نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

تفاوت مقالات کنفرانسی و ژورنالی

تفاوت مقالات کنفرانسی و ژورنالی

  آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

.

به طور کلی مقالات به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

۱- مقالات ژورنال

۲- مقالات کنفرانسی

از تفاوت‌های مهم مقالات ژورنال و کنفرانسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- مقالات ژورنال نسبت به مقالات کنفرانسی دارای اعتبار و ارزش علمی بالاتری هستند. زیرا اولاً داوری دقیقتری (Peer review) دارند، ثانیا صحت و اعتبار نتایج در مقالات ژورنال نسبت به مقالات کنفرانسی بیشتر است.

البته لازم به ذکر است که اعتبار مقالات چاپ شده در کنفرانس های بسیار معتبر همچون NIPS) Neural Information Processing System) بسیار بالاست.

۲- برای ارسال مقاله به مجله محدودیت زمانی وجود ندارد و هر زمان که مقاله آماده باشد می توان آن را به مجله ارسال کرد. اما زمان خاصی برای ارسال مقاله به کنفرانس مقرر می شود و اگر مقاله در آن زمان ارسال نشود داوری نشده و رد می شود.

۳- مدت زمان داوری در مقالات ژورنال نسبت به مقالات کنفرانسی بسیار طولانی تر است. حتی گاهی اوقات بیش از یک سال طول می کشد و معمولاً مقاله چندین بار مورد تجدید داوران و اصلاح نویسندگان قرار می گیرد.

۴- در مقالات ژورنال محدودیت تعداد صفحات وجود ندارد (البته به جز چند مورد مثل IEEE که ۱۲ صفحه می باشد و برای تعداد صفحات بیشتر هزینه اضافی گرفته می شود). اما مقالات کنفرانسی در عین مختصر بودن محدودیت بیشتری دارند.

۵- مقالات ژورنال به طور مفصل تر و دقیق تر به جزئیات و یافته های آن می پردازد در حالی که مقالات کنفرانسی بیشتر به مطرح کردن و توضیح دادن ایده با انجام آزمایشات و شبیه سازی های ساده می پردازد.

مقالات کنفرانسی و ژورنال خود به چند دسته تقسیم می شوند که در آینده به ذکر آن ها خواهیم پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا