دانلود ترجمه مقاله پیوند دو بعد گرایش کارآفرینانه با عملکرد شرکت
ترجمه فارسی مقاله مقاله پیوند دو بعد گرایش کارآفرینانه با عملکرد شرکت
.
.
بخشی از ترجمه فارسی مقاله : مقاله پیوند دو بعد گرایش کارآفرینانه با عملکرد شرکت |
اصطلاح “گرایش کارآفرینانه” به فرایندها و سبک های ایجاد کننده ی استراتژی در شرکت ها اشاره می کند که در فعالیت های کارآفرینانه دخیل هستند.یک مدل معروف از گرایش کارآفرینانه (EO) حاکی از آن است که پنج بعد EO وجود دارد-استقلال،نوآوری، ریسک پذیری، پیشگامی و رقابت تهاجمی (Lumpkin و Dess، ۱۹۹۶(. این مقاله بر دو مورد از ابعاد فوق یعنی پیشگامی و رقابت تهاجمی متمرکز است. پیشگامی به این موضوع اشاره می کند که چگونه شرکت ها با استفاده از ابتکار عمل در بازار به فرصت های بازار مرتبط می شوند؛ رقابت تهاجمی به این مورد اشاره می کند که چگونه شرکت ها به روند رقابت و تقاضا که هم اکنون در بازار وجود دارد عکس العمل نشان می دهند.
علارغم این تمایزات، تحقیقات پیشین تمایل داشته اند که این دو مفهوم را همسان نشان دهند و استدلال کرده اند که تاثیر مشابهی بر عملکرد بازار دارند. این مقاله به بررسی چگونگی ارتباط این رویکردها به یکدیگر، و به عملکرد و چگونگی تفاوت کارکردی آنها در محیط هایی می پردازد که شرکت ها از این رویکردها برای اتخاذ استراتژی استفاده می کنند. این تفاوت ها حائز اهمیت است زیرا پیشگامی و رقابت تهاجمی نشان دهنده ی روش های کاملا متفاوتی در موفقیت کارآفرینانه هستند. |
.
بخشی از مقاله انگلیسی : |
Linking Two Dimensions Of Entrepreneurial Orientation To Firm Performance |
The term “entrepreneurial orientation” has been used to refer to the strategymaking processes and styles of firms that engage in entrepreneurial activities. A popular model of entrepreneurial orientation (EO) suggests that there are five dimensions of EO—autonomy, innovativeness, risk taking, proactiveness, and competitive aggressiveness (Lumpkin and Dess 1996). This paper reports on two of those dimensions—proactiveness and competitive aggressiveness. Proactiveness refers to how firms relate to market opportunities by seizing initiative in the marketplace; competitive aggressiveness refers to how firms react to competitive trends and demands that already exist in the marketplace.
Despite these distinctions, prior research has tended to equate these two concepts and argued that they have a similar effect on firm performance. This paper investigates how these two approaches are related to each other, how they are related to performance, and how their function differs in the environments in which firms exhibit these approaches to strategy making. These distinc tions are important because proactiveness and competitive aggressiveness represent distinctly different avenues to entrepreneurial success. |
.
مشخصات مقاله : | |
عنوان فارسی: ارتباط دو بعد گرایش کارآفرینانه به عملکرد شرکت: نقش تعدیل کننده محیط و چرخه عمر صنعت |
|
عنوان انگلیسی: Linking Two Dimensions Of Entrepreneurial Orientation To Firm Performance: The Moderating Role Of Environment And Industry Life Cycle |
|
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 23 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : ۲۸ |
سال انتشار : 2001 | نشریه: الزویر – Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : 8621 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 896.27Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت | |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت کسب و کار، کارآفرینی و مدیریت استراتژیک |
|
مجله: مجله مشارکت تجاری – Journal of Business Venturing | |
دانشگاه: دانشگاه ایلینوی، شیکاگو |
|
وضعیت ترجمه عناوین جداول : ترجمه شده است | |
وضعیت ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است | |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به انگلیسی درج شده است |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود مقالات مدیریت با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به سایت ایران عرضه جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– تلفن ثابت: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱ – ساعات تماس: ۷ صبح الی ۱۸ عصر – آدرس ایمیل: iranarze.supt@gmail.com – تلگرام ایران عرضه: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴ – پیامک: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴ – آدرس: آذربایجان شرقی، مرند، خیابان کشاورزی، کوچه امین، پلاک ۳۰ – کد پستی: ۵۴۱۶۸۵۵۱۸۳ |
.