دانلود رایگان مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی

دانلود رایگان ترجمه مقاله خمش Folding

دانلود رایگان ترجمه مقاله خمش Folding

دانلود رایگان ترجمه مقاله مهندسی مواد و متالوژی

بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

.

—————–

چکیده ای از مقدمه آغازین ” ترجمه مقاله خمش Folding ” بدین شرح است:

کمانش مواد ناهمسان گرد
بیشترین کمانش پیچیده در مواد حاوی ناهمسانگردی مکانیکی غالب رخ می دهد. ناهمسانگردی را می توان با یک خصوصیت ذاتی سنگ ها ناشی از آرایش بستری موازی ذرات رس در شیل یا القا شده طی دگرگونی برای مثال یک اسلیت یا شیست تشکیل شده از یک گل سنگ می باشند. مطالعات تئوری و کار های آزمایشی در چنین موادی نشان می دهد که طیف وسیعی از ساختار هایی وجود دارند که می توانند در صورت فشرده شدن موازی با لایه بندی و خصوصیات کانی ها ایجاد شوند. دو عضو نهایی این دامنه، پین های بالا رونده و چین های جعبه ای می باشد( شکل ۹).

نوع ساختمانی که تشکیل می شود را می توان با ناهمسان کردی مکانیکی مواد تعیین کرد. با افزایش ناهمسان گردی در چین های بالارونده( شکل ۹ A)، راه برای چین هایی با صفحات محوری جدا شونده ( شکل ۹ ب) و در نهایت چین های جعبه ای باز می شود( شکل ۹ ج).

می توان خاطر نشان کرد که اگر یک چند لایه زمین شناسی دارای ناهمسان گردی مکانیکی بالا باشد، کمانش یافته و ایجاد چین باکس می کند. نمونه ای از این در شکل ۱۰ الف نشان داده شده است که در آن چین جعبه ای با طول موج چندین ۱۰۰ متر در گل سنک های کربونیفر از جنوب غرب انگلستان تشکیل شده است.

شکل ۸-الف: کمانش های تولید شده آزمایشی در مواد ویسکوز که نشان دهنده تخریب ماتریکس( زون کرنش تماسی) با تک لایه کمانشی ب: چند لایه چین خورده که در آن نزدیک به لایه ها موجب هم پوشانی زون های کرنش تماسی و تشکیل کمانش های چند لایه ای می شود.

————-
مشخصات مقاله:

عنوان لاتین: Folding

فرمت مقاله لاتین: PDF

عنوان ترجمه شده فارسی :  خمش Folding

 .
.
download-mihanhamkar-com
محتویات فایل : مقاله انگلیسی بهمراه ترجمه فارسی
.
.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا