دانلود پایان نامه مقایسه حافظه کوتاه مدت ،دقت و تمرکز حواس کودکان ۱۰ و ۱۱ ساله موسیقی آموخته و نیاموخته
پایان نامه ارشد روانشناسی تربیتی : مقایسه حافظه کوتاه مدت ،دقت و تمرکز حواس کودکان ۱۰ و ۱۱ ساله موسیقی آموخته و نیاموخته
بخشی از پروژه : |
فهرست:
چکیده ۱-۵-۲ تعریف عملیاتی مفاهیم و … جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید. ———- چکیده هدف: هدف پژوهش حاضر مقایسه حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس کودکان ۱۰ و۱۱ساله موسیقی آموخته و نیاموخته بود. روش: روش پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسه ای یا پس- رویدادی بود. نمونه پژوهش عبارت بود از۵۰ دانش آموز موسیقی آموخته(با حداقل ۲ سال آموزش)و۵۰ دانش آموز موسیقی نیاموخته ۱۰و۱۱ ساله که از میان دانش آموزان مدارس شهر تهران به روش خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند. گروه گواه از نظر سن،میزان تحصیلات پدر و مادر،سطح اقتصادی خانواده و نمره هوشبهر(با استفاده از آزمون ریون)با گروه مورد بررسی همتاسازی شد. ابزار پژوهش برای گردآوری نمره های حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس،خرده مقیاسه ای آزمون وکسلر بود. یافته ها: نتایج نشان داد،با کنترل نمره هوش کلی،توانایی حافظه کوتاه مدت،دقت و تمرکزحواس دانش آموزان موسیقی آموخته بیش از دانش آموزان موسیقی نیاموخته است. بر این اساس تقریبا ۵/۶ درصد از واریانس “حافظه کوتاه مدت” آزمودنی ها،توسط انتساب به گروهها تبیین میشود. این رقم در مورد “دقت و تمرکز حواس” به ۵/۱۱ درصد افزایش یافته است. نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده مشخص گردید که آموزش موسیقی و داشتن مهارت موسیقی میتواند در رشد برخی توانایی های شناختی کودکان مؤثر باشد. لذا در کنار سایر دروس،آموزش موسیقی میتواند باعث توسعه کاربرد قوای شناختی در دانش آموزان و راهبردی برای افزایش پیشرفت تحصیلی آنها باشد. کلمات کلیدی: موسیقی آموخته،موسیقی نیاموخته،حافظه کوتاه مدت،دقت،تمرکزحواس،دانش آموزان مقدمه امروزه سالهای اولیه کودکی توجه بسیاری از روان شناسان و متخصصین تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده است،چرا که دورانی است که پایه شخصیت فرد شکل می گیرد و تحول و پیشرفت کودک در جنبههای مختلف رشد یعنی شناختی،جسمانی،عاطفی و اجتماعی بسیار سریعتر از دوران بعدی زندگی اتفاق میافتد. مطالعات و پژوهشهای روز افزونی که توسط متخصصین و روان شناسان در مورد سالهای ابتدایی زندگی کودک انجام شده است،نقش حیاتی و با اهمیت محیطی را که کودک در آن پرورش مییابد،به روشنی نشان میدهد. بنجامین بلوم با انتشار کتابی تحت عنوان(پایداری و تغییر در خصوصیات انسان)به اهمیت سالهای اولیه کودکی توجه شایانی نموده بلوم دریافت که حدود ۵۰ % از رشد هوش بین زمان تولد تا ۴ سالگی،حدود ۳۰ % بین ۴ تا ۸ سالگی و ۲۰% درصد باقی مانده در فاصله سنین ۸ تا ۱۷ سالگی شکل می گیرد بنابراین تا سن ۶ سالگی که سن ورود به مدرسه و شروع آموزش رسمی است تقریباً دو سوم تواناییهای هوش نهایی فرد شکل میگیرد(مفیدی،۱۳۸۳). یکی از نظریه پردازان این مکتب ژان پیاژه بر نقش فرد یاد گیرنده در یادگیری تاکید می کند و برخلاف رفتارگرایان که فرد را موجودی منفعل و متأثر از وقایع محیطی معرفی می کنند،انسان را شرکت کننده ای فعال و موثر در جریان یادگیری می داند و ذهن آدمی را همانند یک سیستم دستکاری کننده رمزها به حساب می آورد(گیج و برلاینر،۱۹۹۵؛ نقل ازفردوسی،۱۳۸۰)… |
.
مشخصات پروژه : | |
عنوان فارسی: مقایسه حافظه کوتاه مدت ،دقت و تمرکز حواس کودکان ۱۰ و ۱۱ ساله موسیقی آموخته و نیاموخته |
|
تعداد صفحات پروژه : ۱۷۸ |
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد |
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) | محتوای فایل : zip |
فهرست: دارد | چکیده: دارد |
مقدمه: دارد |
تصویر: ندارد |
منبع: دارد | سال پژوهش: ۱۳۹۰ |
حجم فایل: ۳۹۰ کیلوبایت |
|
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی | |
گرایش های مرتبط با این پروژه: روانشناسی تربیتی |
.
خرید پروژه : |
جهت خرید پروژه “مقایسه حافظه کوتاه مدت ،دقت و تمرکز حواس کودکان ۱۰ و ۱۱ ساله موسیقی آموخته و نیاموخته ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید |
.
مطالب مرتبط: |
دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی |
.
پشتیبانی : | |
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد. | |
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@
– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴ – ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر |