پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پروژه بررسی سیستم های VVT و در VIS خودرو

پروژه مکانیک : بررسی سیستم های VVT و در VIS خوردو

پایان نامه مهندسی مکانیک جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول: مقدمه
۱-۱-سوپاپ ها
۱-۲-موتورهای چندسوپاپه
۱-۳- زمان بندی متغیر سوپاپ ها
-۴-مانیفولد ورودی متغیر
فصل دوم : موتورهای چند سوپاپه
۲-۱- موتورهای چندسوپاپه (Multi Valve)
۲-۲-موتورهای دوسوپاپه(Multi Valve- 2Valve )
۲-۳-موتورهای سه سوپاپه (Multi Valve-3Valve)
۲-۴-موتورهای چهار سوپاپه(Multi Valve-4Valve)
۲-۵-موتورهای چهار سوپاپه(مبحث تکمیلی)
۲-۶ موتورهای پنج سوپاپه(Multi Valve-5Valve)
۲- ۷موتورهای شش سوپاپه(Multi Valve- 6 valve )
۲-۸ موتورهای هشت سوپاپه (Multi Valve- 8 valve )
فصل سوم: انواع مختلف زمانبندی سوپاپ ها
۳-۱ ساز و کار تعویض بادامک
۳-۲ ساز و کار تغییر زاویه بادامک
۳-۳ : ترکیب ساز و کار تعویض بادامک همراه با ساز و کار تغییر زاویه بادامک
۳-۱-۱: سیستم VTEC دو مرحله ای هوندا
۳-۱-۲: سیستم VTEC سه مرحله ای هوندا
۳-۱-۳: سیستم MIVEC میتسوبیشی
۳-۱-۴- سیستم MIVEC-MD میتسوبیشی
۳-۱-۵- سیستم VVELنیسان
۳-۱- ۶ :سیستم جدیدتر VVEL
۳-۲ انواع مکانیزم زمانبندی متغیر سوپاپ ها VVT
۳-۲-۱- ساز و کار تغییر زاویه بادامک
۳-۲-۲: سیستم VANOS بی ام و
۳-۲-۳- سیستم DOUBLE-VANOS بی ام و
۳-۲-۴: سیستم VVT-iتویوتا
۳-۲-۵- سیستم Variocam پورشه
سیستمAVCS 3-2-6:سیستم سوبارو
۳-۲-۷: سیستم S-VT مزدا
۳-۳: سیستم تعویض بادامک همراه با سیستم تغییر زاویه بادامک
۳-۳- ۱سیستم جدید VVTL-i تویوتا
۳-۳-۲: سیستم Vario cam Plusپورشه
۳-۳-۳: سیستم تکامل یافتهi-VTEC هوندا
۳-۳-۴: سیستم منحصر به فرد VVC روور
۳-۳-۵: سیستم تغییر مقطع فراری
۳-۳-۶: سیستم با تغییر زاویه بادامک مرسدس بنز
۳-۳-۷:سیستم زمان بندی کاملاً متغیر یا سیستم زمان بندی بدون بادامک
فصل چهارم: سیستم مکش متغییر
۴-۱ مکش متغیر
۴-۱-۱:مانیفولد ورودی متغیر VIM
۴-۱-۲:مانیفولدهای ورودی با طول متغیر VLIM
۴-۱-۳: سیستم مکش متغیر روور به نام VIS
۴-۱-۴: سیستم مکش متغیر تویوتا T-VIS
۴-۱-۵:سیستم مانیفولد ارتعاشی
۴-۱-۶:سیستم vario Ram پورشه
فصل پنچم: نتیجه گیری
نتایج اصلی حاصل از بکار گیری VVT
منابع و مواخذ

———-

مقدمه :

سوپاپ ها

سوپاپ ها قطعاتی هستند که از آنها برای باز و بستن دریچه¬های مجرای ورودی (مخلوط سوختنی) وخروج دود در موتور استفاده می شود، شکل (۱-۱) سوپاپی که مجرای ورودی سوخت را باز می کند و یا می بندد سوپاپ گاز(هوا) و سوپاپی که مجرای دود را می بندد سوپاپ دود می نامند به طور کلی هر سیلندر دارای حداقل یک سوپاپ هوا و یک سوپاپ دود می باشد.

جنس سوپاپ ها

جنس سوپاپ ورودی معمولا از  فولاد کروم نیکل و یا فولاد کبالت و یا فلزات دیگر می باشد در حالی که  سوپاپ های دود از فلزاتی ساخته می شود که در مقابل حرارت زیاد مقاومت داشته باشد مثل فولاد کروم و نیکل.

خصوصیات یک سوپاپ

۱- سوپاپ باید بتواند حرارت زیاد را تحمل کند و هادی خوبی برای انتقال حرارت خود، به بدنه سرسیلندر باشد.
۲- حرارت زیاد نباید باعث سوختگی و ایجاد خوردگی در سوپاپ گردد.
۳- سوپاپ باید در مقابل ضربات مقاوم باشد.
۴- سوپاپ باید در  مقابل سائیدگی مقاومت نماید.

ساختمان سوپاپ

۱- سر سوپاپ (محل برخورد ان با اسبک)
۲- ساق سوپاپ که در گیت (یا راهنما) سوپاپ قرار می گیرد
۳- گوشت یا دامنه یا مخروطی سوپاپ
۴- نشیمن گاه یا وجه سوپاپ
۵- بشقابک یا نعلبکی سوپاپ

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  بررسی سیستم های VVT و VIS در خودرو
تعداد صفحات پروژه : ۸۴
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۱
حجم فایل: ۱۴ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه:  مکانیک خودرو

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “روژه بررسی سیستم های VVT و در VIS خودرو ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:
  دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا