رئالیستی و سیستم استانیسلاوسکی
  • فیلمسازان زن انیمیشن در ایران
  • انیمیشن تکنیک ویژه، عنوان کارعملی: عبور
  • درام آئینی در هرمزگان با تاکید بر زار، سبزه‌پری، خالوخرسک، پنت گراز
  • کارگردان و فضاسازی در تئاتر
  • صحنه، کارگردان و نشانه‌ها
  • بررسی و شناخت نظریه (وسولد امیلیویچ مایرهولد) انعکاس بیومکانیک و کانستر اکتیویسم در شیوه اجرا؛ پروژه عملی: کارگردانی نمایش روز از نو – روزی از نو
  • جنگ و انعکاس آن در آثار نمایشی بر تولت برشت. پروژه عملی: کارگردانی نمایش ننه دلاور
  • بررسی برنامه ریزی و فرایند تولید درتئاتر امروز ایران پروژه ی عملی: اجرای نمایش ریچارد سوم
  • نگاهی تحلیلی به زندگی و آثار داود رشیدی، هنرپیشه و کارگردان معاصر ایران هنرپیشه و کارگردان معاصر ایران پروژه‌ی عملی: کارگردانی نمایش صمده‌آ
  • کارگردان و هدایت بازیگر در تئاتر و سینما؛ پروژه: کارگردانی نمایشنامه پرده‌برداری
  • نقش روایتگری در نمایش‌های ایرانی پروژه عملی: کارگردانی نمایش “پزشک پوشالی”
  • بررسی علل و عوامل جذب تماشاگر در هنرهای نمایشی
  • بررسی و نقد نمایشنامه‌های ذبیح بهروز با تاکید بر جیجک علیشاه پروژه‌عملی: کارگردانی نمایشنامه جیجک علیشاه نوشته ذبیح بهروز
  • بررسی بنیان‌های مشترک کارگردانی در دستورالعمل های استانیسلاوسکی، برشت و یرژی گرتوفسکی پروژه عملی: کارگردانی نمایش (قوی تر)
  • طراحی صحنه و خلاقیت بازیگر در تئاتر معاصر (قرن بیستم) پروژه عملی: کارگردانی نمایش (پیش از صبحانه)
  • ارتباط میان کارگردانی و طراحی صحنه در تئاتر ابزورد
  • بررسی سیستم استانیسلاوسکی (بارویکردی روانشناختی) پروژه عملی: کارگردانی نمایش (در بسته).-
  • برشت و بیگانه سازی در تئاتر پروژه عملی: کارگردانی نمایش شبهای آوینیون.-
  • بررسی شخصیت زن و انعکاس آن در نمایشنامه‌های دفاع مقدس.-
  • بررسی اسطوره آرش و انعکاس آن در آثار نمایشنامه نویسان معاصر ایران، پروژه عملی: کارگردانی نمایش (آتش سرمدی) نوشته عباس رضایی میرقائد.-
  • بررسی ساختار خیمه شب بازی ایرانی و چگونگی به کارگیری آن در اجرای معاصر، کارعملی: کارگردانی نمایش عروسکی سایه‌ای (یه گنجشک و غوزه).-
  • بررسی ویژگیهای شخصیت در سه نمونه تراژدی کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن؛ پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه “مرثیه‌ای برای یک خانم
  • پایگاه اجتماعی و حرفه‌ای هنرپیشه تئاتر در ایران معاصر کارگردانی و اجرای نمایش ملی
  • مخاطب تئاتر
  • پیدایش تئاتر و نقد آن در ایران
  • تنفس و بازیگر (راهنمای علمی خودشناسی بازیگر) به انضمام طرح فرضیه انرژی و امکان دستیابی به تئاتر ناب
  • سمبل و متافر در سینمای انیمیشن موضوع عملی: ساخت فیلم (رویای سبز).-
  • نور در تئاتر (ارزیابی امکانات نور پردازی تالار وحدت و تئاتر شهر تهران پروژه عملی: کارگردانی قسمتی از نمایشنامه هملت نوشته: ویلیام شکسپیر
  • بررسی فرآیند ساخت فیلمهای حرکت بخشی عروسکی در سینما
  • زندگی و آثار علی رفیعی ؛ پروژه عملی: کارگردانی قسمتی از نمایشنامه سیاه‌ها اثر ژان ژنه
  • پژوهشی در روند آداپتاسیون در تئاتر ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش مده‌آ اثر اوریپید
  • تئاتر تلویزیونی در ایران پروژه عملی: اجرای نمایش “فصل مادربزرگ”
  • پروژه نظری: نقالی و انعکاس آن در تئاتر معاصر ایران، پروژه عملی: اجرای نمایش سی‌مرغ سیمرغ
  • بررسی مدیریت هنری، سازمان اداری و اقتصاد در تئاتر ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش من هربرت
  • عباس جوانمرد و جایگاه او در تئاتر معاصر ایران
  • شخصیت زن در آثار شماری از نمایشنامه‌نویسان بعد از انقلاب.-
  • جستاری در جلوه‌های نمایشی فرهنگ ایران باستان و برخی داستانهای حماسی – اساطیری.-
  • پیوستگی آیین و نمایش.-
  • فرآیند نمایش در قصه آفرینش (جلوه‌های نمایشی در قرآن کریم).-
  • نمایش رادیویی، تئاتر شنیداری.-
  • شیوه اقتباس شکسپیر از منابع تاریخی و ….-
  • آموزش دانشگاهی نمایش در ایران بعد از انقلاب فرهنگی رساله عملی کارگردانی نمایش متهم.-
  • شناخت اصول و تکنیک‌های نمایشنامه نویسی
  • از آئین‌های قربانی و مرگ تا تراژدی یونان
  • جایگاه (کارگاه نمایش) در تئاتر ایران (????-‎????) پروژه عملی: گربه دم بریده
  • جایگاه طراحی صحنه در پیشبرد کنش دراماتیک در آثار علی رفیعی
  • بررسی جایگاه (گروه تئاتر آیین) در ایران. پروژه عملی: کارگردانی نمایش مرگ و دختر جوان
  • بررسی بازتاب تکنیکهای شبیه‌خوانی در تئاتر امروز ایران
  • مطالعه نظریات و تکنیکهای آگوستوبوآل با تاکید بر سیستم ژوکر پروژه عملی: کارگردانی نمایش تراژدی مکلت
  • رئالیسم خیالپردازانه در نظریات اجرایی یوگنی واختانگوف
  • یوریتمیک در نظریات اجرایی امیل ژاک- دالکروز. پروژه عملی: نمایشنامه در رستوران
  • تمام چکیده های کارگردانی
  • پژوهشی درباره پاتریس شرو کارگردان پیشرو موج نو تئاتر فرانسه. پروژه عملی: کارگردانی نمایش صویولون‌هاتان را کوک کنید
  • تهیه کنندگی انیمیشن (اهمیت و جایگاه تهیه کننده در تولید فیلم های انیمیشن). موضوع عملی: ساخت فیلم رویای سبز
  • بیومکانیک مه یرهولد و بکارگیری تمرینات آن در آموزش بازیگر، پروژه عملی: کارگردانی نمایش (برزخ)
  • تجزیه و تحلیل متون نمایشی برگزیده تئاتر دفاع مقدس، پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه (دهانی پر از کلاغ).-
  • شیوه پردازی در نمایش (استیلیزاسیون). پروژته عملی: کارگردانی (خیجو).-
  • رویکرد میرزا آقا تبریزی در تلفیق سنت های نمایش ایرانی و تئاتر غربی
  • مقایسه شیوه ی کار سه نویسنده – کارگردان تئاتر معاصر ایران علی نادری، محمدیعقوبی و حمید امجد. پروژه عملی: کارگردانی نمایش: (دختر، سیب و آتش)
  • شیوه کنشگر در طراحی صحنه‌ی تئاتر پروژه عملی: کارگردانی نمایش (لیرشاه)
  • زنان بازیگر تئاتر ایران در دو دهه سی و چهل شمسی (بررسی زندگی و آثار بانو ژاله علو)
  • مسئل تقلید و مشارکت تماشاگر در نمایش‌های ایرانی. نویسندگی و کارگردانی نمایش هنرمند گرسنگی
  • جایگاه پژوهش و میزان تاثیرگذاری آن بر جریان تئاتر دفاع مقدس پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه تراخم
  • رادلف لابان و نظریه ی حرکت بازیگر در صحنه
  • بررسی زندگی و آثار گلاب آدینه (بازیگر- کارگردان) پروژه‌ی عملی: کارگردانی نمایش صدهانی پر از کلاغ
  • تئاتر چند رسانه‌ای با نگاهی به تجربیات دو کارگردان معاصر گی کاسیه و رومئو کاستلوچی
  • گروه تئاتر نان و عروسک (تحلیل شیوه کارگردانی پیتر شومان) پروژه عملی: کارگردانی نمایش یادآوری یازده عمل ساده
  • مفهوم فضا در نمایش‌های سنتی ایرانی با تأکید بر تعزیه و تخت حوضی پروژه عملی: اجرای نمایش صماه و پلنگ
  • مدیریت، سیاستگذاری، برنامه و بودجه در تئاتر دفاع مقدس
  • اقتباس تئاتری و موقعیت پسااستعماری (بررسی نمونه‌ای ‎۵‎ اقتباس از متون غربی در ایران) پروژه عملی: کارگردانی نمایش صیک نفر اینجا…
  • تصویر زن در تئاتر ایران از ‎۱۲۳۳‎ تا ‎۱۳۱۸‎ پروژه عملی: کارگردانی تئاتر “پرنده-دریا”.-
  • بررسی زمینه‌های سیاسی و اجتماعی رویکرد به تئاتر ابزورد دردهه‌های چهل و پنجاه شمسی در ایران
  • فرایند تمرکز و رهایی‌سازی در کار بازیگر پروژه عملی: اجرای نمایش نسل کشی.-
  • رویکردهای اجرایی سه کارگردان در حیطه تئاتر مستند آنا دیور اسمیت، امیلی مان و مارتین دابرمن پروژه عملی: کارگردانی نمایش ” آتش در آینه”.-
  • تئاتر پداگوژی و کارکردهای اجتماعی آن پروژه عملی: کارگردانی نمایشی بر اساس طرحی از رمان پاییز پدرسالار.-
  • شیوه‌های اجرایی دو کارگردان تئاتر لهستان (تادئوش کانتور و یرژی گروتوفسکی) پروژه عملی: کارگردانی نمایش “مکبث”.-
  • ارتباط کارگردانی و طراحی لباس در تئاتر معاصر ایران (با تاکید بر تجربیات چند کارگردان تئاتر ایران در ده هشتاد) پروژ عملی: “پیش از بمباران”.-
  • روند اقتباس از نمایشنامه برای فیلم (مطالعه موردی: اقتباس‌های سینمایی فون تریر و پازولینی از تراژدی مده‌آ اثر اوریپید) پروژه عملی: کارگردانی “یک صحنه از نمایشنامه مده‌آ اثر ژان آنوی
  • بررسی نظریه‌ها و شیوه‌ی کار کارگردان و نظریه‌پرداز معاصر تئاتر فرانسه آنتوان ویتز پروژه‌ی عملی: نگارش و کارگردانی نمایش “هملت به روایت هوراشیو”.-
  • ریچارد فورمن و “تئاتر هستی‌شناسانه- تشنج آفرین” پروژه عملی: کارگردانی نمایش “سم”.-
  • کار کارگردان با بازیگران (در تمرینات دو کارگردان حرفه‌ای تئاتر امروز ایران) پروژه‌ی عملی: کارگردانی نمایش “تاریکی همچون رؤیا”.-
  • تئاتر دانشگاهی در ایران (شکل‌گیری، تحولات، نقاط عطف) پروژه عملی: کارگردانی نمایش “من رویاهایم را در ماه خاک می‌کنم”.-
  • نشانه‌شناسی مرگ در آثار سه نمایشنامه‌نویس معاصر ایرانی (ساعدی، بیضایی، نعلبندیان) پروژه عملی: کارگردانی نمایش رگ و ریشه دربدری
  • سیر تحول حضور زنان در تئاتر ایران (از نمایشهای زنانه تا تئاتر اروپایی) پروژه عملی: کارگردانی نمایش “دعوت
  • جایگاه تماشاگر در نظریات اجرایی آگوستوبوآل پروژه‌ی عملی: کارگردانی نمایشنامه‌ی “کوسه‌نشینان
  • بازتاب آئین‌های مردمی در تئاتر معاصر کردستان پروژه‌ی عملی: کارگردانی نمایش آنتیگونه
  • جایگاه نقد در تئاتر امروز ایران (با تأکید بر نقد اجرا) پروژه عملی: کارگردانی نمایش “هملت”.-
  • تحلیل تمرینهای بازیگری در کتابهای آموزش تئاتر در ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش “حقایقی در رابطه با سگها و گربه‌ها”.-
  • آراء و نظریات اجرایی “پیتر سلارز” در تئاتر پروژه عملی: کارگردانی نمایش “خیانت” نوشته “هرولد پینتر”.-
  • مقایسه‌ی تراژدی شکسپیری با تراژدی یونان باستان (مطالعه‌ی موردی نمایشنامه‌های هملت و ا دیپ شهریار) عنوان عملی: ا دیپ، سوفوکل
  • شیوه پردازی در کارگردانی تئاتر در نیمه‌ی اول قرن بیستم با نگاهی به آثاروسوالد میرهولد و ایرلین لونیه پو پروژه
  • عملی: کارگردانی چند صحنه از نمایشنامه اتللو
  • قراردادهای نمایشی در نمایش نوی ژاپن پروژه عملی: کارگردانی نمایش “حراج”.-
  • رویکرد به تئاتر شرق با تاکیدی بر نظریات وسوالد میرهولد، ادوارد گوردن کریگ و برتولت برشت پروژه عملی: کارگردانی نمایش “دراماتورژی و اجرای آزاد از نمایشنامه بیرون جلوی در”.-
  • صوفیان، قلندران و امر نمایش در ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش “افسایقونه”.-
  • زنان در نمایشنامه‌های بهرام بیضایی (افرا، یا روز می‌گذرد) و نسبت آن‌ها با جهان اجتماعی پروژه عملی: بازیگری در نمایش “جهان انزوا”.-
  • ارتباط ماسک و بدن در روش آموزشی ژاک‌لوکوک پروژه عملی: نمایش (مده) اثر ژان آنوی
  • بررسی نشانه‌شناختی مکان در تئاتر دفاع مقدس (با تاکید بر نمایش‌های کانال کمیل، اسماعیل اسماعیل، چهار حکایت از چندین حکایت رحمان) پروژه‌ی عملی: کارگردانی نمایش اولئانا.-
  • چگونگی آشنایی ایرانیان با تئاتر غربی از ابتدا تا سال ‎۱۲۹۹ ش. پروژه عملی: کارگردانی نمایشنامه‌ی وقتی از بریدگی‌های خون بار عصب می‌گذرد
  • بداهه‌سازی و فرایند آن در کار دو کارگردان ایرانی (مسعود دلخواه، حمید پورآذری) پروژه عملی: روز خداحافظی، نویسنده: شهرام احمدزاده.-
  • بررسی زندگی و آثار پرویز پورحسینی پروژه عملی: کارگردانی نمایش صادیپ شهریار
  • ضرورت بهره‌گیری از تئاتر برای آموزش در مدارس ایران پروژه عملی: کارگردانی نمایش گریه کن ابر سفید نویسنده: سید حسین فدایی حسین
  • انعکاس پرفورمنس آرت (هنر اجرا) در تئاتر معاصر ایران پروژه عملی: اجرای نمایش “تخیل خالی خیال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا