کنکور سراسری

دانلود جزوه طلایی زیست شناسی ۳

جزوه طلایی زیست شناسی ۳

جزوه طلایی زیست شناسی 3دانلود جزوه طلایی زیست شناسی ۳ جهت یادگیری و بخاطر سپردن مطالب دشوار درس زیست شناسی ۳ در ادامه مطلب:

روش مطالعه زیسن شناسی سال سوم دبیرستان :

باتوجه به اینکه زیست سال سوم دبیرستان میانگین ۱۷ سوال کنکور را به خود اختصاص داده و برای دانش آموزان سال سوم برای امتحانات نهایی مهم می باشد به سه بخش دانشی ؛برنامه ریزی ومشاوره کتاب اشاره می کنیم .

بخش دانشی ( چگونه خواندن کتاب ) :

۱-     بسیاری از دانش آموزان فقط به نکات خاصی از کتاب توجه می کنند , به خصوص مواردی که معلم در هر فصل به آن تاکید داشته باشد و از ان مباحث پرسش انجام داده است واز بقیه ی نکات درس غافل میشوند . در حالی که در امتحان نهایی از همه کتاب درسی حتی مباحثی که به ظاهر بی اهمیت می باشد سوال طرح می شود.

۲-     بسیاری از دانش آموزان بین مفاهیمی که در کتاب درسی وجود دارد و مواردی که در اشکال اشاره شده هیچ ارتباطی برقرار نمی کنند؛ بنابراین در پاسخ به برخی از سوالات دچار مشکل می شوند. ( مراجعه به کتاب زیست تصویری )

۳-     بسیاری از دانش آموزان ، کتاب زیست شناسی را حفظ می کنند وبرخلاف درس ریاضی و فیزیک ، به نسبت کمتری روی کاغذ تمرین می کنند ، به همین دلیل وقتی با سوالات امتحانی روبرو می شوند قادر به پاسخ آنها نیستند . ( توجه به کتاب پرتکرار )

۴-     بسیاری از دانش آموزان قبل از شروع امتحانات ، به جمع بندی مطالب درسی ( خلاصه ی درس ) براساس مطالب « فرار و نسبتآ فرار تا مطالب مفهومی یا تصویری » نمی پردازند: بنابراین در ایام امتحانات دچار کمبود وقت می شوند وبه دلیل استرس زیاد نمی توانند همه ی فصل های کتاب درسی را به دقت بخوانند .

۵-     استفاده از طرح شبکه مغز ( برای هر فصل درخت دانش رسم کنیم ……)

بخش برنامه ریزی :

۶-     از انجا که از نظر کمیت ( تعداد صفحات ) و در جه سختی و همچنین بودجه بندی ، فصل های زیست شناسی با هم فرق دارند ؛ ( براساس جدول جمع بندی هدف گذاری) ؛ فصل ها را ( براسا : عالی ، خوب ، متوسط ، نیازمند توجه ) دسته بندی کرده و فصل هایی که اهمیت بیشتری در کنکور دارند ( براساس بودجه بندی ) وقت بیشتری اختصاص دهید .

فصل های کتاب درس رزیست سال سوم میانگین سوالات در چند سال اخیر تعداد صفحات درجه ی سختی
ایمنی بدن ۱ ۲۱ آسان
دستگاه عصبی ۱ ۲۸ متوسط
حواس ۲ ۱۸ آسان
هورمون ها و دستگاه درون ریز ۱ ۲۲ متوسط
ماده ی ژنتیک ۱ ۱۶ متوسط
کروموزوم ها و میتوز ۱ ۲۴ دشوار
میوز و تولید مثل جنسی ۱ ۱۴ دشوار
ژنتیک وخواستگاه آن ۴ ۳۴ دشوار
تولید مثل گیاهان ۱ ۲۶ دشوار
رشد ونمو در گیاهان ۱ ۲۶ آسان
تولید مثل و رشد ونمو در جانداران ۲ ۲۱ متوسط

مشاوره کتاب :

۷-     استفاده از کتاب زیست شناسی تصویری برای شکل ها ی کتاب

۸-     استفاده از کتاب های آموزش مفهومی برای فصل های حواس و گردش مواد در جانداران

۹-     استفاده از کتاب خود آموز ژنتیک برای فصل های ژنتیک ، و میتوز ومیوز

.

.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا