پایان نامه فنی مهندسیپایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه بررسی دستگاه EGR

پایان نامه بررسی دستگاه EGR

جهت اخذ مدرک کارشناسی

دستگاه EGR

بخشی از فهرست مقاله:

فصل اول : EXHAUST Gas Recirculation
۱- EGR چیست ؟
۱-۱- EGR چه سودی دارد
۱-۲- انواع EGR
۲- شیر برقی ( egr )
۱-۲- شیر برقی egr در موارد زیر عمل نخواهد کرد
۳- بررسی تجربی EGR تمیز بر روی عملکرد و آلایندگی موتورهای اشتعال جرقه ‌ای
۳-۱- EGR در موتورهای بنزینی یا SI
۳-۱-۱- مزایای استفاده از این سیستم در موتورهای بنزینی
۴- EGR در موتورهای دیزل
۴-۱- مکانیزم
۴-۲- عیب سیستم EGR
۵- بررسی تجربی تاثیر دمای سیال EGR در عملکرد و آلایندگی موتورهای S-I
۶-تغییر ترکیب هوای مورد استفاده در فرایند احتراق
۱-۶-تهیه هوای غنی شده از اکسیژن
۱-۶-۱- موتورهای درونسوز
۱-۶-۲-تهیه هوای غنی شده از نیتروژن
۱-۶-۳- (b) توان تولیدی با افزایش غلظت هوای ورودی به سیلندر
۷- روش های جداسازی اکسیژن/نیتروژن
۸-کنترل آلودگی NOx
۱-۸- کنترل آلودگی¬های ناشی از ذرات جامد معلق (PM)
۱-۹- افزایش چگالی توان تولیدی
فصل دوم : بررسی تجربی تأثیر دمای سیال EGR در عملکرد و آلایندگی موتورهای S-I
چکیده
مقدمه
۲-۱- روشهای متداول جهت کاهش آلاینده ها
و… جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” پایان نامه بررسی دستگاه EGR ” بدین شرح است:

– EGR چیست ؟
EGR مخفف کلمات لاتین زیر می باشد :
Exhaust Gas Recirculation
و به معنای بازگشت یا چرخش مجدد گازهای خروجی اگزوز می باشد. در حقیقت سیستمی است که سبب بازگشت مقداری از گازهای اگزوز٬ به داخل موتور و محفظه سیلندر می شود.
۱-۱- EGR چه سودی دارد :
همان طور که می دانید با روشن شدن موتور و شروع به کار اتومبیل٬ از خروجی موتور یا همان اگزوز گازهای آلاینده ای وارد اتمسفر می شوند و هر چقدر هم که موتور با شرایط ایده آل کار کند باز هم حجم زیادی از این گازها وارد محیط اطراف می شوند٬ که شامل دی اکسید کربن(CO2)مونو اکسید کربن(CO)و اکسیدهای نیتروژن(NOx) هستند.
در این بین اکسیدهای نیتروژن از خطرناک ترین گازهای آلوده کننده محیط زیست به شمار می آیند و البته فقط در دماهای بسیار بالا قابلیت تولید دارند و مرز حرارتی تولید این اکسیدها حدود ۲۵۰۰ درجه سانتی گراد می باشد . مسلم است که با گذشت زمان و کار کردن موتور دمای اتاقک احتراق بالا و بالاتر رفته و خصوصا در شرایط تحت بار٬ از مرز ۲۵۰۰ درجه نیز می گذرد و سبب تولید حجم قابل توجهی از اکسیدهای نیتروژن می شود که به راحتی وارد فضای اطراف می شوند. سیستم egr با وارد کردن درصدی(حدود ۵ تا ۱۰ درصد) از گاز خروجی موتور-که شامل حجم زیادی دی اکسید کربن می باشد-به منیفولد ورودی و از آن جا به داخل محفظه انفجار٬ سبب کاهش دمای آن شده و آن را زیر ۲۵۰۰ درجه نگاه می دارد. پس با این روش به راحتی تولید اکسیدهای خطرناک نیتروژن را کنترل نموده و به عدم آلودگی محیط زیست کمک شایانی می نماید.
اما این کاهش دما چگونه صورت می گیرد : همان طور که می دانید هر چقدر حجم مخلوط سوخت و هوا در سیلندر٬ یا به عبارت دیگر حجم محفظه احتراق بیش تر باشد انفجار بزرگ تری صورت گرفته و گازهای بیش تری تولید شده و دما بالاتر می رود.  پس اگر بتوان حجم محفظه احتراق را به روشی کوچک کرد  دما کمتر بالا می رود این کار در سیستم EGR با وارد کردن مقداری گاز سوخته موتور که بیش تر شامل CO2 است٬ انجام می شود و حجم موثر محفظه را اندکی کاهش داده و سبب کنترل دما می شود. در ضمن اندکی CO ورودی نیز امکان ترکیب مجدد تبدیل شدن به CO2 را می یابند.
————-
مشخصات مقاله:
دسته: تحقیقات مکانیکی
عنوان کامل: پروژه بررسی دستگاه EGR
فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات پروژه: ۵۴
.
 
.
کالج پروژه یک وب سایت با هدف انتشار مقاله، تحقیق، می باشد شما می توایند پس از انتخاب فایل و مقاله مورد نظر و کلیک جهت دانلود مراحل خرید را در سایت میهن همکار انجام دهید.

 در صورت نیاز به هر گونه پشتیبانی با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید :

پشتیبانی سایت میهن همکار

شماره تماس:

۴۲۲۷۴۴۰۱(۰۴۱)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا