دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقاله کاربرد اطلاعات دریافتی در الگو قرار دادن آب زیرزمینی

مقاله کاربرد اطلاعات دریافتی در الگو قرار دادن آب زیرزمینی

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

دانلود رایگان مقاله زمین شناسی

 

 

—————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” مقاله کاربرد اطلاعات دریافتی در الگو قرار دادن آب زیرزمینی ” بدین شرح است:

آب ، نیار حیاتی برای رشد موفقیت آمیز محصولات است . محصولات باید در مقادیر مورد نیاز برای رشد بهینه خود مخصوصا در مراحل بحرانی رشد محصول ، با آب تامین شوند . آبیار ی ، آب مورد نیاز برای رشد محصولات و گیاهان را فراهم می آورد .

از آنجائیکه آبیاری چمن ، نهفته ارزیابی و برآورد می شود برای اینکه تا پایان سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ از ۵/۱۹ میلیون هکتار در زمان نامحدود تا ۹۵ میلیون هکتار افزایش یابد ، توسعه بیشتر ترتیب اصولی  برای بر آوردن نیاز جمعیت بر آورد شده ۱۳۹۰ میلیونی کشور تا سال ۲۰۲۵ لازم و ضروری است . در حال حاضر نیاز است تولید دانه های غذائی از ۲۰۸ میلیون تن تا ۳۵۰ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ افزایش یابد تا نیاز به دانه های غذائی برآورده شود .

بنابر این ممکن است توسعه آبیار ی نهفته با کانالها نیز تاثیر محیطی داشته باشند .آب با تراوش از سیستم ارسالی و در طی عملکرد آبیاری در زمین ها به داخل زمین نفوذ می کند . این موضوع تعادل همیشگی آب طبیعی زیرزمینی زا مختل می کند ، مخصوصا در مکانهایی که زهکشی طبیعی بخاطر ویژگی های طبیعی خاک یا علتهای دیگر ناکافی می باشد .

تجمع آب باعث افزایش آب زیر زمینی می شود . بدلیل فقدان گردآوری مناسب آب ،افزایش سطح آب زیرزمینی ادامه می یابد .زمانیکه سطح آب تا بخش ریشه ای محصولات بالا می آید ، این حالت باعث سیر آب شدن زمین می شود و زمین را برای استفاده کشاورزی در حالت نامناسب قرار می دهد . به علاوه نمکهای موجود در خاک و آبهای زیر زمینی بواسطه عملکرد مویین به فضاهای خالی بالای خاک منتقل می شوند و به این صورت غلظت نمکها باعث شوری خاک می گردد .

—————–

مشخصات مقاله:

دسته : زمین شناسی

عنوان  :کاربرد اطلاعات دریافتی مختصر در الگو قرار دادن آب زیرزمینی

قالب بندی :  word

قیمت : رایگان

دانلود مقاله انگلیسی با ترجمه فارسی زمین شناسی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا