آموزش word – ویرایش تصویر

آموزش word – ویرایش تصویر

 

برای تغییر تصویر، از گزینه Change Picture استفاده می کنیم. در این صورت پنجره ای باز می شود که با انتخاب تصویر جدید، می توان آن را جایگزین تصویر قبلی کرد.

بازگرداندن تصویر به حالت اولیه
اگر بخواهید از کلیه تنظیمات انجام شده بر روی تصویرتان صرف نظر کنید و آن را به حالت اولیه اش برگردانید، می توانید از گزینه Reset Picture استفاده کنید.
سبک های نمونه برای تصاویر
گزینه Picture Style تصویر را به سبک های نمونه ای تبدیل می کند. برای این کار تصویر مورد نظرتان را انتخاب و گزینه های مختلف این سبک ها را آزمایش کنید.
قرار دادن تصویر در اشکال مختلف
با استفاده از گزینه Picture Shape می توان تصویر را در شکل های مختلفی که در این گزینه نشان داده شده، قرار داد. این اشکال در هفت دسته طبقه بندی شده اند که بسته به کاربرد تصاویر، قابل انتخاب هستند. در تصویر زیر، شکل قلب به عکس انتخابی اعمال شده است.
ترسیم خط به دور تصویر
برای رسم یک خط به دور تصویر، از گزینه Picture Border استفاده می کنیم.
مثال: تصویر زیر، حالت «سیاه و سفید» شده تصویر قبلی است..
برای رسم یک خط به دور این تصویر، بر روی گزینه Picture Border کلیک کرده و رنگ مورد نظر را انتخاب می کنیم. همچنین می توان از گزینه های Weight و Dashes به ترتیب برای اندازه خط ترسیمی، و شکل خط ترسیمی (مثلا به صورت نقطه چین و…) استفاده کرد.
اعمال افکت های بیشتر به تصاویر
با استفاده از گزینه Picture Effects می توان به تصویر افکت های گوناگونی داد و حالت تصویر را با توجه به طرح مورد نیاز تنظیم کرد. در تصاویر زیر، برخی از این افکت ها را می بینید.
موقعیت قرارگیری تصویر در متن
با استفاده از گزینه Position می توان موقعیت تصویر نسبت به متن را مشخص کرد.
گزینه Text Wrapping
با استفاده از این گزینه می توان برای تصویر همانند متن، خطوط مجزایی در نظر گرفت بطوری که در سمت چپ و راست تصویر، متن دیده نشود. گزینه اول (In line with text) همین کار را انجام می دهد. برای تماشای تفاوت در دیگر موقعیت های تصویر و متن، گزینه های بعدی را امتحان کنید.
اگر به جای گزینه اول (In line with text) گزینه های دیگر را انتخاب کنید، در این صورت دو گزینه بالایی نیز فعال خواهد شد. از دو گزینه بالا (Sent to Back و Bring to Front) می توان موقعیت تصویر و عکس را به طور دقیق تری مشخص کرد.
مثال ۱: در تصویر زیر، گزینه Behind Text را انتخاب می کنیم. در این صورت تصویر به پشت متن منتقل می شود.
مشخص کردن جایگاه تصویر با استفاده از گزینه Align
با استفاده از گزینه Align، می توان تصویر را به سمت راست، چپ، وسط، بالا، پایین و مرکز صفحه منتقل کرد.
چرخاندن و تغییر درجه تصویر
•برای چرخاندن تصویر از گزینه Rotate استفاده کنید.
•Rotate Right 90: تصویر را ۹۰ درجه به سمت راست می چرخاند.
•Rotate Left 90: تصویر را ۹۰ درجه به سمت چپ می چرخاند.
•Flip Vertical: تصویر را ۱۸۰ درجه به سمت پایین می چرخاند.
•Flip Horizontal: تصویر را ۱۸۰ درجه به سمت بالا می چرخاند.
بریدن بخشی از تصویر با استفاده از گزینه Crop
برای بریدن بخشی از تصویر ابتدا بر روی گزینه Crop کلیک کنید. در این صورت چهار گوشه تصویر قابلیت این را دارند که با ماوس کوچک شوند. کافی است کلیک چپ را نگه دارید و مانند تصویر زیر، با سمت پایین و چپ حرکت کنید. در نقطه ای که می خواهید تصویر بریده شود، کلیک چپ را رها کنید. تصویر جدید، مانند تصویر شماره ۲ خواهد شد.
تغییر سایز تصویر
برای تغییر سایز تصویر می توان طول و عرض تصویر را به صورت دستی وارد کرد و اندازه عکس را تغییر داد. باید توجه داشت که با تغییر هر کدام (طول یا عرض) دیگری نیز متناسب با آن تغییر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا