پایان نامه روش کاهش آلودگی در موتورهای احتراق
جهت اخذ درجه کارشناسی
بخشی از فهرست مقاله:
مقدمه
۱-۱- فرآیند احتراق
– عکس العمل شیمیایی سوخت مایع
– هوای مورد نیاز تئوری برای احتراق سوخت مایع
ضریب هوای اضافی
۲-۱- گازهای اگزوز موتورهای احتراق داخلی
۱-۳ – عوامل آلودگی در موتورها
الف- عوامل آلودگی در موتورهای بنزینی
اجزاء آلوده
ب – عوامل آلودگی در موتورهای دیزل
۱-۴- تأثیر مسمومیت آلاینده ها بر نوع بشر
۱-۵- تأثیرات جوی آلاینده ها
۲-۱- سوخت و آلاینده ها
۲-۱-۱- کیفیت ضد ضربه زنی
۲-۱-۲- منحنی جوش و فشار بخار
۲-۱-۳- بنزین بدون سرب
۲-۲- طرح موتور و آلاینده ها
۲-۲-۱- نسبت تراکم
شکل محفظه احتراق
۲-۲-۲- زمانبندی سوپاپها
۲-۲-۳- طرح راهگاه ورودی
۲-۲-۴- لایه بندی پر شدن
۱-۳ . تعریف و تاریخچه و بحث EGR
۲-۳٫ اثر EGR بر روی بار ورودی سیلندر
۳-۳٫ تأثیر رقیق سازی EGR
۴-۳٫ تأثیر حرارتی EGR
۵-۳٫ تأثیر تلفات گرمایی EGR
۶-۳٫ تأثیر شیمایی EGR
۷-۳٫ روشهای احتراق سریع در موتورها
و… جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.
————-
چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه روش کاهش آلودگی در موتورهای احتراق ” بدین شرح است:
آلودگی هوا بنا به تعریفی که انجمن مشترک مهندسین آلودگی هوا و کنترل آن در آمریکا کرده اند عبارتست از وجود یک یا چند مورد از مواد آلوده کننده در فضای خارج از منزل، نظیر گرد و خاک ، دوده ، گاز ، مایعات معلق ، بو ، دود یا بخار در اندازه یا مدت زمانی که بتواند برای زندگی انسان زیان آور باشد و یا اینکه بدون دلیل در آرامش و لذایذ زندگی و حیات جامعه مداخله نماید .
بدن انسان در هر شبانه روز تقریباً به ۲۲ کیلوگرم هوا نیاز دارد تا اکسیژن مورد نیاز خود را برآورده سازد و لازم است در این فعل و انفعال ، هوای خالص به بدن برسد ، بنابراین جلوگیری از آلودگی هوا ضرورت دارد .
روند فراینده افزایش تعداد وسایل نقلیه موتوری در خیابانهای شهرهای بزرگ ، گذشته از مشکلات گوناگون اجتماعی ، مسأله افزایش بی رویه میزان آلودگی محیط زیست ، بخصوص آلودگی هوا و تأثیرات مخرب ناشی از آنرا پدید آورده است . برای از بین بردن یا لااقل کنترل این خطر جدید چه باید کرد و تا کنون چه کار شده است ؟ صاحبان صنایع اتومبیل سازی در کشورهای غربی و ژاپن ادعا دارند که با تکامل تکنولوژی اتوکاتالیزورها توانسته اند گامهای مؤثری در جهت غیر سمی کردن گازهای ناشی از سوخت اتومبیلها بردارند . از طرف دیگر دولتهای آنها نیز ابراز می دارند که با وضع قوانین و گذراندن لوایح مربوط به محدود کردن میزان نشر گازهای مضر سمی ، اقدامی مؤثر در این جهت انجام داده اند . حال با نگرشی کلی به مطالب یاد شده و با در نظر گرفتن این حجم که نه تنها مردم کشورهای پیشرفته بلکه اکثریت افراد در همه جوامع شهری دچار این پدیده ناهنجارند ، باید دید که چگونه می توان با ایجاد بینش و آگاهی در میان افکار عمومی و ترغیب دولتها در وضع قوانین مورد نیاز در جهت رفع این معضل بزرگ اجتماعی گام برداشت .
اگزوز اتومبیل شماری گازهای سمی را در اتمسفر رها می کند سه گازی که بیشتر سبب نگرانی هستند ، عبارتند از هیدروکربن ها ( CH ) ، مونوکسید کربن ( CO ) و اکسیدهای ازت این موارد آلودگی زا ، مستقیم و غیر مستقیم به باران اسیدی ، مه دود ، مسمومیت از مونوکسید کربن و ازدیاد در تجمعات سطح پائین اوزون ربط داده شده اند . اگرچه نشر اگزوز بستگی به میزان مخلوط شدن بنزین و هوا در موتور وسیله نقلیه بنزینی دارد . بیش از ۹۰ درصد مونوکسید کربن موجود در شهرها و حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد اکسیدهای ازت موجود در محیطهای شهری ، از اگزوز اتومبیل ناشی می شود.
————-
مشخصات مقاله:
دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات سوخت، تحقیقات خودرو، تحقیقات علمی
عنوان کامل: روشهای کنترل وکاهش آلودگی در موتورهای احتراق داخلی بنزینی
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۱۶۸
.
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.
در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :
پشتیبانی سایت میهن همکار
شماره تماس:
۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)