دانلود پایان نامه رابطه بین باورهای فراشناختی با میزان سازگاری فردی – اجتماعی و شادکامی نوجوانان
پایان نامه رابطه بین باورهای فراشناختی با میزان سازگاری فردی – اجتماعی و شادکامی نوجوانان
بخشی از پروژه : |
فهرست:
چکیده فصل اول:کلیـات ۱-مقدمه ۲-بیان مساله ۳-ضرورت و انجام پژوهش ۴-اهداف پژوهش ۵-فرضیه های پژوهش ۶-متغییرهای پژوهش ۷-تعاریف واژه ها فصل دوم : ادبیات و پیشینه پژوهش ۱-فراشناخت ۱-۱-مؤلفه های فراشناخت ۱-۱-۱-دانش فراشناختی ۱-۱-۲-تجربه فراشناختی ۲-شادکامی ۲-۱-مفهوم شادکامی ۲-۲-اهمیت شادکامی ۲-۳-رویکردهای شادکامی ۲-۴-متغییرهای مؤثر بر شادکامی ۲-۵-نقش شادی در سیر تکاملی بشر ۲-۶-نوروسایکولوژی شادکامی ۲-۷-راهبردهای افزایش شادکامی ۳-سازگاری ۳-۱-سازگاری اجتماعی ۳-۲-سازگاری فردی ۳-۳-دیدگاه نظری درباره سازگاری و ناسازگاری ۴-ادبیات پژوهشی ۴-۱-یافته های پژوهشی داخلی ۴-۲-یافته های پژوهشی خارجی فصل سوم : روش اجرای پژوهش ۱-روش پژوهش ۲-جامعه آماری ، روش نمونه گیری و حجم نمونه ۳-ابزار اندازه گیری ۴-روش گردآوری داده ها ۵-روش تجزیه و تحلیل اطلاعات فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته ها تجزیه و تحلیل فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری بحث و نتیجه گیری پیشنهادات پژوهشی پیشنهادات کاربردی محدودیت های پژوهش منابع پیوست ها پرسشنامه فراشناخت پرسشنامه سازگاری فردی – اجتماعی پرسشنامه شادکامی داده ها چکیده انگلیسی ———- چکیده شواهد تحقیقی نشان می دهد که باورهای فراشناخت در تمام جنبه های روان شناختی زندگی بشر تأثیرات بسزایی دارد . سازگاری فردی-اجتماعی و شادکامی دو تا از جنبه های مهم زندگی نوجوانان است که می تواند تاثیر مستقیم از باورهای فراشناختی آنان داشته باشد . بدین منظور پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه باورهای فراشناختی با سازگاری فردی-اجتماعی و شادکامی نوجوانانی که در دبیرستان های ناحیه ۲ شهرستان رشت مشغول تحصیل هستند ، صورت گرفته است . نمونه این پژوهش به تعداد ۳۳۸ نفر ( ۱۶۹ نفر پسر و ۱۶۹ نفر دختر ) به صورت خوشه ای از بین این مدارس انتخاب شده اند . ابزار این پژوهش ، پرسشنامه فراشناخت ( MCQ-30 ) 30 گزینه ای ، پرسشنامه روانی کالیفرنیا ( CPI ) 180 سوالی و پرسشنامه شادکامی آکسفورد ۲۹ ماده ای است . طرح پژوهش از نوع توصیفی همبستگی است . برای تجزیه و تحلیل داده ها ، علاوه بر روش های آمار توصیفی نظیر میانگین و انحراف معیار از تحلیل روابط همبستگی ساده و تحلیل پیشرفته آماری همبستگی کانونی استفاده شده است . نتایج تحلیل همبستگی کانونی نشان می دهد که مقدار همبستگی کانونی باورهای فراشناختی و سازگاری فردی- اجتماعی و شادکامی نوجوانان از نظر آماری معنی دار می باشد (۰۱/۰>p). به عبارتی دیگر متغیر پیش بین ( باورهای فراشناختی ) توانسته است ۱۸ درصد واریانس متغیرهای سازگاری فردی- اجتماعی و شادکامی نوجوانان را تبیین کنند. کلید واژه ها: باورهای فراشناخت ، سازگاری فردی-اجتماعی ، شادکامی ، نوجوانان . ۱-مقدمه : امروزه با مشکلاتی که در جوامع وجود دارد مطالعه و پژوهش در زمینه های سازگاری و شادکامی افراد برای بهبود یافتن زندگی آنها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و بدین جهت یکی از راهکارهای مهم در این زمینه پرداختن به باورهای فراشناختی در آنها است . باورهای فراشناختی یکی از عوامل مهم در توسعه و تداوم اختلالهای روانشناختی است . باورهای فراشناختی به پردازش هیجانی مثل شادکامی و سازگاری و واکنشهای مربوط به آسیب از طریق تاثیر دانش و باورهای فراشناختی به روی تغییر باورها و نیز تعبیر و تفسیر علایم خاص شادکامی و سازگاریها نقش موثری دارد ، (کارت رایت – هاتون و ولز[۱] ، ۱۹۹۷ ، به نقل از وزیری و موسوی نیک ، ۱۳۸۷ ) . کاستا [۲] ( ۱۹۸۴ ) معتقد است اگر بتوانید از وجود یک گفتگوی درونی در مورد فرایندهای ذهنی خود آگاه شوید و اگر بتوانید فرایند های تصمیم گیری و حل مساله را بشناسید ، فراشناخت را تجربه کرده اید . بطور کلی فراشناخت آگاهی فرد از دانسته ها و ندانسته های خود را شامل می شود ، ( رفوث[۳] و همکاران ،۱۹۹۳ ، ترجمه خرازی ، ۱۳۷۵ ) . با توجه به تعاریفی که ارائه شد ، می توان گفت فراشناخت مجموعه دانش و فرایند های است که کشف های شناختی فرد را نظارت ، هدایت و کنترل می کنند و در واقع به مدیریت فعالیتهای شناختی می پردازند . برای درک بهتر فراشناخت ضروری است آن را با شناخت مقایسه کنیم . با مقایسه ی شناخت و فراشناخت با یکدیگر به این نتیجه می رسیم که شناخت جهت توصیف روشهای بکار می رود که طی آن اطلاعات پردازش یا معنادار می شود ، ( ولفز[۴] و همکاران ، ۱۹۹۵ ؛ به نقل از سالاری فر ، ۱۳۷۵ ) . کینگ داینر[۵] ( ۲۰۰۵ ) معتقدند که افراد شاد در حوزه های چند گانه زندگی نظیر ازدواج ، درآمد ، عملکرد شغلی و سلامتی ، موفق تر از افراد غیر شاد هستند. به اعتقاد وین هوون[۶] ( ۱۹۹۳ ) شادی فعالیت فرد را بر می انگیزد و روابط اجتماعی و سیاسی را تسهیل می کند. همچنین مشخص شده است که افراد شاد احساس امنیت بیشتری می کنند ، آسانتر تصمیم می گیرند ، دارای روحیه مشارکتی بیشتری هستند و نسبت به کسانی که با آنها زندگی می کنند بیشتر احساس رضایت دارند ، ( مایرز[۷] ، ۲۰۰۰ ) . افراد شاد همچنین دارای عزت نفس بالاتر ، روابط دوستانه قوی تر و اعتقادات مذهبی معنادارتری هستند ، ( مایرز ، ۱۹۹۶ ، به نقل از قمرانی ، ۱۳۸۹ ) . سازگار شدن با محیط مهمترین منظور و غایت همه فعالیت های ارگانیزم است . چنان که باتلر[۸] اظهار می دارد ، در همه دوران زندگی خود در هر روز و هر ساعت سر گرم آن هستیم که خود دگرگون شده و دگرگون نشده را با محیط دگرگون شده و دگرگون نشده سازگار کنیم . زندگی کردن در حقیقت چیزی جز عمل سازگاری نیست ، ( هاشمیان ، ۱۳۸۷ ) . اساساٌ شخص سازگار ، شخصی است که میان خود و محیط مادی و اجتماعی اش ارتباط های سالم و درستی برقرار کند که نتیجه اش استقرار ثبات عاطفی برای خود او باشد ، ( شعاری نژاد ، ۱۳۸۰ ) . امروزه مطالعات زیادی در زمینه ی باورهای شناختی ، سازگاری فردی- اجتماعی و دیگر مهارتهای ارتباطی و اجتماعی افراد و همچنین هیجانات افراد مثل شادکامی انجام می گیرد . اما در این بین کمتر دیده شده که ارتباط بین باورهای فراشناخت و سازگاری فردی – اجتماعی و شادکامی نوجوانان مورد بررسی قرار گیرد . در این پژوهش سعی می شود که بین متغیرهای باورهای فراشناختی و سازگاری فردی – اجتماعی و شادکامی نوجوانان به رابطه ای دست یابیم تا بدین وسیله بتوان به نوجوانان در زمینه ی سازگاری بهتر و شادکامی آنها با انتخاب باورهای فراشناختی صحیح یاری رسانیم . |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: رابطه بین باورهای فراشناختی با میزان سازگاری فردی – اجتماعی و شادکامی نوجوانان |
|
تعداد صفحات پروژه : ۱۱۸ |
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: ندارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: —- |
حجم فایل: ۲۹۰ کیلوبایت |
پرسشنامه: دارد |
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی | |
گرایش های مرتبط با این پروژه: روانشناسی عمومی |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه ” رابطه بین باورهای فراشناختی با میزان سازگاری فردی – اجتماعی و شادکامی نوجوانان ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |