اخبار دانشگاهی

تغییر مدیریت پایان نامه‌ های دانشجویی و کاهش تقلب علمی

تغییر مدیریت پایان نامه‌ های دانشجویی و کاهش تقلب علمی

.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: درحال پیگیری موضوع مدیریت پایان نامه های دانشجویی در معاونت های پژوهشی دانشگاه ها هستیم.وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در معاونت پژوهشی وزارت علوم درحال تدوین طرحی هستیم که براساس آن مدیریت پایان نامه های دانشجویان از زمان تعریف تا نظارت و هدایت بر عهده معاونت پژوهشی دانشگاه ها قرار گیرد.

وی افزود: پیش نویس این طرح تهیه شده و امیدواریم این موضوع در نیمه دوم سال جاری تعیین تکلیف شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در جلسات معاونان پژوهشی دانشگاه ها درخواست بر این بود که مدیریت و اجرای پایان نامه های دانشجویان از معاونت آموزشی به معاونت پژوهشی منتقل شود.

تغییر مدیریت فرآیند تدوین پایان نامه در ۴ دانشگاه

احمدی تاکید کرد: درحال حاضر دانشگاه های بزرگی مانند اصفهان، فردوسی مشهد، تربیت مدرس و تهران فرآیند مدیریت پایان نامه های دانشجویان را از معاونت آموزشی به معاونت پژوهشی منتقل کرده اند.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه دانشگاه ها اختیار دارند تا فرآیند مدیریت پایان نامه ها را تغییر دهند بنابراین دیگر دانشگاه های کشور نیز درخواست چنین تغییری را داده اند.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: این روند موجب می شود تا موضوع تقلب های علمی کاهش یابد چراکه نظارت بر روند تدوین پایان نامه ها در دانشگاه ها افزایش می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا