پایان نامه علوم تربیتیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه اثربخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی

پروژه اثربخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش اموزان

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول کلیات پژوهش

۱-۱ مقدمه

۱-۲بیان مسئله

۱-۳ اهمیت و ضرورت پژوهش

۱-۴اهداف پژوهش

۱-۵تعاریف متغیر ها و مفاهیم

فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق

مقدمه

۲-۱مبانی نظری

۲-۲پیشینه تحقیق

فصل سوم روش اجرای پژوهش

مقدمه

۳-۱روش تحقیق

۳-۲روش اجرای پژوهش

۳-۳ابزار اندازه گیری

۳-۴روش تجزیه و تحلیل داده ها

فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

مقدمه

۴-۱توصیف آماری متغیرها وشاخص ها درگروه‌ها

انگیزش پیشرفت

۴-۲تحلیل آماری فرضیه‌های پژوهش

همگنی واریانس‌ها

فصل پنجم بحث و نتیجه گیری

مقدمه

۵-۲پیشنهاد های پژوهش

منابع

پرسشنامه

———-

چکیده

این پژوهش با هدف اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختر دوره ابتدایی انجام شد. برای این منظور ۵۸ نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند که ۲۹ نفر در گروه آزمایش و به شیوه ترکیبی (تلفیقی از روش های آموزشی سنتی و الکترونیکی) و ۲۹ نفر دیگر در گروه کنترل با همان شیوه رایج تحت آموزش قرار گرفتند.

انگیزش پیشرفت ازطریق پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس از طریق پیش‌آزمون و پس‌آزمون  اندازه گیری شد. برای بررسی پیشرفت تحصیلی نیز از نتایج کارنامه ارزشیابی توصیفی ترم ۱ و ۲ دانش‌آموزان استفاده شد. داده‌ها‌ی بدست آمده با استفاده از روش تحلیل کوواریانس و آزمون خی‌دو مورد تجزیه و تحلیل قرار‌گرفت.

نتایج نشان داد که تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تأثیر مثبت داشته است، به طوری این که دانش آموزان در کارنامه ارزشیابی توصیفی ترم ۲ از امتیاز بالاتری برخوردار بودند.

واژگان کلیدی:یادگیری ترکیبی،انگیزش پیشرفت،پیشرفت تحصیلی،دوره ابتدایی

مقدمه

جهان به سرعت در حال تغییر و گذر از دروازه های ناشناخته در بسیاری از زمینه های علمی و آموزشی است. در گذشته این سرعت با میانگینی در حدود ۱۰ سال یک بار محاسبه می شد، اما اکنو ن با پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات، جهان عظیم علم در دهکده کوچک ارتباطات در فرصت زمانی کوتاه در دسترس است.با خروج از عصر اطلاعات و رورد به عصر مجازی، بشر از فضای دو بعدی اینترنت به فضای سه بعدی و جامعه مجازی نقل اطلاعات کرده و بدین ترتیب آموزش در جهان به صورت شبکه درآمده است، شبکه قدرتمندی که دارای تار و پود فن آوری ارتباطات و اطلاعات است.

در چنین شرایطی آموزش و پرورش اصلی ترین و پذیرا ترین میزبان این موج جدید است و از آنجایی که حساس ترین سیستم نسبت به تغییرات است، اگر اندکی درنگ کند تا سالیان سال جامعه و مردم را قربانی فقر دانش و عقب ماندگی کرده است. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور عرصه های آموزشی نوین ، دیگر روش های تدریس سنتی[۱] و غیر فعال همراه با محیط های آموزشی مکتب خانه ای پاسخ گوی انتظارات یادگیرندگان در عصر حاضر نیست.

اکنون معلمان و پژوهشگران هم دریافتند که روش های سنتی باعث کاهش مداوم فهم ودرک دانش آموزان و مشغول شدن فراوان آنان به دانش انفعالی در همه سطوح تحصیلی و حتی در دانشگاه ها شده است(پرکینز ۱۹۸۰ به نقل از مانی تهرانی ۱۳۸۰)بنابراین اصحاب تعلیم و تربیت به چاره اندیشی اقتاده و از  ابزار فناوری الکترونیکی برای آموزش و یادگیری مدد جستند.

آنچه که آموزش الکترونیکی را از آموزش مجازی متمایز می سازد، فرصت هایی است که این روش آموزشی برای هکس ، در هر جا و در هر مکان مهیا می کند و آموزش دهنگان می توانند برای افزایش اثر بخشی تدریس از ابزار های دیداری ، شنیداری و نوشتاری به طور همزمان استفاده نمایند(فرل، ۲۰۰۱ و فازی، ۲۰۰۳، به نقل از شاهزاده احمدی، ۱۳۹۰). اگر چه این نوآوری تا حد زیادی مشکلات روش سنتی را برطرف ساخت‌، اما به تدریج ضعف‌ها و کاستی‌های خودش نیز آشکار شد، یکی از مهم ترین ایراداتی که بر آموزش الکترونیکی[۲] وارد است عدم تعامل انسانی و انزوا گزینی ناخواسته در یادگیرندگان است.

بنابراین چاره اندیشی از سر گرفته شد و این بار برای رفع نواقص و در عین حال بهره‌مندی از مزایای آموزشی و پرورشی هردو روش یادگیری-سنتی و الکترونیکی- رویکرد جدیدی به بازار آموزش با عنوان یادگیری ترکیبی[۳] ارائه شد. این رویکرد جدید، ترکیبی از روش‌های سنتی و الکترونیکی است و بهتر است در کل بگوییم ترکیبی از اصالت و تکنولوژی که تا به امروز توانسته است بیشتر عرصه‌های آموزشی از کودکستان تا دانشگاه را  در سراسر دنیا پوشش دهد.

در یادگیری ترکیبی شاگرد و معلم مجال چالش و بحث و تبادل نظر یافته و با هم روند آموزش را پیش می برند. در این راستا، دانش آموز که عنصر اصلی آموزش است علاوه بر لذت یادگیری، از دم مسیحای نفس استاد به همراه  ابزار فناوری بیشترین استفاده را می برد. در این نگرش جدید، یادگیری، محور و اساس تمام برنامه‌ها و سیاست‌های آموزشی قرار می‌گیرد و البته لازمۀ تحقق آن توجه به دانش فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره‌وری از تمام امکانات و فنّاوری در حد امکان است(رئیس دانا، ۱۳۸۱).

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: اثر بخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دختردوره ابتدایی
تعداد صفحات پروژه :  ۱۰۱
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۳
حجم فایل:  ۵۳۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این پروژه: برنامه ریزی درسی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “اثربخشی روش تدریس مبتنی بر یادگیری ترکیبی بر انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا