دانلود رایگان مقاله تأثیر رسانههای جمعی بر اعتماد اجتماعی
دانلود رایگان مقاله تأثیر رسانههای جمعی بر اعتماد اجتماعی
. بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی
.
چکیده ای از مقدمه آغازین ” مقاله تأثیر رسانههای جمعی بر اعتماد اجتماعی ” بدین شرح است:
اعتماد اجتماعی یکی از عناصر اساسی نظم جامعه است. اعتماد اجتماعی تحت تأثیر عوامل مختلفی تقویت و یا تضعیف میشود که یکی از آنها رسانههای جمعی است. تحقیق حاضر در چارچوب روش پیمایشی با نمونهای ۴۰۰ نفری از شهروندان تهرانی و به منظور بررسی تأثیر رسانههای جمعی بر اعتماد اجتماعی انجام گرفته است. در این راستا رابطه استفاده از سه نوع رسانه جمعی (تلویزیون داخلی، تلویزیون ماهوارهای و روزنامه) با سه نوع اعتماد میانفردی، عام و نهادی بررسی شده است. نتایج این مطالعه نشان میدهد که میزان استفاده از رسانههای جمعی با اعتماد میانفردی رابطه معنیداری ندارد، اما با اعتماد عام و نهادی رابطه دارد؛ دیگر آنکه نوع مالکیت و شیوه مدیریت بر رسانه، با اعتماد اجتماعی ارتباط دارد.
کلمات کلیدی : رسانههای جمعی، اعتماد اجتماعی، سرمایه اجتماعی.
——————–
مشخصات مقاله:
عنوان : رسانه جمعی و اعتماد: بررسی تأثیر رسانههای جمعی بر اعتماد اجتماعی (مطالعه موردی شهروندان تهرانی)
قالب بندی : pdf
قیمت : رایگان
.
جهت دانلود رایگان مقاله تأثیر رسانههای جمعی بر اعتماد اجتماعی اینجا کلیک کنید.
.