پایان نامه رشته روانشناسیپروژه روانشناسی

دانلود پایان نامه مقایسه توانایی دیداری-فضایی دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و دانش آموزان در خودمانده با عملکرد بالا + نقد پایان نامه

پایان نامه کارشناسی ارشد آموزش کودکان استثنایی: مقایسه توانایی دیداری-فضایی دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و دانش آموزان در خودمانده با عملکرد بالا + نقد پایان نامه

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

فصل اول: چارچوب پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

هدف پژوهش

فرضیه پزوهش

اهمیت و ضرورت پژوهش

تعاریف نظری و عملی مفاهیم موضوع پزوهش

فصل دوم: پیشینه ی پژوهش

مقدمه

اختلالات همبود و همراه با اختلال یادگیری غیرکلامی و درخودماندگی سطح بالا

اختلال نارسایی توجه

اختلال وسواس اجباری

توانایی دیداری – فضایی در کودکان با اختلال یادگیری غیرکلامی و درخودماندگی سطح بالا

انواع توانایی دیداری – فضایی

فصل سوم: روش پژوهش

مقدمه

روش پژوهش

جامعه آماری

نمونه و روش نمونه گیری

ابزار گردآوری داده ها

شیوه ی گردآوری داده ها

روش تحلیل داده ها

فصل چهارم: یافته ها

مقدمه

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

مقدمه

بحث و نتیجه‌گیری

محدودیت ها

پیشنهادها

منابع

پیوست ها

پرسشنامه

———-

چکیده

پژوهش حاضر به منظور بررسی مقایسه ی توانایی دیداری – فضایی کودکان با اختلال یادگیری غیرکلامی و کودکان درخودمانده با عملکرد بالا انجام گرفته است. در این پژوهش از نوع توصیفی زمینه یابی استفاده شده که در دو مرحله انتخاب (آزمودنی ها و اجرای پژوهش) اجرا شده است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان درخودمانده با عملکرد بالا و کلیه دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی شهر تهران است. دراین تحقیق از نمونه گیری دردسترس استفاده شد.

بدین منظور تعداد ۱۵ نفر از دانش آموزانی که اختلال یادگیری غیرکلامی دارند، با استفاده از فرم معلم گلدستین (۱۹۹۹) و تعداد ۱۵ نفراز دانش آموزان درخودمانده با عملکرد بالا از مدارس ویژه این کودکان که با استفاده ازآزمون گارز شناسایی شده اند. و بر روی هر کدام از آنها آزمون مکعب های کهس به اجرا درآمد. به منظور آزمون فرضیه تحقیق از آزمون تی مستقل استفاده شده است.

نتایج پژوهش نشان داد که بین میانگین نمرات دانش آموزان با اختلال یادگیری غیر کلامی و دانش آموزان با درخودمانده با عملکرد بالا از لحاظ توانایی دیداری- فضایی تفاوت معناداری وجود دارد. و دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی دارای توانایی دیداری- فضایی بهتری نسبت به دانش آموزان با درخودمانده با عملکرد بالا هستند.

کلید واژه ها: توانایی دیداری – فضایی، اختلال یادگیری غیرکلامی، درخودمانده با عملکرد بالا.

مقدمه

اختلال یادگیری غیرکلامی[۱] ، به گروهی از ویژگی های عصب روانشناختی[۲]، تحصیلی ، اجتماعی و عاطفی توصیف شده و منعکس کننده نقایصی دراستدلال غیرکلامی است، این نقایص شامل، ضعف درتوانایی بینایی – فضایی، استدلال ،کارکردهای اجرایی و حافظه غیرکلامی می شود. میزان شیوع اختلال یادگیری غیرکلامی متفاوت است، اما اغلب برآورد شده که ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری، نوعی اختلال یادگیری غیرکلامی نیز دارند (اوزولس[۳]، ۱۹۹۸؛ زیدآبادی و همکاران، ۱۳۹۲).

اختلال های یادگیری غیرکلامی، نوعی اختلال یا نشانگان عصب شناختی است که ویژگی روانشناختی آن، مجموعه ای ازتوانشها و نارساییهای ویژه، به طور توام در کودک است برخی از توانشهای ویژه در این کودکان، عبارت است از: حافظه و یادگیری طوطی وار، مهارت های کلامی ساده، رشد زودرس گفتار و زبان، توجه به جزئیات، مهارت های خواندن زودرس، مهارت های قابل توجه در املا، توانایی خوب دربیان خود و توانایی خوب در حافظه شنیداری (کروننبرگ ودان،۲۰۰۳؛تامسون[۴]،۱۹۹۷به نقل ازعلیزاده،۱۳۸۹).

تقریبا ۱۰ درصد کل جمعیت مبتلا به اختلال های یادگیری هستند  و ۱ تا ۱۰ درصد این عده دارای اختلال یادگیری غیر کلامی می باشند. با وجود اینکه این اطلاعات مبتنی بر مدارک بالینی است، بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که شیوع این اختلال به دلیل ناشناخته بودن، کمتر از حد واقعی آن تخمین شده است (نبی زاده، ۱۳۸۴)…

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: دانلود پایان نامه مقایسه توانایی دیداری-فضایی دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و دانش آموزان در خودمانده با عملکرد بالا
تعداد صفحات پروژه :  ۷۰
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۳
حجم فایل:  ۲ مگابایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی
گرایش های مرتبط با این پروژه: روانشناسی کودکان استثنایی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” مقایسه توانایی دیداری-فضایی دانش آموزان با اختلال یادگیری غیرکلامی و دانش آموزان در خودمانده با عملکرد بالا” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

جهت خرید نقد این پایان نامه بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا