دکترینگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

نوشتن مقاله برای گرفتن بورسیه تحصیلی

نوشتن مقاله برای گرفتن بورسیه تحصیلی

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

نوشتن مقاله برای گرفتن بورسیه منطبق با اصول کشور مقصد

برای گرفتن بورسیه و فاند از دانشگاه های خارجی، علاوه بر پروپوزال اپلای، مقاله نوشتن هم تاثیری زیادی برای گرفتن بورسیه و پذیرش دارد. مقاله هایی که برای گرفتن بورسیه نوشته میشود معمولا باید دارای ویژگی های اقتضایی خاصی باشند که متناسب با نیازهای دانشگاه خارجی مورد تقاضا باشد. برای مثال اگر ما قصد اپلای دانشگاه های خارجی آلمان یا استرالیا یا کانادا داریم، چه بهتر اینکه مقاله را از همان مقطع نوشتن ادبیات پژوهش و ساختار مطالعه موردی، منطبق با اصول همان کشور خارجی و نیازهای منطقه ای، اجتماعی، تجاری و صنعتی بنویسیم.

 

بورسیه تحصیلی از طریق مقاله

مقاله ISI که مبانی و دستاوردهای علمی و خروجی اختراع یا اکتشافی داشته باشد و آثار آن قابل بررسی باشد و خلاقیت و نوآوری آن قابل مطرح کردن باشد میتواند امتیاز بورسیه تحصیلی، اپلای و گرفتن بورس و فاند و گرانت Study abroad باشد. بورسیه تحصیلی از طریق مقاله و چاپ آن میتواند به عنوان آسان ترین بورسیه تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تلقی شود.

 

تاثیر مقاله در اپلای دانشگاه های خارجی

دانشگاه های خارجی مطرح جهان، در CV و رزومه دریافتی از دانشجو، مقاله ISI که نوآوری محسوسی در حوزه علمی مشابه با پروپوزال اپلای وی را عامل تاثیر گذار مهمی در پذیرش اپلای در نظر میگیرند. تاثیر این مقاله در بورسیه و اپلای بسیار روشن است. جهت مقاله نویسی برای بورسیه سعی کنید نیاز ها و تمرکز های محوری دانشگاه مقصد و کشور مورد پذیرش را مد نظر قرار دهید. مقاله ISI که خلاقیت آن با مدل مفهومی و ریاضی واضح و اثربخش در یک ژورنال با ایمپکت فاکتور بالا تایید شده باشد، نقش با اهمیتی در اخذ پذیرش تحصیلی و بورسیه ما خواهد داشت. برای مقاله نویسی اپلای سعی کنید یک دیدگاه مدیریتی و روانشناختی قوی در خود پرورش دهید و با نظریات علمی روز و نوآورانه پژوهش خود آشنا باشید. مکتب متدولوژی هم بسیار اهمیت دارد، اگر اساتید دانشگاه مورد اپلای شما همه از روش گراندد تئوری یا نظریه داده بنیاد در روش تحقیق رساله و پایان نامه دکتری، مقاله های علمی پژوهشی و سایر تحقیقات خود بهره برده اند نشان خوبی است که شما هم ارائه دهنده مکتب و چارچوب فکری و نظری ایشان باشید.

 

مقاله نویسی برای اپلای

اگر هدف و آرمان نهایی شما برای اپلای دانشگاه های خارجی، گرفتن اپلای و بورسیه شدن فقط با تاکید با مقاله است، سعی کنید زمان زیادی جهت مقاله نویسی برای اپلای صرف کنید. بورسیه مقطع کارشناسی ارشد با مقاله آسان تر است. تاثیر مقاله در پذیرش ارشد را میتوان با خروجی آسان تری کسب نمود. تمرکز روی زمینه های موضوعی مورد تاکید دانشگاه های خارجی دنیا میتواند اقبال بیشتری برای پذیرش بورسیه شما با مقاله نویسی به دست دهد. اما بطور کلی شرایط بورسیه شدن در هر دانشگاه و کشور خارجی متفاوت است. همچنین رشته های بورسیه دار هم از طریق وب سایت دانشگاه های خارجی که قصد پذیرش دانشجوی خارجی دارند همه ساله اعلام میشود. مثلا برای آگاهی از شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان میتوانید ابتدا به دانشگاه هایی که رشته مورد نظر شما را پذیرش میکنند مراجعه کنید و از وب سایت دانشگاه، موضوعاتی که استقبال بیشتری می شود را استخراج کنید. حتی با مطالعه رزومه تحصیلی اساتید و ادوایزر های دانشگاه مورد نظر هم میتوانید چیزهای زیادی درک کنید.

 

نوشتن Research proposal

برای اپلای در یک دانشگاه معتبر، گرچه مقاله ISI اهمیت زیادی دارد، اما نوشتن research proposal را میتوان یک بخش اجتناب ناپذیر تلقی کرد. جهت نوشتن یک research proposal قوی، سعی کنید زمان زیادی برای انتخاب موضوع صرف کنید. ایده های نوآورانه را در نظر داشته باشید. اصول علمی و نگارشی روز را رعایت کنید. از ایبوک ها کمک بگیرید. گزیده گو باشید. منبع نویسی را دقیق رعایت کنید. نیاز کشور مقصد که قصد بورسیه شدن دارید در نظر بگیرید. تضادهای فرهنگی را در نظر داشته باشید. بر طراحی مدل تاکید داشته باشید. شرکت های دانش بنیان را دریابید.

 

ریسرچ پروپوزال دکتری

ریسرچ پروپوزال دکتری را معمولا در ۳ الی ۶ صفحه می نویسند. زیاد بودن تعداد صفحات نشان دهنده ارزش ریسرچ پروپوزال شما نیست. از موضوعات چیپ که میلیون ها بار کار شده در موضوع خود اجتناب کنید. از پروپوزال های آماده که آسان ترین راه جلوه میکنند استفاده نکنید. اما نمونه پروپوزال های انگلیسی دکتری میتواند دید خوبی به شما بدهد. از نظر پی اچ دی پروپوزال، برای نوشتن یک پروپوزال اپلای دکتری در بهترین حالت که فردی دارای دانش و تجربه و توانمندی خوبی باشد ۱۰ روز زمان لازم است. تاریخ مقاله ها یا منابع هم در مقاله نویسی اپلای خیلی مهم است؛ برای مثال اگر امروز اول جولای ۲۰۱۹ است، شما میتوانید حتی از منابع زیر بررسی ۲۰۲۰ سایت هایی مانند امرالد و ساینس دایرکت هم منبع نویسی کنید؛ اینکار نه تنها اعتبار پژوهش شما اعم از مقاله اپلای یا بورسیه یا پروپوزال اپلای شما افزایش می دهد، بلکه اگر تاخیری در ارائه مقاله هم پیش آمد، جدید بودن پروپوزال یا مقاله بورسی شما را که حال به دلیل مهاجرت، اپلای و پذیرش تحصیلی یا هر دلیل دیگر که باشد، زیر سوال نبرد. برای مشاوره بیشتر میتوانید با پی اچ دی پروپوزال در ارتباط باشید. راستی روش تحقیق هم خیلی مهم است، اخیرا استقبال خوبی از روش تحقیق نظریه داده بنیاد یا گراندد تئوری Grounded theory  از سوی دانشگاه های خارجی و نیز داخلی صورت میگیرد.

 

——————

مطالب مرتبط:

آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا