پایان نامه رشته مهندسی کشاورزی

دانلود پروژه بررسی نماتد چغندر قند Heterodera Schachtii

پروژه  کشاورزی : بررسی نماتد چغندر قند در  شهرستان چناران Heterodera Schachtii

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
نماتد چیست؟
نماتدها کرمهای نخی شکل و رطوبت پسندی هستند که می‌توانند در طیف زیستی وسیعی در اکثر مناطق جهان یافت شوند. نماتدها در آب های شیرین، آبهای شور، خاک، مواد پوسیده، گیاهان، جانوران و انسان مشاهده می‌شوند. تغذیه نماتدها به اشکال متعدد از زیستگاهشان صورت می گیرد. آن ها روی باکتری ها و قارچها درمواد آلی مرده زندگی می‌کنند، به صورت شکارچی از دیگر نماتدها نیز تغذیه کرده و در بدن بسیاری از جانوران تکامل یافته (مانند کرم های trichina) و یا گیاهان به صورت انگل به سر می برند.
نماتدها در زیستگاهشان با پیچ و تاب خوردن جابجا می‌شوند. قبل از این نیز به اسم کرمهای زالویی نامگذاری شده‌اند. گونه های خسارت زا در گیاهان به طور متوسط یک میلی متر طول دارند. این گونه نماتدها دارای خرطوم دهانی (استایلت) هستند که به وسیله آن سلول های گیاهی را سوراخ می‌کنند و ضمن ترشح بزاق، جذب محتویات سلولی انجام می گیرد.
بیش از ۱۵۰۰۰ گونه نماتد شناسایی شده است که حدود ۳۰۰۰ گونه با گیاهان زندگی می‌کنند و از این تعداد، حدود ۱۰۰ گونه می‌توانند خسارات قابل توجهی در گیاهان زراعی ایجاد نمایند. نماتد مولد سیست چغندرقند ( Heterodera schachtii ) یکی از گونه هایی است که از بیشترین اهمیت اقتصادی برخوردار است.
تاریخچهبرای اولین بار حدود ۱۳۰ سال پیش از این، نماتد مولد سیست چغندرقند (H. schachtii) در آلمان به عنوان یک آفت شناسایی شد. در اواسط قرن نوزدهم میلادی، تولید چغندرقند در اروپا با یک روند افزایشی همراه بود و در همان زمان نیز بیماری چغندرقند در خاک شروع شد. خصوصاٌ آنکه در خاک های تیره با پتانسیل بالا در منطقه ماگد بورگر بورد عملکرد چغندرقند به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافت.
در سال ۱۸۵۹ پروفسور گیاهشناس بن، دکتر H.Schacht، عامل بیماری چغندرقند را شناسایی کرد:‌ کرم های کوچکی متعلق به خانواده نماتدها که انگل ریشه های چغندرقند می‌باشند. در سال ۱۸۷۱، A. Schmidt تحقیق کامل تری در مورد این آفت انجام داد و به افتخار کاشفش آن را Heterodera schachtii نامگذاری کرد. این نماتد از اهمیت اقتصادی در تاریخ برخوردار است. در قرن گذشته ۲۴ کارخانه قند در آلمان به خاطر خسارت نماتدها که کاهش عملکرد چغندرقند را در پی داشت، تعطیل شدند …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  بررسی نماتد چغندر قند در شهرستان چناران Heterodera Schachtii
تعداد صفحات پروژه : ۵۰
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: ندارد چکیده: ندارد
مقدمه: ندارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۸۷
حجم فایل: ۶٫۴۴ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: کشاورزی

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:
دانلود پروژه و پایان نامه کشاورزی

دانلود مقالات مهندسی کشاورزی

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا