پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه شناسایی مدل های تدریس اثربخش و پیشنهاد مدل مناسب تدریس اثر بخش دانشگاهی و تعیین اعتبار سازه ای آن

پروژه شناسایی مدل های تدریس اثربخش و پیشنهاد مدل مناسب تدریس اثر بخش دانشگاهی و تعیین اعتبار سازه ای آن

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه

تعریف مساله

اهداف پژوهش

هدف کلی

اهداف جزیی

سوالات پژوهش

استفاده کنندگان از نتیجه پایان نامه

ضرورت انجام پژوهش

تعریف مفهومی متغیرها

تعریف عملیاتی متغیرها

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

تاریخچه تدریس

روش تدریس به عنوان یکی از عناصر برنامه درسی

مفهوم تدریس و اثربخش بودن آن

تدریس اثربخش چیست؟

تدریس و یادگیری

مفهوم و ماهیت یادگیری

نظریه های تدریس

مفهوم و ماهیت روش های تدریس

انواع روش های تدریس

سطوح مهارت تدریس

تغییر مفهوم تدریس و نقش معلم به تبع تغییر پارادایم های یادگیری

مهارت های فرایند تدریس

منابع ارزشیابی تدریس اثربخش

راهکارهای کاربردی یک تدریس اثربخش

ویژگی های تدریس اثربخش

شیوه های تعیین معیارهای تدریس اثربخش

عوامل موثر در تدریس

پیشینه پژوهش

خلاصه و جمع بندی از پژوهش های انجام گرفته

فصل سوم: روش پژوهش

روش انجام پژوهش

جامعه آماری

حجم نمونه و روش نمونه گیری

ابزار گردآوری داده ها

ویژگی های ابزار پژوهش

نحوه ی اجرای پرسشنامه

روایی ابزار اندازه گیری

پایایی ابزار اندازه گیری

روش تجزیه و تحلیل داده ها

تحلیل عاملی تائیدی به روش بیشینه درست نمایی

آزمون Tتک نمونه ای

۳-۶-۳-تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر

تحلیل واریانس چند متغیره

تحلیل واریانس یکطرفه ANOVA

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

بخش توصیفی

بخش استنباطی

خلاصه ای از تجزیه و تحلیل داده ها

فصل پنجم: یافته های پژوهش

خلاصه ای از یافته های پژوهش

محدودیت های پژوهش

پیشنهادهای کاربردی

پیشنهادها برای تحقیقات آتی

پرسشنامه

منابع

———-

چکیده:

پژوهش حاضر درصدد بررسی و شناسایی مدل های تدریس اثربخش و پیشنهاد مدل مناسبی برای تدریس اثربخش دانشگاهی و تعیین اعتبار  سازه ای آن است. تدریس اثربخش به معنی توانایی مدرس برای فراهم کردن تجربه یادگیری جهت کسب نتایج آموزش مطلوب است، برای این منظور تک تک یادگیرندگان باید درگیر فعالیت یادگیری شوند. تدریس اثربخش باید فعالیتی منظم و مرتب و هدفدار باشد و از پیش طراحی شود و هدفش ایجاد شرایط مطلوب یادگیری باشد و معلم و شاگرد بر هم تأثیر بگذارند.

پژوهش حاضر از بعد مدل سازی تدریس اثربخش، نوعی تحقیق توصیفی- همبستگی از نوع تحلیل عاملی به حساب می آید. در این پژوهش با استفاده از مبانی نظری پژوهش و با استفاده از منابع کتابخانه ای و الکترونیکی، مدلی برای  تدریس اثربخش تدوین شده است. جامعه آماری کلیه اعضاء هیأت علمی دانشگاه خوارزمی شامل ۳۸۴ عضو هیات علمی استخدامی ( دارای  ۳۶ استاد، ۵۸ دانشیار، ۲۵۹ استادیار، ۳۱ مربی) می باشند که در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ در دانشگاه خوارزمی مشغول به تدریس هستند.

به منظور تعیین حجم نمونه، پس از  اجرای پرسشنامه  ۳۰  نفر به عنوان نمونه اولیه ی تحقیق ، واریانس  شاخص های مورد بررسی  محاسبه شده و بیشترین مقدار واریانس براورد شده در فرمول برآورد حجم نمونه کوکران  جایگزین شده و حجم نمونه تعیین شد که حجم نمونه معادل۲۲۰ نفر است. روش نمونه گیری در تحقیق حاضر از نوع نمونه گیری چند مرحله ای می باشد). در این پژوهش، روایی محتوایی  ابزار اندازه گیری که پرسشنامه ای محقق ساخته است، با نظر متخصصین تأیید شدو همچنین ضریب پایایی  از طریق محاسبه ی ضریب آلفای کرونباخ عدد  ۸۵/۰  برای کل پرسشنامه به دست داد. برای تجزیه تحلیل اطلاعات بدست آمده، از آمار توصیفی (فراونی، درصد) به صورت نمودار و جدول استفاده شد.

همچنین از آمار استنباطی برای مدل تدوین شده با استفاده از تحلیل عاملی سلسله مراتبی اعتبار سازه ای آن سنجیده شده است. اعتبار محتوایی مدل نیز از طریق روش دلفی بدست آمد.

در این پژوهش، مدل تدوین شده بر اساس داده های تجربی اصلاح شده است به این معنی که بعضی از شاخص های کیفیت تدریس بعد از تحلیل عاملی و با پیشنهاد نرم افزارLISREL و تطابق محتوایی و نظری بارنگری شدند. نتایج تحلیل عاملی تائیدی به روش بیشینه درست نمایی نشان داد  که همه شاخص ها  با ۹۵%  اطمینان می توانند مولفه های تدریس اثربخش را را به صورت معنی دار و مثبت اندازه گیری کنند.

مقدمه

در جامعه امروز، آموزش عالی یگانه وسیله دسترسی به شیوه قوی تر و توسعه و پیشرفت بیشتر است. امروزه همه ملت ها، با هر نظام سیاسی و اجتماعی، پیشرفته و در حال پیشرفت، به مسأله تربیت توجه دارند. این توجه شدید بی دلیل نیست و بر منطقی قوی بنیاد شده است (معیری، ۱۳۸۰). در دنیای امروز دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی با انجام سه مأموریت اصلی آموزش، پژوهش و ارائه خدمات نقش مهمی در ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه ایفا می کنند، لذا اطمینان از کم و کیف مطلوب عملکرد آنها و توجه مناسب به هر یک از کارکرد های دانشگاه، از اهمیت خاصی برخوردار است و در اثربخشی دانشگاه نیز نقش مهمی دارد.

به طور مثال همان طوری که معروفی (۱۳۸۶) خاطر نشان می کند، عدم تأکید بر آموزش، به عنوان یکی از کارکردهای مهم آموزش عالی می تواند به تربیت نیروی انسانی نا کارآمد و ناتوان بینجامد، در این راستا اعضای هیئت علمی از مهمترین عوامل آموزش هستند که کمیت و کیفیت وظایف آنها در دانشگاه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است (صالحی عمران و قنواتی، ۱۳۸۹).

پژوهش درباره تدریس در دانشگاه از جمله مهم ترین مسایلی است که از یک سو بازخورد مناسب برای تجزیه و تحلیل مسایل آموزشی، تصمیم گیری های اساسی و برنامه ریزی های راهبردی در اختیار مسؤلان و دست اندرکاران آموزش عالی قرار می دهد و از سوی دیگر، مدرسان با آگاهی از کیفیت عملکرد خود در جریان تدریس قادر خواهند بود به اصلاح شیوه ها و روش های آموزشی و در نتیجه، افزایش کیفیت تدریس خود بپردازند (ذوالفقار، ۱۳۷۵).

تدریس با کیفیت مطلوب در آموزش عالی معمولاً با ارتقای فرصت های یادگیری اثربخش برای دانشجویان تعریف می شود. هدف از تدریس در یک عبارت ساده ممکن ساختن یادگیری دانشجوست.تدریس در محیط دانشگاه همیشه اثربخش نیست بنابراین گرچه مدرسان دانشگاهی معمولاً از نظر دانش محتوایی مرتبط با رشته خودشان قوی هستند، اما بسیاری از آن ها دانش محدودی درباره نظریه ها و الگوهای تدریس دارند (هنسون[۱]،۲۰۰۳).

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: شناسایی مدل های تدریس اثربخش و پیشنهاد مدل مناسبی برای تدریس اثر بخش دانشگاهی و تعیین اعتبار سازه ای آن
تعداد صفحات پروژه : ۱۰۰
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: —-
حجم فایل: ۳۷۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی  ، روانشناسی
گرایش های مرتبط با این پروژه: برنامه ریزی درسی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” شناسایی مدل های تدریس اثربخش و پیشنهاد مدل مناسب تدریس اثر بخش دانشگاهی و تعیین اعتبار سازه ای آن” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا