اخبار دانشگاهی

فرصت ثبت نام برای جاماندگان کنکور ارشد ۹۵

فرصت ثبت نام برای جاماندگان کنکور ارشد ۹۵

.

امشب آخرین فرصت ثبت نام فرصت ثبت نام برای جاماندگان کنکور ارشد ۹۵

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: امشب آخرین فرصت ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد ۹۵ است. دکتر حسین توکلی افزود: فرصت مجدد برای ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۵ و افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند، برقرار شده است.

وی گفت: از روز سوم اسفند تاکنون ۲۳ هزار و ۹۷۶ نفر در این آزمون ثبت نام کرده اند که با توجه به آمار ۷۰۰ هزا رو ۶۶ داوطلب قبلی در مجموع تاکنون ۷۲۴ هزار و ۴۲ نفر در این آزمون شرکت کرده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: داوطلبان تا ساعت ۲۴ امشب ۵ اسفند فرصت دارند در آزمون ثبت نام کنند.

توکلی یادآور شد: فرصت اول ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ در روزهای ۱۶ تا ۲۵ آذرماه انجام شده و ۷۰۰ هزار و ۶۶ نفر در این آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۳۶۶ هزار و ۴۸۵ نفر زن و ۳۳۳ هزار و ۵۸۰ نفر مرد بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵در روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۵ برگزار می شود.


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تعیین مهلت جدید برای ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۵ در اسفندماه خبر داد. دکتر حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۵، افرادی که تاکنون موفق به ثبت نام در این آزمون نشده اند در روزهای سوم تا پنجم اسفندماه می توانند برای شرکت در آزمون اقدام کنند.

وی افزود: ترتیبی اتخاذ شده است که این افراد در روزهای سوم تا پنجم با مطالعه دفترچه راهنما، در صورت واجد شرایط بودن بتوانند با تکمیل فرم تقاضانامه در این آزمون شرکت کنند.

توکلی یادآور شد: ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ در روزهای ۱۶ تا ۲۵ آذرماه انجام شده است و تاکنون ۷۰۰ هزار و ۶۵ نفر در این آزمون ثبت نام کردند.

وی اضافه کرد: ۳۶۶ هزار و ۴۸۵ نفر زن و ۳۳۳ هزار و ۵۸۰ نفر مرد در این آزمون شرکت کرده اند. آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ اردیبهشت ۱۶ و ۱۷ ردیبهشت ماه ۹۵ برگزار می شود.


.

در روزهای ۳ تا ۵ اسفندماه آن دسته از داوطلبانی که در موعد مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ نشده اند  می توانند در این آزمون ثبت نام می کنند.

از روز دوشنبه سوم تا روز چهارشنبه پنجم اسفندماه اطلاعات ثبت‌نامی آن دسته از داوطلبان شرکت کننده در آزمون‌ کارشناسی ارشد سال ۹۵ و بیست و یکمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در زمان مقرر ثبت‌نام کرده اند،بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قرار می گیرد و امکان کنترل و ویرایش آن وجود دارد.

همچنین به منظور مساعدت و همراهی با داوطلبانی که در مهلت مقرر موفق به ثبت‌نام در آزمون نشده اند در روزهای سوم تا پنجم اسفند ۹۴ ترتیبی اتخاذ شده که این دسته از متقاضیان نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

جدول اصلاحات جدید دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۵

کد رشته امتحانی نام رشته امتحانی مورد و یا موارد اصلاحی
۱۱۱۱ مجموعه الهیات و معارف اسلامی (۱) ردیف رشته ۱۱ با عنوان علوم قرآن و حدیث به دلیل تکراری بودن با ردیف رشته ۱ حذف می‌شود.
۱۱۲۶ مجموعه حقوق با عنایت به اجرایی شدن قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۴/۱۲/۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی، سؤال‌های درس ۱۳ «آیین دادرسی کیفری» براساس قانون جدید و اصلاحیه آن طراحی خواهد شد.

رشته‌‌های ردیف ۲۷ با عنوان حقوق هوایی و ردیف ۲۸ با عنوان حقوق پزشکی به دلیل عدم پذیرش توسط دانشگاه‌های پذیرنده در آزمون سال ۱۳۹۵، حذف می‌شوند.

۱۲۰۶ مجموعه زیست شناسی ـ علوم سلولی و مولکولی ردیف رشته ۸ با عنوان زیست فناوری گرایش صنعت و محیط زیست به دلیل عدم پذیرش توسط دانشگاه‌های پذیرنده در آزمون سال ۱۳۹۵ حذف می‌شود.
۱۲۵۹ مهندسی صنایع کد ضریب گرایش‌های: ۴) سیستم‌های مالی، ۵) لجستیک و زنجیره تأمین و ۶) مدیریت پروژه به کد ضریب «۴» اصلاح می شود.
۱۳۱۲ مجموعه مهندسی منابع طبیعی ـ چوب ردیف رشته ۶ با عنوان طراحی و مهندسی چوب به دلیل عدم پذیرش توسط دانشگاه‌های پذیرنده در آزمون سال ۱۳۹۵ حذف می‌شود.
۱۳۱۵ مجموعه کشاورزی ـ بیماری شناسی گیاهی عنوان صحیح ردیف رشته دوم ریزکرم‌شناسی است.

 

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا