پایان نامه رشته مدیریتپایان نامه رشته مهندسی صنایعپروژه مدیریت

پایان نامه خوشه بندی فازی مشتریان و تحلیل رفتار آن ها با رویکرد داده کاوی پویا

پایان نامه خوشه بندی فازی مشتریان و تحلیل رفتار آن ها با رویکرد داده کاوی پویا (مطالعه موردی : تلفن همراه سامسونگ)

پایان نامه رشته مدیریت و صنایع

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول: کلیات تحقیق
۱-۱- مقدمه
۱-۲- بیان مسئله
۱-۳- اهمیت و ضرورت تحقیق
۱-۴- هدف تحقیق
۱-۵- سوالات تحقیق
۱-۶- روش تحقیق
۱-۷- قلمرو تحقیق
۱-۷-۱-قلمرو موضوعی
۱-۷-۲-قلمرو مکانی
۱-۷-۳-قلمرو زمانی
۱-۸- تعریف واژه ها و اصلاحات
۱-۸-۱-داده کاوی
۱-۸-۲-خوشه بندی
۱-۸-۳-داده کاوی پویا
۱-۸-۴-منطق فازی

فصل دوم:ادبیات تحقیق
۲-۱- مقدمه
۲-۲-داده کاوی
۲-۳-خوشه بندی
۲-۳-۱-هدف خوشه بندی
۲-۳-۲-انواع خوشه بندی
۲-۳-۳-الگوریتم های خوشه بندی
۲-۳-۴-معیار فاصله
۲-۳-۵-الگوریتم C-means
۲-۳-۶-الگوریتم FCM
۲-۴-طبقه بندی
۲-۵-کشف قواعد وابستگی
۲-۶-کشف الگوهای ترتیبی
۲-۷-داده کاوی پویا
۲-۸-خوشه بندی پویا
۲-۹-۱-اختصاص اعضای پویا به کلاس های ایستا
۲-۹-۱-۱-روش به کار بردن مسیر در خوشه بندی
۲-۹-۱-۲-تشریح عملکرد c- میانگین فازی
۲-۹-۲-اختصاص اعضای ایستا به کلاس پویا
۲-۹-۲-۱- شرح جزئیات روش پیشنهاد شده
۲-۱۰-منطق فازی
۲-۱۰-۱مجموعه های فازی
۲-۱۰-۲-میانگین فازی
۲-۱۰-۲-۱-میانگین مثلثی
۲-۱۰-۲-۲-میانگین ذوزنقه ای
۲-۱۰-۳- فازی زدایی از میانگین فازی

فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱-مقدمه
۳-۲-نوع پژوهش
۳-۳-روش گردآوری داده ها
۳-۴-جامعه ونمونه آماری
۳-۵-روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱-مقدمه
۴-۲-تجزیه و تحلیل دوره ای داده ها
۴-۲-۱-تحلیل داده های دوره اول
۴-۲-۲-تحلیل داده های دوره اول و دوم
۴-۲-۳-تحلیل داده های دوره اول و دوم و سوم
۴-۲-۴-تحلیل داده های چهار دوره
۴-۲-۵-تحلیل داده های پنج دوره
۴-۳- تجزیه و تحلیل تجمعی داده ها
۴-۳-۱تحلیل قطعی
۴-۳-۲ تحلیل فازی
۵-۳-تجزیه و تحلیل تغییرات رفتاری

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱-مقدمه
۵-۲ -بحث و نتیجه گیری
۵-۳-محدودیت های تحقیق
۵-۴-پیشنهادات کاربردی – مدیریتی
۵-۵- پیشنهاد تحقیقات آتی
پیوست
منابع

———-

چکیده

امروزه مشتری به عنوان کلید اصلی موفقیت یا عدم موفقیت یک شرکت محسوب می­شود. لذا مطالعه  رفتار مشتریان طی دهه­های اخیر بسیار مورد توجه محققان بازاریابی قرار گرفته است. از مهم­ترین زمینه­های مطالعه در این حوزه، بررسی وفاداری، رضایت، ترجیحات و سلیقه مشتریان می­باشد که محققان تلاش می­کنند تا با بکارگیری روش ها و ابزارهای مختلف رفتار مشتری را مورد تحلیل قرار دهند. این پژوهش با توجه به هدف کاربردی و از نظر روش شناسی جز تحقیق­های پیمایشی و از نظر موضوعی جز تحقیقات بازاریابی محسوب می­شود.

هدف اصلی این تحقیق، بخش بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های داده­کاوی و تحلیل و پیش بینی رفتار آن ها  با استفاده از الگوریتمmeans  C- پویا می­باشد. برای این منظور داده­های خرید ۳۰۰۰  نفر از کاربران گوشی همراه سامسونگ از پایگاه داده شرکت دریافت شده و پس از کد نویسی الگوریتم means – C با استفاده از نرم افزار Matlab 2008a مورد بررسی قرار گرفته است.

نتایج نشان می دهد که به کارگیری روش پویا  بخش بندی واقعی تری نسبت به روش ایستا  ارائه می دهد همچنین تحلیل رفتار در فرایند زمانی نشان می­دهد که مشتریان نسبت به قیمت گوشی حساس بوده و  ویژگی های کیفیت دوربین و پردازشگر و تعداد سیم کارت و RAM علل تغییر در  بخش بندی مشتریان می­باشند.

واژه های کلیدی: رفتار مشتری، داده کاوی پویا، خوشه بندی، FCM

مقدمه

مطالعه رفتار مشتریان طی دهه های اخیر یکی از مهم­ترین موضوعات مورد توجه محققان بازاریابی بوده است. تحولات پیچیده و پرشتاب جهانی در عرصه­های علمی و فناوری بسیاری از سازمان­های موفق جهانی را بر آن داشته است تا اهداف و روش های خود را در جهت شناخت هر چه بیشتر مشتریان و تامین نیازهای آنان هدایت کنند .

امروزه مشتری به عنوان کلید اصلی موفقیت یا عدم موفقیت یک شرکت محسوب می شود.
لذا درک رفتار مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است . رفتار مصرف کننده یک فاکتور جامع در رکود و یا به جریان افتادن تمامی فعالیت­های بازرگانی محسوب می گردد. نکته کلیدی موفقیت استراتژی بازاریابی هم از جنبه علمی، محلی و جهانی، درک رفتار مصرف کننده و مشتری است. این امر برای شرکت های تجاری و سازمان های غیر انتفاعی و همین طور سازمان های دولتی که قوانین مربوط به بازار را تدوین می کنند، کاربرد دارد.

گوناگونی و تنوع رفتار مشتریان به دلیل گوناگونی عوامل اثر گذار بر رفتار فرد و انگیزه فرد برای خرید می باشد. وجود گروه های متفاوت مشتری برای بازارهای یک محصول بیانگر تفاوت های گسترده میان افراد است.

رفتار خرید به هیچ وجه ساده نیست اما درک این رفتار نیز ‏برای مدیران بسیار حیاتی است. رفتار خرید مصرف کننده (مشتری) ‎عبارت است از رفتار خرید ‏مصرف‌کنندگان نهایی، یعنی افراد و خانوارهایی که کالا و خدمات را برای اهداف مشخصی خریداری می نمایند‎.‎

رفتار به معنای شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای بیرونی و بهره‎برداری از آنها و همچنین شناخت ضعف‌ها و قوت‌های درونی در مقابل ‏رفتار مشتری در جهت تحقق اهداف سازمان می‌باشد‎.‎

برقراری ارتباط بهتر و موثر با مشتری ناشی از شناخت فرآیند رفتار مشتری، فرآیند تصمیم‌گیری و عوامل تاثیرگذار در آن و ‏همچنین شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات و مشخص نمودن ضعف‌ها و قوت‌های داخلی در مقابل رفتار مشتری است.

در شکل گیری رفتار مشتریان و بروز تغییرات در رفتار آن ها عوامل مختلفی تاثیر گذار می باشند که از جمله مهم ترین آن ها می توان به عوامل دموگرافی (مشخصات مصرف کننده)، عوامل اجتماعی عوامل روانشناسی،  عوامل اقتصادی (اسماعیل پور و آشتیانی ،۱۳۸۱)  اشاره کرد . اما باید به اینکه توجه داشت که همه این عوامل پویا هستند و به طور  مستمر در طول زمان تغییر می کنند. از این رو تغییر رفتار مشتریان نیز جنبه پویا به خود می گیرد. در فضای رقابتی امروزی شرکت ها و سازمان هایی موفق تر خواهند بود که اهداف، روش ها و عملکرد خود را بر اساس شناخت رفتار مشتریان و تحلیل تغییرات آن ها تنظیم کنند.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: پایان نامه خوشه بندی فازی مشتریان و تحلیل رفتار آن ها با رویکرد داده کاوی پویا (مطالعه موردی : تلفن همراه سامسونگ)
تعداد صفحات پروژه : ۱۱۲
مقطع علمی : کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل:  ۱۱ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مدیریت

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “خوشه بندی فازی مشتریان و تحلیل رفتار آن ها با رویکرد داده کاوی پویا ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مدیریت

دانلود مقالات مدیریت با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا