پروژه مکانیک

دانلود پروژه بررسی بارهای جاده

پروژه مکانیک بررسی بارهای جاده

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
———-

آیرو دینامیک

نمود آیرودینامیک درخودرو های سواری نوین وکامیون ها، همراهی آن با بار جاده است. کنش آیرو دینامیک با خودرو سبب ایجاد نیروی پسا، برای (بار رو به پایین) نیروهای کناری،گشتاورهای غلتشی، ناوشی و چرخشی و نویز است. این موارد مصرف سوخت، فرمان پذیری و ارتعاشات را تحت تاثیر قرار می دهد. نیرو های آیرودینامیکی اعمالی به خودرو برخاسته از دو سر چشمه  نیروی پسا ( یا فشار) و اصطکاک لزجی است.

در این پروژه، نخست مکانیک جریان هوا بررسی می گردد، تا بتوان طبیعت جریان حول بدنه خودرو را توصیف نمود. سپس ویژگی ها و شماهای طراحی خودرو برای توصیف کیفی اثرات آیرودینامیک بر کارکرد و کارایی آن بررسی می شود.

توزیع فشار روی خودرو

موارد نام برده شده، سازوکارهای اصلی توزیع فشار ایستا حول بدنه خودرو به حساب می آیند. شکل ۶ نشانگر اندازه گیری آزمایشگاهی فشار است که عمود برسطح ترسیم گردیده است از آنجا که فشار نمایش داده شده نسبت به فشار محیط در فاصله ای نسبت به خودرو می باشد، دارای مقادیر مثبت و منفی است. توجه شود که فشاری منفی در لبه جلویی کاپوت ایجاد شده است که بر خاسته این واقعیت است که جریان گذرنده از جلوی خودرو بایستی بچرخد و از راستای افقی کاپوت پیروی نماید.

گرادیان معکوس فشار در این ناحیه پتانسیل جلو گیری از جریان لایه مرزی را دارا می باشد و بنابراین در این ناحیه نیروی پسا ایجاد می گردد. در سال های اخیر ریزه کاری های سبک و طراحی کاپوت جلو و خط جلوی از اولویت بالایی بر خوردار می باشند، زیرا در جلو گیری از جدایش جریان روی سپر و نیروی پسای ناشی از آن مؤثر می باشند …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  بررسی بارهای جاده
تعداد صفحات پروژه : ۵۵
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۰
حجم فایل: ۲٫۷۰ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه:  مکانیک خودرو

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:
  دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا