نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

رفرنس دهی به روش ieee

نحوه رفرنس نویسی (ارجاع دهی) به روش ieee (فارسی و انگلیسی) 

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

 آموزش نگارش پایان نامه ، مقاله ، پروپوزال

 

سبک منبع نویسی آی تریپل ای (IEEE) امروزه بطور گسترده ای در انتشارات الکترونیک، الکتریکی و کامپیوتر استفاده می شود. IEEE ساختاری را برای مولفان از هر نوع انتشاری مانند ژورنال ها ، روزنامه ها ، مجله ها و استانداردها ارائه می کند. IEEE یک سبک شماره ای می باشد که دارای دو جزء بوده :
منابع درون متن که منابع به ترتیب پیدایش در مقاله شماره داده شده اند.
یک لیست منابع که در انتهای مقاله نمایش داده شده و جزئیات کامل تمامی منابع ذکر شده در متن را ارائه می دهد. منابع همانگونه که در منابع درون متن ظاهر شدند مرتب می شوند.(به ترتیبی که ذکر شده اند، نه الفبایی)

فرمت IEEE در متن :

منابع درون متن همانند سبک ونکوور به صورت شماره ای است و بر اساس اینکه در متن ظاهر می شوند مرتب می شوند. اگر در ادامه متن به همان منابع ارجاع شود بایست همان شماره به آن متن اختصاص یابد. دقت نمایید اگر ارجاع دهی آخر جمله باشد، باید در داخل جمله بوده و نقطه پایان جمله پس از ارجاع قرار گیرد.

تمامی ارجاعات به یک منبع در تمام متن باید فقط با یک شماره یکسان ارجاع داده شود.

در صورتی ضرورت به ارجاع دادن همزمان به چند منبع باشد، شماره آنها در داخل یک براکت قرار گرفته و با کاما جدا می شود.در حالیکه شماره آنها پشت سرهم باشد، از یک خط بین شماره اول و آخری قرارداده می شود[۲-۷] یا [۲,۵,۷].

فرمت IEEE در منابع :

در قسمت رفرنس نویسی منابع باید دقت داشت که ابتدا منابع فارسی و سپس منابع انگلیسی معرفی شود.

منابع باید بر اساس نام خانوادگی اولین نویسنده مرتب نموده و در صورت یکسان بودن نام خانوادگی نویسنده اول، بر اساس نام خانوادگی نویسندگان بعدی و سال مرتب می شوند. پس از مرتب سازی اولین منبع آن را با شماره۱ معرفی کرده و به همین ترتیب برای سایر منابع یک شماره ارجاع مشخص می شود.که در متن از این شماره برای ارجاع دهی استفاده می گردد.

در کل ترتیب نوشتن مشخصات منابع در این سبک از رفرنس نویسی به صورت ابتدا شماره ارجاع، نام نویسنده یا نویسندگان، عنوان منبع به صورت Italic، شماره ویرایش آن، محل انتشار یا ناشر و در انتها سال انتشار می باشد.

در ادامه میتوانید فایل اموزش رفرنس نویسی به روش IEEE را دانلود نمایید :

 

 

download-mihanhamkar-com

دانلود آموزش روش رفرنس نویسی IEEE فارسی و انگلیسی

 

 

—————–

مطالب مرتبط:

آموزش روش رفرنس نویسی شیکاگو
آموزش روش رفرنس نویسی هاروارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا