پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه بررسی تاریخچه موتور دیزل

پروژه مکانیک: بررسی تاریخچه موتور دیزل

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
———-

تاریخچه موتور دیزل

بیشتر مردم می دانند که خودروهای دیزل، وسایط نقلیه با صرفه و با دوام هستند. ولی عده کمی آگاهند که پمپ انژکتور ساخت رابرت بوش موجب راه افتادن خودرو های دیزلی در جاده ها شده است. رودلف دیزل در سال ۱۸۹۵ اختراع خود را در معرض عموم قرار داد.

یک موتور با اختراع تراکمی، این موتور جدید نسبت به موتور های متداول احتراقی ـ جرقه ای دارای چندین مزیت مشخص بود، از یک طرف موتور دیزل مصرف سوخت کمتری داشت که در هر حال در مقایسه، این سوخت ارزانتر از سوخت مصرفی در موتور احتراقی ـ جرقه ای بود. از طرف دیگر این موتور می توانست برای قدرت خروجی به مراتب بیشتر طراحی گردد.

اختراع آقای دیزل زود جا افتاد و در زمان کوتاهی در کشتی ها و نیز به عنوان موتورهای ثابت مورد استفاده قرار گرفت. با این وجود، موتور دیزل یک ایراد بزرگی داشت موتور دیزل نمی توانست در دوره های سریعتر به کار انداخته شود. ولی بتدریج موتور دیزل شهرت بیشتری پیدا کرد و مزایای آن بهتر شناخته شد، تقاضا برای انواع کوچکتر و با دور زیاد بیشتر شد.

مانع عمده در راه رسیدن به دوره های بالا، تأمین سوخت مورد نیاز بود. در روش مورد استفاده در آن روزها، که طی آن سوخت مورد نیاز بود. در روش مورد استفاده در آن روزها، که طی آن سوخت به وسیله هوای فشرده به داخل موتور دمیده می شد، افزایش چشم گیری در دور حاصل نمی شد. بعلاوه، پمپ باد یک وسیله پیچیده ای بود که به هیچ وجه امکان کاهش مؤثر در اندازه و وزن آن وجود نداشت …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  بررسی تاریخچه موتور دیزل
تعداد صفحات پروژه : ۶۴
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: ندارد سال پژوهش: —-
حجم فایل: ۷٫۹۹ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:
 دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا