آموزش زبان انگلیسیمطالب خواندنی

یادگیری زبان انگلیسی با روش جان برین

یادگیری زبان انگلیسی با روش جان برین

یادگیری زبان انگلیسی با روش جان برین

یادگیری زبان انگلیسی دغدغه بسیاری از ماست. اگر شما هم مثل بسیاری از مردم، در یادگیری زبان انگلیسی احساس تنبلی می‌کنید یا اینکه بارها تلاش کرده‌اید و موفق نبوده‌اید، شاید این بار خلاقیت خیرخواهانه جان برین، بتواند به شما کمک کند.

جان برین، در سال ۲۰۰۷، سایت Freerice را برای یادگیری زبان انگلیسی راه‌اندازی کرد. این سایت ایده‌ی خیرخواهانه و خلاقانه‌ داشت. شما کلمات مختلف زبان انگلیسی را می‌آموزید. تلفظ و معنی آنها یاد می‌گیرید و هر بار که به یکی از سوالات سایت، پاسخ درست دادید و نشان دادید که در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت داشته اید،‌ به یک فقیر ده دانه برنج داده می‌شود.

حالا دو سوال مهم وجود دارد. سوال اول اینکه چه کسی آن فقیر را انتخاب می‌کند؟ که این کار بر عهده World Food Program یا WFP است: برنامه غذای سازمان ملل متحد. سوال دوم این است که هزینه این برنج‌ها از کجا تامین می‌شود؟ هزینه این برنج‌ها از طریق بنر‌های تبلیغاتی شرکتها و سازمانها و وب‌سایت‌ها تامین می‌شود.

البته تبلیغات این سایت بسیار علمی و هوشمندانه طراحی شده است. کسی که به سوالات پاسخ ندهد و فقط سایت را مرور کند، تبلیغی نخواهد دید. اگر سوالی را پاسخ دهید و درست پاسخ داده باشید، در کنار سوال نوشته می‌شود که شما چند دانه برنج به فقیران هدیه کرده‌اید و در زیر سوال، بنر تبلیغی شرکتی که هزینه این برنج از طریق او پرداخت شده، نمایش داده می‌شود.

این مدل تا سال ۲۰۰۹ کار کرد و در سال ۲۰۰۹ جان برین، کل دامین و کد‌های برنامه‌نویسی و ایده و همه تبعات مادی و معنوی آن را به برنامه‌ غذای سازمان ملل متحد هدیه کرد. شاید اگر با ادبیات اسلامی بگوییم، باید گفت: وقف کرد.

امروز سایت Freerice علاوه بر کلمات زبان انگلیسی، گرامر زبان انگلیسی، جغرافیا، اعضای بدن انسان و معرفی آثار برتر هنری و ادبی جهان را نیز در برنامه آموزشی خود قرار داده است.

تایم در سال ۲۰۱۱، این سایت را یکی از ۵۰ سایت برتر جهان معرفی کرد. در همان سال جایزه Digital Communication Awards به عنوان بهترین بازی سازمانی، به این سایت اهدا شد.

همیشه هنگامی که به این سایت سر میزنید، امتیاز شما، که در واقع تعداد برنج هایی است که به فقیران داده‌اید در کنار سایت نمایش داده می‌شود. نخستین روز راه اندازی سایت، ۸۷۰ عدد دانه برنج به فقیران هدیه داده شد.

بعدها شکل یادگیری حرفه‌ای تر شد و سازمان «برنامه غذا سازمان ملل متحد» نسخه Freerice 2.0 را عرضه کرد. اکنون شما می‌توانید به صورت گروهی در این یادگیری شرکت کنید و امتیاز شما (تعداد دانه برنج‌های اهدایی) به صورت گروهی نمایش داده می‌شود. اکنون ماهیانه ۲۵۰ میلیون دانه برنج از طریق این برنامه به فقرا اهدا می‌شود. بنگلادش، کامبوج، اوگاندا و نپال، نمونه کشورهایی هستند که از این برنج‌ها بهره مند شده‌اند.

 

زمانی که جان برین سایت را راه‌اندازی کرد r را در Rice به صورت بزرگ (Capital) نوشته بود: FreeRice. اما این روزها به تصمیم برنامه غذای سازمان ملل متحد، Freerice با r کوچک نوشته می‌شود. چرا که این لغت، دیگر نه به عنوان ترکیبی از دو واژه‌ی «برنج» و «رایگان»، بلکه به عنوان یک لغت که «یادگیری همراه با خیرخواهی» را تشویق و تداعی می‌کند به کار برده می‌شود.

لینک سایت Freerice برای یادگیری زبان انگلیسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا