پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه انواع سیستم تعلیق و نقش آن ها در پایداری خودرو

پروژه مکانیک بررسی انواع سیستم تعلیق و نقش آن ها در پایداری خودرو

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

۱  فصل اول اجزاء سیستم تعلیق

.۱٫۱٫۲فنر(spring)

.۱٫۱٫۳کمک فنر (Damper or Shock absorber)

.۱٫۱٫۴انواع فنرها

.۱٫۱٫۴٫aفنر مارپیچ (Coil Spring)

.۱٫۱٫۴٫bفنر تخت ( Leaf Spring)

.۱٫۱٫۴٫cمیله پیچشی (Torsion Bar)

.۱٫۱٫۴٫dفنرهای هوایی ( Air Spring )

.۱٫۱٫۴٫eفنر لاستیکی ( Rubber Spring )

.۱٫۱٫۵ بوشها (‌ Bushes)

.۱٫۱٫۶طَبَق (‌ Control Arm )

.۱٫۱٫۷سیبک (‌ Ball Joint )

.۱٫۱٫۸میل تعادل (‌ Stabilizer ، Sway Bar ، Anti Roll Bar)

Strut .1.1.9

Strut Braces .1.1.10

.۱٫۲ انواع سیستم های تعلیق

۱٫۲٫۱٫ سیستم های تعلیق یکپارچه

.۱٫۲٫۱٫۱سیستم تعلیق هاچکیس

.۱٫۲٫۱٫۲سیستم تعلیق دودیون

.۱٫۲٫۱٫۳سیستم تعلیق میله پیچشی (Twist Beam Torsion Beam)

.۲٫۱٫۲سیستم های تعلیق مستقل

.۲٫۱٫۲٫aنیازمندیهای سیستم تعلیق

.۲٫۱٫۲٫۱سیستم تعلیق محور آونگی (Swing Arm )

.۲٫۱٫۲٫۲سیستم تعلیق طبق دار دوبل(A-Arm or Double Wishbone )

.۲٫۱٫۲٫۳سیستم تعلیق مک فرسون استرات واسترات دمپر

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

مقدمه

در پایان نامه ای که پیش رو دارید ابتدا اجزاء سیستم تعلیق نام برده شده و تعایف و توضیحاتی درباره هر یک از اجزاء ارائه شده است. و سپس به بررسی انواع سیستم های تعلیق با توجه به مستقل و غیر مستقل بودن ، و معایب و مزایای آنها پرداخته شده است . و در فصل دوم این پروژه سینماتیک و الاستو سینماتیک اکسل بررسی شده است . و تأثیر فاکتورهایی چون  Wheelbase  ، Tread(Track) ، مرکز غلتش و محور غلتش ، زویای چرخ از قبیل کمبر و کستر و سرکجی(toe-in) ، انحراف و آفست کینگ پین و تغییرات این فاکتورها بر قابلیت سیستم تعلیق و بر پایداری خودرو مورد بررسی قرار گرفته است.

یک جاده هر چقدر هم صاف و مسطح باشد، محل مناسبی برای به حرکت درآوردن یک یا چند تن فلز با سرعت بالا نیست. پس به سیستمی نیاز داریم که توانایی کاهش ضربات ، تکانها و لرزش ها را داشته باشد. علاوه بر این ، یک خودرو باید در مقابل تغییرات بار وارده و تغییر مرکز ثقل ، انعطاف پذیر بوده و توانایی مواجه با آنها را داشته باشد. مثلا در سر پیچ ها با توجه به شکل زیر مرکز ثقل خودرو تغییر می کند و به طرف خارج پیچ حرکت می کند، در صورت نبود سیستمی برای تغییر وضعیت تعادل، خودرو از مسیر خارج شده و واژگون می شود.

وظایف و عملکرد اصلی سیستم تعلیق عبارتند از :

–  شرایطی را فراهم کند که چرخ ها با حرکت عمودی خود، مانع ازانتقال ارتعاشات ناشی از پستی و بلندی جاده به شاسی خودرو  شود.

–   از پیچش شاسی حول محور طولی خودرو، جلوگیری کند .

–   تماس چرخها را با جاده با کمترین تغییرات نیرو حفظ کند.

–   چرخ ها رادر حالت درست راندن و زوایای کمبر مناسب، نسبت به سطح جاده نگه دارد.

–   برای کنترل نیرو های تولید شده توسط چرخ ها به نیرو های طولی ( شتاب و ترمز)، نیرو های جانبی ( دور زدن )، و گشتاور های ترمز و سیستم محرکه، عکس العمل نشان دهد.

خواص سیستم تعلیق در دینامیک اتومبیل بسیار اهمیت دارد و پاسخ این سیستم بر نیروها و گشتاورهایی که از چرخ ها به شاسی منتقل می شود، تأثیر زیادی دارد.علاوه بر مطالب مزبور که در طراحی سیستم تعلیق اهمیت داشتند ، می توان به پارامترهایی چون قیمت، وزن، فضا و ابعاد مورد نظر،قابلیت تولید انبوه و آسان بودن نصب سیستم روی شاسی، اشاره کرد.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی انواع سیستم تعلیق و نقش آن ها در پایداری خودرو
تعداد صفحات پروژه :  ۱۷۲
مقطع علمی : کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل:  ۴ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” انواع سیستم تعلیق و نقش آن ها در پایداری خودرو” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا