دانلود رایگان پایان نامه

دانلود رایگان پایان نامه معرفی،مدلسازی و کنترل جبران کننده ی UPQC

دانلود رایگان پایان نامه معرفی،مدلسازی و کنترل جبران کننده ی UPQC

 بانک دانلود پایان نامه

دانلود رایگان پایان نامه مهندسی برق

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه معرفی،مدلسازی و کنترل جبران کننده ی UPQC ” بدین شرح است:

امروزه با گسترش کاربرد بارهای غیرخطی مانند مبدل های صنعتی،کوره های قوس الکتریکی و منابع تغذیه سوئیچینگ در شبکه های توزیع از یک سو و افزایش بارهای حساس الکترونیکی که نیاز به منبع ولتاژ ایده آل سینوسی دارند از سوی دیگر؛ مساله کیفیت توان مورد توجه جدی قرار گرفته است

همچنین رقابتی شدن بازار انرژی الکتریکی در بسیاری از کشورها، افزایش سرمایه گذاری در زمینه عرضه انرژی الکتریکی با کیفیت مطلوب را در پی داشته است. یکی از روش هایی که برای بهسازی کیفیت توان موجود است، نصب UPQC در شبکه توزیع- بویژه در جاورت بارهای غیرخطی- می باشد. UPQC ترکیبی از دو فیلتر فعال سری و موازی می باشد که توسط یک عنصر ذخیره کننده، اتصال مشترک DC دارند(Fryze). این جبرانساز متعلق به نسل جدید ادوات بهساز کیفیت توان بوده و برای اولین بار تحت عنوان universal active filter در ۱۹۹۵ پیشنهاد شده است(Akagi) .

یکی از مهمترین قسمت های سیستم UPQC بخش کنترل آن می باشد که وظیفه تولید سیگنال فرمان برای کنترل اینورترها را بر عهده دارد. در این فصل ضمن دسته بندی و مقایسه رو شهای کنترل سیستم UPQC به معرفی یک روش کنترل بهینه برای این سیستم پرداخته شده است. بخش ۲ به تعاریف توان لحظه ای که اساس روش زمانی استخراج سیگنال مبنا م یباشد پرداخته است. در بخش ۳ پیکربندی های رایج مدار قدرت سیستم مورد توجه قرار گرفته است. بخش ۴ به بررسی روش های کنترل اختصاص دارد. در این بخش روش های کنترل در دو قسمت استخراج سیگنا لهای مبنا و کنترل مبد لهای قدرت بررسی شده است. در بخش ۵ نتایج شبیه سازی ارایه شده و در پایان نتیجه گیری آمده است.

————-

مشخصات مقاله:

دسته : برق – الکترونیک

عنوان  : پایان نامه معرفی،مدلسازی و کنترل جبران کننده ی UPQC

قالب بندی : pdf

قیمت : رایگان

.

download-mihanhamkar-comجهت دانلود رایگان پایان نامه معرفی،مدلسازی و کنترل جبران کننده ی UPQC اینجا کلیک کنید.

 دانلود پایان نامه رشته مهندسی برق

 دانلود پایان نامه رشته مهندسی الکترونیک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا