آموزش word – آشنایی با زبانه‌ها

آموزش word – آشنایی با زبانه‌ها

معرفی زبانه های اصلی
همانطور که در شماره ۴ تصویر موجود در سری اول دیدیم، زبانه های اصلی نرم افزار Word به ۸ دسته تقسیم می شوند. در زیر به معرفی کارکرد این زبانه ها می پردازیم.
آموزش ورد کار با زبانه
زبانه Home
گزینه های این زبانه، امکان تایپ متن، ویرایش، تنظیمات پاراگراف و … را به شما می دهد.
زبانه Insert
با استفاده از مجموعه گزینه های زبانه Insert، می توانید مواردی  از قبیل جدول، عکس، نمودار و… را در یک سند درج کنید. به طور کلی برای «درج» هر چیزی در یک سند، از این زبانه استفاده می شود.
زبانه Page Layout
گزینه های این زبانه مربوط به تنظیمات صفحه در یک سند است. به طور کلی برای پیکربندی و بهینه سازی صفحات از گزینه های این زبانه استفاده می شود.
زبانه References
با استفاده از گزینه های این زبانه می توان صفحات و طرح های خاصی در یک سند Word ایجاد کرد. طرح هایی همچون «تقدیرنامه»، «اعلامیه» و… از طریق زبانه Reference قابل ایجاد است.
زبانه Mailings
با استفاده از گزینه های زبانه Mailings می توان از ویژگی های نرم افزار Word برای ارسال ایمیل با طراحی های دلخواه استفاده کرد.
زبانه Review
با استفاده از گزینه های این زبانه می توانید تغییرات خاصی در نرم افزار ایجاد کنید. مثلا تصحیح گر واژگان را به دلخواه خودتان تنظیم کنید، از مترجم اسناد Word برای بهبود کیفیت متن خود استفاده کنید، متن تان را با متون دیگر مقایسه کنید و… .
زبانه View
از گزینه های این زبانه برای شیوه نمایش یک سند Word استفاده می شود. مثلا می توان شکل نمایش صفحه را انتخاب کرد، می توان سند را در حالت بزرگنمایی تماشا کرد و… همچنین می توان گزینه های دلخواهی را در صفحه نمایش یک سند Word اضافه یا حذف کرد.
نحوه ذخیره سازی یک سند:
بعد از ایجاد یک سند Word و درج متون مورد نظر، نیاز به ذخیره سازی آن سند دارید. برای ذخیره کردن یک سند ابتدا بر روی گزینه شماره ۱ در تصویر سری اول (Microsoft Office Button) کلیک کنید و سپس گزینه Save را انتخاب کنید.
آموزش ورد کار با زبانه 1
در صورتی که برای نخستین بار بر روی گزینه Save کلیک کنید، ویندوز از شما محلی برای ذخیره سازی می خواهد. با انتخاب نام و محلی برای ذخیره سازی، می توان سند مورد نظر را ذخیره کرد.
آموزش ورد کار با زبانه 2

آموزش ورد کار با زبانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا