دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقاله تأثیر رسانه‌های جمعی بر اعتماد اجتماعی

دانلود رایگان مقاله تأثیر رسانه‌های جمعی بر اعتماد اجتماعی

بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

.

چکیده ای از مقدمه آغازین ” مقاله تأثیر رسانه‌های جمعی بر اعتماد اجتماعی ” بدین شرح است:

اعتماد اجتماعی یکی از عناصر اساسی نظم جامعه است. اعتماد اجتماعی تحت تأثیر عوامل مختلفی تقویت و یا تضعیف می‌شود که یکی از آن‌ها رسانه‌های جمعی است. تحقیق حاضر در چارچوب روش پیمایشی با نمونه‌ای ۴۰۰ نفری از شهروندان تهرانی و به منظور بررسی تأثیر رسانه‌های جمعی بر اعتماد اجتماعی انجام گرفته است. در این راستا رابطه استفاده از سه نوع رسانه جمعی (تلویزیون داخلی، تلویزیون ماهواره‌ای و روزنامه) با سه نوع اعتماد میان‌فردی، عام و نهادی بررسی شده است. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که میزان استفاده از رسانه‌های جمعی با اعتماد میان‌فردی رابطه معنی‌داری ندارد، اما با اعتماد عام و نهادی رابطه دارد؛ دیگر آن‌که نوع مالکیت و شیوه مدیریت بر رسانه، با اعتماد اجتماعی ارتباط دارد.

کلمات کلیدی : رسانه‌های جمعی، اعتماد اجتماعی، سرمایه اجتماعی.

——————–

مشخصات مقاله:

عنوان  :  رسانه جمعی و اعتماد: بررسی تأثیر رسانه‌های جمعی بر اعتماد اجتماعی (مطالعه موردی شهروندان تهرانی)

قالب بندی : pdf

قیمت : رایگان

.

download-mihanhamkar-comجهت دانلود رایگان مقاله تأثیر رسانه‌های جمعی بر اعتماد اجتماعی اینجا کلیک کنید.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا