دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقاله علل موثر بر هماهنگی سیستم اطلاعاتی حسابداری

دانلود رایگان مقاله علل موثر بر هماهنگی سیستم اطلاعاتی حسابداری AIS

.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” مقاله علل موثر بر هماهنگی سیستم اطلاعاتی حسابداری ” بدین شرح است:

این مطالعه به بررسی عوامل موثر بر هماهنگی سیستم اطلاعاتی حسابداری غذایی و آشامیدنی، صنعت قند وشکر و صنعت مواد و محصولات دارویی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران شامل ۸۱ شرکت می پردازد. مطالعات نشان می دهد که هماهنگی استراتژیک بر عملکرد شرکت تاثیر مهمی دارد، اما مطالعات کمی روی شناخت عوامل موثر بر این هماهنگی انجام شده است و بنابراین هدف این تحقیق است. در AIS شناسایی سطح هماهنگی سیستم اطلاعاتی حسابداری شرکت ها و بررسی عوامل موثر بر هماهنگی تعریف شده است. داده های AIS و ظرفیت پردازش AIS به عنوان تطابق بین ملزومات AIS این تحقیق هماهنگی لازم برای ۸۱ شرکت بوسیله پرسشنامه از مدیران مالی و عامل درباره ۱۹ مشخصه سیستم اطلاعاتی شرکت آنها گرآاوری گردید. در این تحقیق از رویکرد تطابق برای تناسب بین این دو مولفه AIS برای ملزومات و ظرفیت استفاده شده است. سپس با استفاده از روش تحلیل خوشه ای شرکت ها به دو گروه هماهنگ و ناهماهنگ تقسیم شدند. در نهایت رابطه عوامل تاثیر گذار بر هماهنگی سیستم اطلاعاتی مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها نشان استفاده از موسسات حسابداری و ، IT و دانش مدیریت شامل دانش حسابداری و دانش AIS می دهد که هماهنگی
دارای AIS در داخل شرکت رابطه دارند. اندازه شرکت نیز با هماهنگی IT حسابرسی و استفاده از پرسنل مربوط به رابطه معنی داری است.
واژه های کلیدی: هماهنگی سیستم اطلاعاتی حسابداری، دانش مدیران، کارشناسان برون سازمانی، کارشناسان درون سازمانی، اندازه شرکت.

————-

مشخصات مقاله:

دسته: حسابداری

عنوان  : مقاله علل موثر بر هماهنگی سیستم اطلاعاتی حسابداری

قالب بندی : pdf

قیمت : رایگان

.

download-mihanhamkar-comجهت دانلود رایگان مقاله علل موثر بر هماهنگی سیستم اطلاعاتی حسابداری اینجا کلیک کنید.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا