دانلود رایگان پروپوزال

دانلود رایگان پروپوزال کارشناسی ارشد برق

دانلود رایگان پروپوزال کارشناسی ارشد برق

.

proposal

پروپوزال برق

موضوع : طراحی کنترل کننده کارآمد برای پایداری فرکانس و ولتاژ در ریزشبکه ها

Effective Controller Design for Stabilizing of Frequency and Voltage in Microgrids

چکیده:

با رشد چشمگیر مصرف انرژی الکتریکی در سالهای اخیر، واحدهای تولید مرسوم در سیستم قدرت با مشکلات مختلفی مانند گرمایش جهانی،کمبود سوختهای فسیلی، هزینه بالای احداث نیروگاههای جدید و … روبرو شدهاند که برای حل این مشکلات، بالابردن قابلیت اطمینان در سیستمهای قدرت و افزایش عرضه صنعت برق در محیطها و بازارهای خصوصی، استفاده از منابع تولید پراکنده (DG)در چند دهه گذشته مطرح گردیده است. در منابع تولید پراکنده غالباً انرژی اولیه برای تولید برق، منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر همچون باد، خورشید، گرمایشی زمین و سلولهای سوختی است. از جمله منابع تولید پراکنده میتوان به توربینهای بادی، پانلهای خورشیدی و سلولهای سوختی اشاره کرد که در سطح ولتاژ میانی (فوق توزیع) یا پایین (توزیع) به سیستم قدرت مرسوم متصل شده و در تغذیه بارهای الکتریکی به شبکه اصلی قدرت کمک میرسانند.
هرچند وجود این منابع باعث حل مسائل زیادی شده است اما افزایش تعداد آنها مشکلات توان نامی این منابع اکثراً پایینتر از kW 100  میباشد .
دیگری برای سیستم قدرت به وجود میآورد، که به عنوان مثال میتوان به پیچیدهتر شدن سیستم توزیع و مشکلات ایجاد شده توسط این منابع برای طرحهای حفاظتی اشاره کرد.

.

.
.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا