نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

اهمیت نامه همراه مقاله هنگام ارسال به مجله

اهمیت نامه همراه مقاله هنگام ارسال به مجله

اهمیت نامه همراه مقاله هنگام ارسال به مجله  آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

.

نامه کوتاهی که به همراه مقاله به مجله مورد نظر ارسال می کنید نامه همراه نام دارد.در این نامه سردبیر مجله مخاطب قرار داده می شود که در آن درخواست بررسی و چاپ مقاله عنوان شده است. در واقع نامه همراه اولین چیزی است که پیش ار رءیت مقاله سردبیر آن را مطالعه خواهد کرد. اگر نامه همراه دارای نکات لازم و کامل باشد یک امتیاز مثبت محسوب می شود و دیدگاه سردبیر نسبت به مقاله بهتر خواهد شد.

بعضی مجلات در قسمت راهنمای نویسندگان نکات لازم برای نامه همراه را ذکر کرده اند که رعایت آن ها در نامه الزامیست. برخی دیگر از مجلات فرم خاصی برای نامه همراه طراحی کرده اند و بر روی سایت مجله قرار می دهند که می توانید با تهیه فرم از سایت و پر کردن جاهای خالی نامه را بفرستید. اگر چنین چیزهایی وجود نداشت به روشی استاندارد و به بهترین نحو که در زیر آورده شده است نامه را بنویسید:

۱-  حتماً از سربرگ تمیز دانشگاهی که آرم دانشگاه در آن وجود دارد استفاده کنید. نامه همراه را به صورت تایپ شده همراه با تاریخ میلادی تنظیم نمایید.

۲-  در خط اول، سردبیر را مخاطب قرار دهید.

۳-  با ذکر عنوان کامل مقاله، درخواست خود را مبنی بر تمایل به چاپ مقاله در مجله مذکور بیان نمایید و بخشی از مجله که برای چاپ شدن مقاله، مورد نظر شماست را ذکر کنید (مقاله پژوهشی، نامه به سردبیر، گزارش مورد).

۴-  اهمیت کار خود را در قالب یک تا دو جمله کوتاه شرح دهید اما هرگز در این کار افراط نکنید، زیرا بیش از حد بزرگ جلوه دادنٍ پژوهشی که انجام داده‌اید، از اعتبار شما می‌کاهد.

۵- چنانچه مقاله شما، حاصل یک پایان‌نامه دانشجویی یا دستیاری بوده و جلسه دفاع در پیش دارد، ذکر آن مفید است.

۶- چنانچه برای انجام پژوهش خود از نهاد یا سازمانی، به خصوص یک مؤسسه غیرانتفاعی کمک مالی دریافت کرده‌اید، حتماً آن ‌را ذکر کنید.

۷- ذکر دلیل انتخاب مجله اهمیت دارد. این نشان می‌دهد که شما مجله را به خوبی می‌شناسید، به موضوعات مورد علاقه آن توجه دارید و با این آگاهی مقاله تان را ارسال کرده‌اید.

۸- برخی مجلات خواهان آن هستند که ذکر کنید مقاله قبلاً در مجله دیگری چاپ نشده و همزمان برای مجله دیگری فرستاده نشده است. از بیان این مطلب غافل نشوید.

۹-  نام، نام‌خانوادگی، آدرس پستی، تلفن، دورنگار و پست الکترونیک خود را به طور کامل ذکر کنید.

۱۱- در نهایت متن نامه را چندین بار با دقت روخوانی کنید تا هیچگونه غلط املایی در آن وجود نداشته باشد. برای این کار وقت بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا