پایان نامه خوشه بندی فازی مشتریان و تحلیل رفتار آن ها با رویکرد داده کاوی پویا
پایان نامه خوشه بندی فازی مشتریان و تحلیل رفتار آن ها با رویکرد داده کاوی پویا (مطالعه موردی : تلفن همراه سامسونگ)
پایان نامه رشته مدیریت و صنایع
بخشی از پروژه : |
فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق فصل دوم:ادبیات تحقیق فصل سوم: روش تحقیق فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات ———- چکیده امروزه مشتری به عنوان کلید اصلی موفقیت یا عدم موفقیت یک شرکت محسوب میشود. لذا مطالعه رفتار مشتریان طی دهههای اخیر بسیار مورد توجه محققان بازاریابی قرار گرفته است. از مهمترین زمینههای مطالعه در این حوزه، بررسی وفاداری، رضایت، ترجیحات و سلیقه مشتریان میباشد که محققان تلاش میکنند تا با بکارگیری روش ها و ابزارهای مختلف رفتار مشتری را مورد تحلیل قرار دهند. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش شناسی جز تحقیقهای پیمایشی و از نظر موضوعی جز تحقیقات بازاریابی محسوب میشود. هدف اصلی این تحقیق، بخش بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های دادهکاوی و تحلیل و پیش بینی رفتار آن ها با استفاده از الگوریتمmeans C- پویا میباشد. برای این منظور دادههای خرید ۳۰۰۰ نفر از کاربران گوشی همراه سامسونگ از پایگاه داده شرکت دریافت شده و پس از کد نویسی الگوریتم means – C با استفاده از نرم افزار Matlab 2008a مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که به کارگیری روش پویا بخش بندی واقعی تری نسبت به روش ایستا ارائه می دهد همچنین تحلیل رفتار در فرایند زمانی نشان میدهد که مشتریان نسبت به قیمت گوشی حساس بوده و ویژگی های کیفیت دوربین و پردازشگر و تعداد سیم کارت و RAM علل تغییر در بخش بندی مشتریان میباشند. واژه های کلیدی: رفتار مشتری، داده کاوی پویا، خوشه بندی، FCM مقدمه مطالعه رفتار مشتریان طی دهه های اخیر یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه محققان بازاریابی بوده است. تحولات پیچیده و پرشتاب جهانی در عرصههای علمی و فناوری بسیاری از سازمانهای موفق جهانی را بر آن داشته است تا اهداف و روش های خود را در جهت شناخت هر چه بیشتر مشتریان و تامین نیازهای آنان هدایت کنند . امروزه مشتری به عنوان کلید اصلی موفقیت یا عدم موفقیت یک شرکت محسوب می شود. گوناگونی و تنوع رفتار مشتریان به دلیل گوناگونی عوامل اثر گذار بر رفتار فرد و انگیزه فرد برای خرید می باشد. وجود گروه های متفاوت مشتری برای بازارهای یک محصول بیانگر تفاوت های گسترده میان افراد است. رفتار خرید به هیچ وجه ساده نیست اما درک این رفتار نیز برای مدیران بسیار حیاتی است. رفتار خرید مصرف کننده (مشتری) عبارت است از رفتار خرید مصرفکنندگان نهایی، یعنی افراد و خانوارهایی که کالا و خدمات را برای اهداف مشخصی خریداری می نمایند. رفتار به معنای شناخت فرصتها و تهدیدهای بیرونی و بهرهبرداری از آنها و همچنین شناخت ضعفها و قوتهای درونی در مقابل رفتار مشتری در جهت تحقق اهداف سازمان میباشد. برقراری ارتباط بهتر و موثر با مشتری ناشی از شناخت فرآیند رفتار مشتری، فرآیند تصمیمگیری و عوامل تاثیرگذار در آن و همچنین شناسایی فرصتها و تهدیدات و مشخص نمودن ضعفها و قوتهای داخلی در مقابل رفتار مشتری است. در شکل گیری رفتار مشتریان و بروز تغییرات در رفتار آن ها عوامل مختلفی تاثیر گذار می باشند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به عوامل دموگرافی (مشخصات مصرف کننده)، عوامل اجتماعی عوامل روانشناسی، عوامل اقتصادی (اسماعیل پور و آشتیانی ،۱۳۸۱) اشاره کرد . اما باید به اینکه توجه داشت که همه این عوامل پویا هستند و به طور مستمر در طول زمان تغییر می کنند. از این رو تغییر رفتار مشتریان نیز جنبه پویا به خود می گیرد. در فضای رقابتی امروزی شرکت ها و سازمان هایی موفق تر خواهند بود که اهداف، روش ها و عملکرد خود را بر اساس شناخت رفتار مشتریان و تحلیل تغییرات آن ها تنظیم کنند. |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: پایان نامه خوشه بندی فازی مشتریان و تحلیل رفتار آن ها با رویکرد داده کاوی پویا (مطالعه موردی : تلفن همراه سامسونگ) |
|
تعداد صفحات پروژه : ۱۱۲ |
مقطع علمی : کارشناسی |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: دارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: —- |
حجم فایل: ۱۱ مگابایت |
|
رشته های مرتبط با پروژه: مدیریت |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه “خوشه بندی فازی مشتریان و تحلیل رفتار آن ها با رویکرد داده کاوی پویا ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |