پایان نامه علوم تربیتیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه طراحی الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی – ایرانی

پروژه طراحی الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی – ایرانی

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول:کلیات تحقیق

۱-۱- مقدمه

۱-۲- بیان مسئله

۱-۳- اهمیت وضرورت پژوهش

۱-۴-اهداف تحقیق

۱-۴-۱- هدف اصلی

۱-۴-۲- اهدف فرعی

۱-۵- سوالات پژوهش

۱-۶- تعریف های نظری و عملیاتی

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

بخش اول:مفهوم شناسی اخلاق

۲-۱- معنای اخلاق

۲-۱-۲- طبقه‌بندی علم اخلاق

۲-۱-۲-۱- علم اخلاق

۲-۱-۲-۱-۱- تفاوت علم اخلاق از دیدگاه اندیشمندان اسلامی و غربی

۲-۱-۲-۲- اقسام اخلاق

۲-۱-۲-۲-۱- اخلاق توصیفی

۲-۱-۲-۲-۲- اخلاق هنجاری

۲-۱-۲-۲-۲-۱- نظریه‌های غایت انگارانه (نتیجه محور)

۲-۱-۲-۲-۲-۲- نظریه‌های وظیفه‌گرایانه (فرآیند محور)

۲-۱-۲-۲-۲-۳- نظریه یا مکتب مبتنی بر فضیلت

۱-۲-۲-۳- فرا اخلاق

۲-۱-۲-۳- فلسفه اخلاق

۲-۱-۳- تئوری‌ها و مکاتب اخلاق

۲-۱-۳-۱- مکاتب واقع‌گرا

۲-۱-۳-۲- مکاتب غیرواقع‌گرا

۲-۱-۴- شیوه تبیین نظام اخلاقی

۲-۱-۴-۱- نظام اخلاق اسلامی،غایت‌گرا یا وظیفه‌گرا؟

۲-۱-۴-۲- نظام اخلاقی اسلام عقلانی است یا وحیانی؟

۲-۱-۴-۳- تفاوت نظام اخلاقی اسلام با دیگر نظام‌ها

۲-۱-۴-۴- غایت نظام اخلاقی اسلام

۲-۱-۵- تفاوت اخلاق و حقوق

۲-۱-۶- ارتباط دین و اخلاق

۲-۱-۶-۱- نظریه تباین

۲-۱-۶-۲- نظریه اتحاد

۲-۱-۶-۳- نظریه تعامل

۲-۱-۶-۳-۱- نیازمندی‌های دین به اخلاق

۲-۱-۶-۳-۲- وابستگی‌های اخلاق به دین

بخش دوم:مبانی اخلاق اسلامی

۲-۲-۱- مبانی انسان شناسی

۲-۲-۱-۱- آفرینش دو بعدی انسان

۲-۲-۱-۲- فطرت

۲-۲-۱-۳- عقل

۲-۲-۱-۴- اختیار

۲-۲-۱-۵- اجتماعی بودن انسان

۲-۲-۲- مبانی ارزش شناسی

۲-۲-۲-۱- چیستی ارزش‌ها

۲-۲-۱-۱- ارزش اخلاقی

۲-۲-۲-۲- خاستگاه ارزش‌ها

۲-۲-۲-۳- نسبی یا مطلق بودن ارزش‌ها

۲-۲-۲-۴- معیار  فعل اخلاقی

۲-۲-۲-۴-۱- ارزش اجتماعی

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

آنگاه‌که اشرف انبیاء حضرت ختمی‌مرتبت اعلام نمود”انما بعثت لاتمم مکارم الا خلاق”غزل نبوت با شاه بیت اخلاق آغاز گردید. تردیدی نیست که از چشمه روح‌ بخش اخلاق، شراب طهور معنویت جاری می شود و از آنجا که محیطهای آموزشی در رشد اخلاقی افراد نقش اساسی دارند و اخلاق و رفتار مدیران این سازمانها به شدت بر دیگران و نسل آینده تاثیر گذار است، از آنها به دلیل این مسئولیت خطیر انتظار می رود پایبند به اصول اخلاقی در حرفه خود باشند. هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی-ایرانی است.

برای این منظور پژوهش با روش آمیخته اکتشافی صورت پذیرفت. درگام اول روش تحقیق کیفی داده بنیاد، به کمک مصاحبه های اکتشافی با۲۱  نفر از افراد متخصص وخبره براساس نمونه گیری هدفمند و جستجو در آیات وروایات و رجوع به پیشینه تحقیق، کدها ومولفه های اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی احصا گردید و در قالب مدل مفهومی داده بنیاد تدوین گردید.

در این مرحله ۱۱۹مفهوم کلیدی استخراج شد که با طبقه بندی آنها ۲۵ مقوله حاصل گردید و۱۲ مقوله اصلی در قالب ابعاد شش گانه مدل پارادیمی به شرح زیر جای گرفتند: شرایط علی(تخصص اخلاقی فردی ونگرشها)، پدیده اصلی یعنی گرایش وتخلق مدیران آموزشی به اخلاق حرفه ای (رفتار های اخلاقی وعملکرد اخلاقی)، شرایط زمینه ای (ویژگی های فردی و ویژگی های سازمانی)، شرایط مداخله گر (محدودیت هاوشرایط محیطی)، راهبردها (خرد وکلان) و پیامدها (ارتقای اخلاقی افراد وپیامد های محیطی).

درگام دوم ، روش تحقیق دلفی، به کمک یافته های گام اول، پرسشنامه ای طراحی گردید و مدل اولیه، طی دو مرحله توسط خبرگان اصلاح و تایید شد. در گام سوم ، آزمون مدل، فرضیه های تحقیق تدوین و برای آزمون آنها پرسشنامه ای طراحی و بین ۳۲۰ نفر از مدیران مدارس شهر تهران براساس نمونه گیری خوشه ای توزیع گردید.

تجزیه وتحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها، با روش های تحلیل عاملی تاییدی و مدل تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزارهای SPSS و LISREL انجام گرفته است. نتایج مرحله کمی نیز نشان داد که روابط موجود در مدل با ضرایب تاثیر مناسبی به تایید می رسد به جز یک مورد که ضریب تاثیر محدودیت ها بر راهبرد کلان معنادار نبود وتنها این مسیر با مدل تدوین شده در بخش کیفی همخوانی نداشت ودر بخش کمی مورد تایید قرار نگرفت. در پایان نیز محدودیت ها و نوآوریهای پژ وهش وپیشنهادات کاربردی وپژوهشی بر اساس نتایج ارائه گردید. نظیر پیاده­ سازی الگوی اخلاق حرفه ای تدوین شده در بین مدیران آموزشی یک سازمان و بررسی مشکلات پیاده سازی آن.

 

واژگان کلیدی:اخلاق حرفه ای، مدیر آموزشی، رویکرد اسلامی-ایرانی

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: طراحی الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی – ایرانی
تعداد صفحات پروژه : ۲۲۶
مقطع علمی : ارشد – دکتری
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۴
حجم فایل: ۱٫۷ مگابایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این پروژه: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “طراحی الگوی اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی با رویکرد اسلامی – ایرانی ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا