دانلود رایگان مقاله فارسی

دانلود رایگان مقاله روانشناسی: پیامدهای روانشناختی شیوع ویروس کرونا در جامعه

 مقاله رایگان روانشناسی : پیامدهای روانشناختی شیوع ویروس کرونا در جامعه

 بانک دانلود پایان نامه

 بانک دانلود مقالات انگلیسی با ترجمه فارسی

دانلود رایگان مقاله علوم تربیتی ، روانشناسی

 

—————-

چکیده ای از مقدمه آغازین ” مقاله پیامدهای روانشناختی شیوع ویروس کرونا در جامعه ” بدین شرح است:

با ظهور ویروس کرونا، زندگی و سلامت میلیون ها انسان پس از چند هفته مورد تهدید قرار گرفته است. این بیماری همهگیر نه تنها میزان بالای مرگ و میر ناشی از عفونت ویروسی را به همراه دارد، بلکه باعث فاجعه روانی در کل نقاط جهان شده است. عدم قطعیت و پیشبینی ناپذیری شیوع پاندمی بیماری عفونی، پتانسیل بالایی برای ترس روانی از سرایت بیماری دارد و اغلب منجر به بسیاری از مشکلات روحی و روانی می شود.

در مدت چند ماهه شیوع ویروس، پژوهش های متعددی درباره پیامدهای روان شناختی آن در جامعه انجام شده است و پیامدهای روانی آن از جنبه های مختلف بررسی شده است. در مقاله حاضر، پیامدهای روان شناختی شیوع ویروس کرونا در پنج حیطه بررسی می شود که عبارتند از پیامدهای روان شناختی شیوع ویروس بر سلامت روان جامعه، سلامت روان کودکان، سلامت روان کارکنان مراقبت های بهداشتی، احساس اندوه جمعی، واکنش سوگ ابرازنشده و تعارضات خانوادگی.

روش مقاله حاضر مروری است که در سال ۱۳۹۹ انجام شده است و با مرور پژوهش ها و مطالعات انجام شده در سال ۲۰۲۰ یعنی از زمان شیوع ویروس کرونا، پیامدهای ایجادشده را بررسی می کند. برای جست وجوی مقالات مرتبط از مقالات نمایه شده در پایگاه های اطلاعاتی اس. آی. دی، ساینس دایرکت، گوگل اسکولار و پاب مد استفاده شده است.

همچنین نظرهای دانشمندان و روان شناسان متخصص در این زمینه نیز عنوان شده، پیامدهایی که تا کنون درباره شیوع ویروس کرونا مطرح شده، بررسی می شود. در پایان به جمع بندی این پیامدها پرداخته شده و راهکارهای پیشنهادی برای مقابله و پیشگیری از این پیامدها مطرح خواهد شد.

—————-

مشخصات مقاله:

دسته : علوم تربیتی ، روانشناسی

عنوان  : پیامدهای روانشناختی شیوع ویروس کرونا در جامعه

قالب بندی : pdf

قیمت : رایگان

..
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا