دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقاله فناوری اطلاعات- امنیت پایگاه داده ها و سرور

مقاله امنیت پایگاه داده ها و سرور

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

دانلود رایگان مقاله مهندسی فناوری اطلاعات و کامپیوتر

 

—————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” مقاله امنیت پایگاه داده ها و سرور ” بدین شرح است:

با گسترش استفاده از تکنولوژی وب و توسعه برنامه‌هایی که برای کارکرد درین بستر تولید میشوند مباحث مربوط به امنیت پایگاههای داده ای بعد جدیدتری پیدا کرده اند. هر چند از آغاز پیداش پایگاههای داده همواره امنیت و تامین آن یک دغدغه مهم و پیاده سازی مناسب  و کارای آن یک خصوصیت بنیادی در پایگاههای داده بوده است اما بهر روی بحث امنیت (Security)همواره در سایه مقولاتی همچون عملکرد مناسب (Functionality) ، کارایی (Performance) و قابلیت اطمینان (Reliability) قرار میگرفت.

به عبارتی هنوز هم چندان عجیب نیست اگر ببینیم یک برنامه رده سازمانی (Enterprise Level) با تعداد زیادی Client بدون هیچگونه ملاحظه امنیتی تولید شده و مورد استفاده باشد. حتی میتوان درین زمینه مثالهای جالبتری یافت. اغلب برنامه‌های Client-Server با نام کاربری  sa(System Administrator) به پایگاههای داده متصل میشوند. از دید امنیتی این مطلب یک فاجعه محسوب میشود. هیچ تغییر و یا خرابکاری ای قابل ردیابی نیست، همه کاربران به همه اطلاعات دسترسی دارند و الی آخر.

آنچه ذکر شد ، در واقع تصویری از وضعیت جاری بود، که باید از دو منظر نگریسته شود: عدم وجود مکانیزمهای امنیتی مناسب و نیز در صورت وجود چنین مکانیزمهایی عدم بهره گیری صحیح ازانها یا نداشتن سیاست امنیتی مطلوب.

—————-

مشخصات مقاله:

دسته : کامپیوتر ، فناوری اطلاعات

عنوان  : امنیت پایگاه داده ها و سرور

قالب بندی :  word

قیمت : رایگان

.
.
 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا