نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

امنیت بیشتر فایل های PDF مقالات با رمزگذاری آنها

امنیت بیشتر فایل های PDF مقالات با رمزگذاری آنها

  آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

.

بدون شک همه محققان دانشجویان نیاز دارند مقالات و تحقیقات خود را به PDF تبدیل کرده و سپس به مقصد خود ارسال کنند. در این زمینه نرم افزارهای وجود دارد که فایل های Word را به pdf تبدیل میکنند. علاوه بر آن word 2010 و word 2013 نیز این قابلیت را دارا هستند. برای امنیت و محافظت بیشتر از فایل خود بهتر است که فایل دارای رمز باشد تا در دسترس همه قرار نگیرد. نرم افزارهایی در بازار وجود دارند که قابلیت تبدیل فایل PDF به Word را دارند. یک لحظه تصور کنید که مقاله شما به دست کسانی برسد که قصد سوء استفاده دارند. به راحتی می توانند با ایجاد تغییراتی کوچک مقاله شما را به اسم خود به چاپ برسانند. با طی کردن مراحل زیر می توانید در حفظ مقاله خود کوشا باشید:

۱-  بعد از تایپ متن مورد نظر ابتدا فایل را در یک پوشه ذخیره کنید سپس بر روی منوی File  کلیک کرده و گزینه Save as را انتخاب نمایید .

۲- بعد از انتخاب گزینه Save as یک صفحه همانند تصویر زیر نمایش داده می شود . در قسمت File name یک عنوان برای فایل خودتان انتخاب و در قسمت Save as Type از لیست باز شده گزینه PDF را انتخاب نمائید .

۳- بعد از انتخاب گزینه Save as سه گزینه به تنظیمات صفحه ذخیره سازی اضافه می شود . بر روی کلید Option کلیک کنید .

۴-  بعد از کلیک بر روی کلید Option صفحه تنظیمات نمایش داده می شود . کافیست پایین صفحه تیک گزینه Encrypt the document with a password را زده و بر روی کلید OK کلیک کنید ، بعد از چند ثانیه یک صفحه نمایش داده می شود که باید رمز عبور خودتان را که حتما باید بین ۶ تا ۳۲ کارکتر باشد در دو کادر وارد کرده و فایل را ذخیره کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا