پایان نامه فنی مهندسیپایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه اثرات تغییر شکل بال و بدنه هواپیما

پایان نامه اثرات تغییر شکل بال و بدنه هواپیما

جهت اخذ مدرک کارشناسی

اثرات تغییر شکل بال و بدنه هواپیما

بخشی از فهرست مقاله:

– مقدمه
۱-۱- مقدمه
۱-۲- اثرات انعطاف پذیری سازه بر روی دینامیک و کنترل هواپیما
۱-۲-۱- فلاتر
۱-۲-۲- اثر معکوس الران
۱-۲-۳- کاهش توان الویتور و رادر
۱-۲-۴- خستگی سازه ای
۱-۲-۵- تغییر دینامیک و کنترل پذیری هواپیما
۲- تحلیل استاتیکی اثر انعطاف پذیری بدنه بر روی پایداری طولی و سمتی
۲-۱- مقدمه
۲-۲- اثرات خمش بدنه ناشی از نیروی الویتور بر روی توان الویتور و پایداری طولی هواپیما ERROR! BOOKMARK NOT DEFINED.
۲-۳- اثرات خمش بدنه ناشی از نیروی دم عمودی و رادر بر روی توان دم عمودی و پایداری سمتی هواپیما
۲-۴- بررسی اثر انعطاف پذیری بدنه بر کاهش پایداری عرضی و طولی و نیز کاهش توان الویتور و رادر هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰
۲-۴-۱- بررسی کاهش پایداری طولی و توان الویتور
۲-۴-۲- بررسی کاهش پایداری سمتی و توان رادر
۳- معادلات حرکت شش درجه آزادی هواپیمای الاستیک
۳-۱- مقدمه
۳-۲- بدست آوردن معادلات حرکت هواپیمای الاستیک
۳-۲-۱ دینامیک جسم الاستیک نامقید
۳-۲-۲- محورهای میانگین
۳-۲-۳- مودهای ارتعاشی آزاد
۳-۲-۴- معادلات حرکت هواپیمای الاستیک
۳-۲-۵- نیروهای تعمیم یافته
۳-۲-۶- تعیین نیروهای آیرودینامیکی
۳-۲-۶-۱ تعیین نیروی برا و گشتاور پیچ ناشی از ارتعاش خمشی و پیچشی بال:
۳-۲-۶-۲- تعیین تغییرات نیرو و گشتاور آیرودینامیکی دم افقی با در نظر گرفتن خمش بدنه خمش بدنه
۳-۲-۶-۳- تعیین تغییرات نیرو و گشتاور آیرودینامیکی دم عمودی با در نظر گرفتن خمش بدنه
۴- تعیین فرکانسهای طبیعی و شکل مودها به روش شکل مودهای فرضی
۴-۱- مقدمه
۴-۲- روش شکل مودهای فرضی
۴-۲-۱- بدست آوردن معالات حرکت جرمهای متمرکز
۴-۲-۲- بدست آوردن شکل مودها و فرکانسهای طبیعی

و… جهت مشاهده فهرست کامل مطالب اینجا کلیک نمایید.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه اثرات تغییر شکل بال و بدنه هواپیما ” بدین شرح است:

در مراجع و کتب متداول مکانیک پرواز، معادلات حرکت هواپیما عمومآ با فرض صلبیت سازه هواپیما بدست می آیند و از اثرات انعطاف پذیری سازه صرف نظر می گردد. در مواردی که فرکانسهای طبیعی دینامیک هواپیما با فرض صلبیت، اختلاف زیادی با فرکانسهای طبیعی ارتعاشی سازه داشته باشند فرض صلبیت جهت تحلیل دینامیکی هواپیما تا حد قابل قبولی با واقعیت سازگار خواهد بود. اما با افزایش انعطاف پذیری سازه و کاهش فرکانسهای طبیعی ارتعاشی سازه این اختلاف کاهش یافته و فرض صلبیت سازه دیگر قابل قبول نخواهد بود. این امر متخصصین این رشته را بر آن داشته است که در بدست آوردن معادلات حرکت هواپیما، انعطاف پذیری سازه را نیز مد نظر قرار دهند.
با ساخت هواپیماهای بزرگتر با بدنه طویل و دهانه بال بسیار بیشتر در دهه پنجاه میلادی و نیز بکارگیری موتور جت و افزایش سرعت هواپیماها مشکلات متعددی که بعضآ منجر به سوانح مرگباری گردید، پدیدار گشت. همچنین بکارگیری آلیاژهای جدید و مواد مرکب نوظهور در سالهای بعد باعث افزایش چشمگیر انعطاف پذیری سازه گردید؛ به گونه ای که عدم در نظر گرفتن انعطاف پذیری سازه در هواپیماهای با سرعت زیر صوت و گذر صوت بزرگ و نیز جنگنده های مافوق صوت نه تنها باعث کاهش دقت و صحت تحلیلها می گردید، بلکه  نتایجی کاملآ نادرست را در اختیار تحلیل گران قرار می داد.
————-
مشخصات مقاله:
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: پروژه بررسی اثرات تغییر شکل بال و بدنه بر روی معادلات حرکت هواپیما
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۶۸
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا