پایان نامه فنی مهندسیپایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مقایسه سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری

پایان نامه مقایسه سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری

جهت اخذ درجه کارشناسی

سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری

بخشی از فهرست مقاله:

مقدمه
کاربراتورها
سیستم سوخت رسانی کاربراتور
ساختمان کاربراتور و اعمال آن
کاربراتور ازنظرجریان هوا
کاربراتور پیکان
طرز کار کاربراتور ونتوری متغیر
لاستیک کاربراتور (دیافراگم)
پمپ بنزین
مراقبتهای پمپ بنزین
پمپ دستی
باک بنزین (مخزن سوخت)
لوله خروجی باک
بنزین نما
سیستم اصلی اندازه گیری
کنترل مخلوط
سوزن اندازه گیری
کنترل مکش از پشت
کنترل مخلوط برای جبران تغییر ارتفاع
کنترل مخلوط برای توان حداکثر
قطع دور آرام ( خاموش کردن )
سیستم دور آرام
پمپ شتاب
ساسات
راه اندازی
کاربراتور پاششی
سیستم سوخت رسانی انژکتوری
انواع سیستم تزریق سوخت الکترونیکی EFI
سیستم EFI مدل D ( نوع کنترل با فشار مانیفولد )
سیستمEFI مدل L )نوع کنترل با جریان هوا)
ساختار سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI)
جریان سوخت
تشخیص حجم هوای مکش
و…  جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ”  پایان نامه مقایسه سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری ” بدین شرح است:

قبل از ورود به بحث سیستم های سوخت رسانی بد نیست نگاهی بیندازیم به تاریخچه موتورهای احتراق داخلی تا بهتر بتوانیم مسیر تکاملی سیستم سوخت رسانی خودرو را درک کنیم .
تاریخچه موتورهای احتراق داخلی ، به سال ۱۸۷۶ باز می گردد ، که «نیکولاس اتو» (۱۸۹۱ – ۱۸۳۲ ) اوین موتور جرقه ای را ساخت . این موتور در ابتدا بنابر سیکل ویژه ای کار می کرد و با بازدهی حداکثر برابر با ۱۱% ، دارای وزن زیادی بود . اتو با ارائه سیکل عملکرد ۴ زمانه ، بازده را به ۱۴% افزایش ، و در کنار کاهش حجم موتور ، وزن آن را نیز به کمتر از   حالت قبل کاهش داد . در سال ۱۸۸۴ ، امتیاز ثبت شده یک شخص فرانسوی به نام «آلفونس بیودی روشاس» (۱۸۹۳-۱۸۱۵) مربوط به سال ۱۸۶۲ منتشر شد ، که معلوم ساخت او قبل از اتو ، اصول سیکل ۴ زمانه را شرح داده است . البته چون روشاس نتوانسته بود ایده های خود را عملی سازد ، در نتیجه امروزه اتو به عنوان مخترع موتور شناخته می شود .
از آن پس اشخاص بسیاری در اواخرقرن نوزدهم دست به ابداع موتورهای دیگری دست زدند ، و جملگی به این نتیجه رسیدند که «نسبت تراکم» تاثیر مستقیمی بر روی بازده موتور دارد ، ولی به دلیل مشکل «کوبش» ، مقدار آن به کمتر از ۴ محدود شده بود . در دهه ۱۸۸۰ ، با توسعه کاربراتور و سیستم جرقه ، سرعت موتورها افزایش یافت ، و امکان استفاده از موتور در اتومبیلها فراهم شد . در سال ۱۸۹۲ ، یک مهندس آلمانی به نام «رودلف دیزل» (۱۹۱۳ – ۱۸۵۸) ، نوع جدیدی از موتور را به ثبت رساند . در طرح وی ، در مرحله تراکم، تنها هوا متراکم ، و در انتهای این مرحله سوخت مایع به داخل هوای داغ پاشیده می شد . از آنجایی که در این طرح ، هوا دچار کوبش نمی شود ، لذا وی توانست تراکم را بالا ببرد ، و بازده موتو را دو برابر کند . یکی از دیگر طرحهای موتور ، موتور دورانی است ، که اولین آنها توسط «فلیکس وانکل» ، در سال ۱۹۵۷ به نتایج رضایتبخشی رسید .
————-
مشخصات مقاله:
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: بررسی سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری انژکتوری و مقایسه آنها
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۷۸
.
.
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا