نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

راهنمای استخراج مقاله از پایان نامه

راهنمای استخراج مقاله از پایان نامه

آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

.

با تهیه پایان نامه، شما شایستگی خود را به کمیته آموزشی اثبات می کنید. در این حالت شما بیان می کنید که تمام ادبیات مربوط به موضوع و یا موضوعات تحقیق خود را بررسی کرده اید و با در نظر گرفتن تمام روش های تحقیق مناسب، پایان نامه خود را استخراج کرده و درک کاملی از رشته تحصیلی خود دارید. با وجودی که جمع آوری منابع علمی برای تهیه پایان نامه بسیار مهم هستند، بخش زیادی از این منابع هم اکنون برای نگارش مقاله برای انتشار در مجلات، نا مربوط محسوب می شوند.

پایان نامه خود را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که چه تعداد مقاله می توان از پایان نامه تهیه کرد. فهرست اولویت های خود را برای انتشار تهیه کنید و برای این کار تصمیم بگیرید تا چه میزان می خواهید خود را در رشته تحصیلی معرفی کنید. تمام رشته هایی که دارای ارتباط احتمالی با مطالعه و فعالیت علمی شما هستند را در نظر بگیرید. یک فهرست از پنج موضوع تحقیقاتی مانند موضوعات آماری در نظر بگیرید که دارای ویژگی های مشترک با موضوع تحقیق شما هستند. سپس، با استفاده از منابع آنلاین و نیز منابع کتابخانه ای و سایر منابع حرفه ای، به دنبال دو یا سه مجله باشید که در ارتباط با پنج حوزه شناسایی شده شما فعالیت داشته باشند.

فهرست مجلات انتخاب شده خود را با توجه به اهداف شغلی تعریف مجدد کنید. آیا شما نیاز به انتشار مقاله خود در یک مجله بسیار رقابتی را دارید؟ که این مجله امکان بررسی مطالعات توسط سایر محققان، فرآیند بررسی دوبل، با یک نسبت ثبت نام به پذیرش بالا را دارد. یا به دنبال یک مجله دارای ویژگی های رقابتی کمتر که بتواند نیاز شما را بر طرف کند هستید؟ آیا چارچوب تئوریک یا مفهومی مجله با موضوع پیشنهادی شما هماهنگی دارد؟ آیا شما به دنبال مجله ای هستید که زمان بررسی و انتشار مقاله آن بلند یا کوتاه باشد؟ چگونه این ارتباط با نیازهای شغلی شما ارتباط دارد؟

یک فهرست از نکات لازم برای مطالب خود تهیه کنید

 جهت استخراج مقاله ، یک فهرست از حقایق، یافته ها، روش ها، و جزئیات مطالعه برای خود تهیه کنید. هر نکته باید مختصر باشد و فقط شامل اطلاعات مورد نیاز برای خواننده در مجله باشد. به خاطر داشته باشید که میانگین افرادی که مطلب شما را مطالعه می کنند در بسیاری از حوزه های بررسی شده در پایان نامه شما، دارای تخصص هستند و به همین خاطر نیازی به ارائه جزئیات زیاد برای آنها در مقاله نیست. این موضوع در حالی است که این مطالب بطور تفصیلی در پایان نامه تشریح می شوند.

رئوس مطالب مورد نظر خود برای مطرح کردن در مقاله را مشخص کنید

با استفاده از فهرست نکاتی که قبلاً تهیه کردید، رئوس مطالب مورد نیاز برای مطرح شدن در پژوهش را تهیه کنید و بر این اساس پیش نویس مقاله خود را تهیه کنید. برای این کار لازم است شما آشنایی کافی با دستور العمل های ارائه مقاله در مجله مورد نظر خود را داشته باشید. پیش نویس یک نامه جهت پذیرش مقاله و نیز دریافت مجوزهای لازم را تهیه کنید. مطمئن شوید که از جملات مناسب برای این کار استفاده می کنید. قبل از ثبت نام مقاله، از تعدادی دوستان خود که قبلاً این کار را انجام داده اند بخواهید اطلاعات در نظر گرفته شده در نامه خود را برای شما بیان کنند.

درخواست مجوز برای چاپ مقاله در مجله به ندرت در دفعه اول پذیرفته می شود. در این حالت از اکثر نویسندگان خواسته می شود اصلاحات مشخصی را در مقاله خود انجام دهند. در هنگام بررسی پیشنهادات اصلاحی دریافت شده اگر با اشکال مواجه شدید، با ویراستار مجله برای دریافت راهنمایی های لازم تماس بگیرید. فعالیت های مورد نیاز برای انجام را زمان بندی کرده و این زمان بندی را رعایت کنید. اگر درخواست شما برای چاپ رد شد، بلافاصله با یکی دیگر از مجلات  برای ثبت مقاله خود تماس بگیرید. در هر حال از ارسال درخواست برای چاپ مقاله در مجلات مختلف در یک زمان بپرهیزید.

چاپ مقالات علمی پژوهشی
قالب بندی مقاله برای انتشار در مجلات

هنگامی که فعالیت های آکادمیک برای انتشار در نظر گرفته می شوند، انجام این کار می تواند به صورت باور نکردنی جذاب باشد. انجام این کار برای بسیاری از دانشجویان شامل قضاوت درباره فعالیت ها و تلاش های انجام شده است، و می توان با بهبود کیفیت این مقاله نه تنها وضعیت آکادمیک خود را بهبود بخشید، بلکه برای آینده شغلی خود و نیز مسیری که پس از دوره آموزشی طی می کنیم، گام بزرگی برداشت. قالب بندی یک مقاله آکادمیک برای انتشار به معنی انجام فعالیت های خاص برای اطمینان از ارائه همه مطالب با ترتیب مناسب است، اما انجام این کار فرآیند مشخصی است که بطور کلی ارزشمند می باشد.

اکثر دانشجویان بخش زیادی از زمان تحصیل خود را به نوشتن مقاله برای انتشار در مجلات صرف می کنند و اگر مقاله شما برای چاپ در مجلات تخصصی پذیرفته شد، لازم است که شما مطمئن شوید همه چیز صحیح بوده و به نحو مناسب نگارش شده است.

ویرایش، قالب بندی، و اطمینان از خوانایی 

 باید فرآیند ویرایش مقاله خود را شروع کنید. هنگام انجام این کار همواره احتمال دارد تغییرات زیادی در ترتیب ارائه مطالب در پژوهش ایجاد شود و احتمالاً شما با بخش های جدید مواجه می شوید که احتمالاً نیاز به اضافه کردن آنها در مقاله وجود دارد. در این مرحله شما به دنبال این هستید که همه چیز با ترتیب مناسب آورده شده باشد و مقاله با چکیده شروع شود. همچنین شما باید الزامات خاص مطرح شده توسط ناشر را نیز مورد توجه قرار دهید. در این رابطه ممکن است از طرف ناشر محدودیت تعداد صفحات، تنظیم حاشیه صفحات، و حتی الزامات خاص برای نقل قول مطرح شود که همه این الزامات باید بطور کامل در زمان استخراج مقاله ،رعایت شود. آشنایی با الزامات خاص انتشار مقاله و انجام ویرایش های لازم بدون از دست دادن معانی و مفاهیم مطرح شده برای مطالعه خواننده از فعالیت هایی است که شما هنگام قالب بندی تحقیق خود با آن مواجه می شوید.

مجله را مطالعه کنید

یکی از مهمترین نکات پیشنهادی برای هر دانشجویی که فعالیت وی برای انتشار در مجلات پذیرفته شده است فقط مطالعه الزامات قالب بندی است. به همین خاطر سعی کنید زمان لازم را برای خواندن مطالب قدیمی تر منتشر شده در مجله صرف کنید و نحوه ارائه و سبک انتشار مقالات را بررسی نمایید. همچنین به محتوای مقالات توجه کنید تا به این ترتیب متوجه شوید چه مسائلی احتمالاً نیاز به ویرایش دارد و مجله شما گرایش به چاپ مقالات با چه زبان یا بیانی را دارد. به میزان کافی با قالب بندی و محتوای در نظر گرفته شده در مجله یا محل انتشار مقاله خود آشنا شوید و مطمئن شوید ویرایش های لازم و تنظیمات قالب بندی مورد نظر را با توجه به دستورالعمل ها و حوزه های مشخص شده توسط مجله انجام داده اید.

از کمک ویراستار استفاده کنید

یکی از فعالیت هایی که می تواند نقش موثر در استخراج مقاله شما داشته باشد استفاده از خدمات تخصصی ویراستار برای فرآیند قالب بندی  است. در این حالت یک چارچوب ضعیف طراحی شده یا یک مقاله که دارای قالب بندی نا مناسب است می تواند به این معنی باشد که موضوع پژوهش شما پس از همه فعالیت های انجام شده چاپ نمی شود. همچنین شما فرصت محدود برای ارائه  خود با دستور العمل های ارائه شده در اختیار دارید. انتشار مقاله در مجلات معتبر یک افتخار در جامعه آکادمیک است و به این ترتیب شما جزء هزاران دانشجویی خواهید شد که در رقابت برای انتخاب موضوع  خود جهت چاپ موفق شده اند. به همین خاطر سعی کنید زمان کافی را برای ویرایش دقیق فعالیت خود اختصاص دهید و به یک فرد حرفه ای اجازه دهید فعالیت شما را برای بررسی همه جزئیات لازم برای مجله و ناشر انتخاب شده بررسی کند. با استفاده از خدمات ویراستار حرفه ای، شما می توانید مطمئن باشید که مقاله شما بطور کامل برای انتشار  آماده است و قالب بندی آن به نحو صحیح انجام شده است. به این ترتیب می توان به بهترین نحو مقاله تهیه شده را در مجله مورد نظر منتشر کرد.

هزینه و قیمت
هزینه مناسب استفاده از خدمات ما چقدر است؟ ما برای قیمت گذاری خدمات خود از سه معیار اصلی استفاده می کنیم که عبارتند از: فرجه زمانی (زمان تحویل )، تعداد صفحات (حجم پایان نامه)، و مقطع دانشگاهی که پایان نامه برای آن تهیه می شود.

به خاطر داشته باشید که معمولاً شما می توانید تعداد زیادی از شرکت های ارائه دهنده خدمات و چاپ مقاله وپایان نامه را پیدا کنید که هزینه به نسبت کمتری را برای خدمات خود از شما مطالبه می کنند. اما همواره باید توجه داشت هنگامی که شما به مرحله ارائه پایان نامه و انجام فعالیت های مورد نیاز خود می رسید، قیمت کمتر همیشه به نفع شما نخواهد بود. بطور حتم خدمات ارائه شده توسط ما ارزان ترین خدمات در این حوزه نیست، اما مطمئناً از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار است.

به طور کلی جهت استخراج مقاله از پایان نامه باید به نکات زیر توجه کرد.

۱- تکراری نبودن عنوان مقاله
۲- توجه به موضوعات و تحقیقات بروز که شانس پذیرفته شدن مقاله را بسیار بالا میبرد
۳- اکتفا نکردن به نقل قول از مقاله های دیگر و سایر تحقیقات و داشتن حرفی نو در موضوع و شیوه انجام مقاله
۴- جمع آوری عصاره کلی پایان نامه در ۱۰ الی ۱۵ صفحه با ساختار زیر:
عنوان، چکیده، کلیدواژه ها، مقدمه، مرور پیشینه تحقیق و بررسی مبانی نظری، روش تحقیق، سئوالات و فرضیات و مدل مفهومی، تحلیل داده ها و نتیجه گیری، فهرست منابع مورد استفاده.
۵- مشاهده چند نمونه مقاله پژوهشی و مطالعه آن ها قبل از نگارش مقاله از طریق دانلود مقالات ISI که در این مورد میتوانید از خدمات این موسسه بهره مند گردید.
۶- شناسایی مجله مورد نظر جهت چاپ و گرفتن شیوه نامه آن مجله جهت رعایت استانداردهای نگارش مقاله و انتخاب نویسنده مسئول. (بهتر است فردی با تجربه نگارش چند مقاله باشد تا با اصول و روش های این امر آشنایی بیشتری داشته باشد)
۷- از آنجا که پروسه چاپ مقاله ISI طولانی است و ممکن است فرآیند داوری آن یک سال طول بکشد لذا بهتر است دانشجو به محض شکل گرفتن پایان نامه و قبل از دفاع به فکر استخراج مقاله از پایان نامه باشد.
۸- توجه به هزینه چاپ مقالات در مجلات : از آنجا که برخی از دانشجویان به سراغ مجلات لاتین جهت چاپ مقالا خود میروند لذا توجه به شناسایی لیست مجلات معتبر و همچنین هزینه چاپ مقاله جهت پیشگیری از مشکلات احتمالی ضروری می نماید.

۹- شناسایی همایش های داخلی و بین المللی به عنوان یکی از راه های آسان چاپ مقاله

.

مطالب مرتبط:

مقاله نویسی
آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا