پایان نامه علوم تربیتیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

پروژه بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

مقدمه

فصل اول:کلیات تحقیق

۱-۱-تعریف و بیان مساله

۱-۲-اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

۱-۳-اهداف تحقیق

۱-۳-۱-اهداف کلی

۱-۳-۲-اهداف جزئی

۱-۴-سؤالات تحقیق

۱-۵-فرضیه‏های تحقیق

-۶-تعریف متغیرها

۱-۶-۱-تعاریف مفهومی

۱-۶-۲-تعاریف عملیاتی

فصل دوم:ادبیات تحقیق

۲-۱-مبانی نظری تحقیق

۲-۱-۱-ارتباطات (مهارت های ارتباطی) و چارچوب مفهومی آن

۲-۱-۲-هدف و اهمیت ارتباطات

۲-۱-۳-فرایند  و انواع ارتباطات

۲-۱-۴-ویژگی های ارتباطات

۲-۱-۵-مهارت های ارتباطی مدیران

۲-۱-۶-تعاریف مهارتهای ارتباطی

۲-۱-۷-مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن

۲-۱-۸-انگیزش پیشرفت تحصیلی

۲-۱-۹-پیشرفت

۲-۱-۱۰-اهداف پیشرفت

۲-۱-۱۱-منشا نیاز به پیشرفت

۲-۱-۱۲-مدل پیشرفت اتکینسون

۲-۱-۱۳-نظریه مک کللند

۲-۱-۱۴-انگیزه پیشرفت

۲-۱-۱۵-زمینه اجتماعی انگیزه پیشرفت

۲-۱-۱۶-ویژگی های دانش آموزان دارای انگیزش پیشرفت

۲-۱-۱۷-عوامل موثر بر انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

۲-۱-۱۸-پیشرفت تحصیلی

۲-۱-۱۹-عوامل مهم تاثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی

۲-۱-۲۰-اُفت و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان

۲-۱-۲۱- افت تحصیلی چرا؟

۲-۱-۲۲-خانواده عامل کلیدی در افت تحصیلی دانش آموز

۲-۱-۲۳-به نیازهای فرزندانتان توجه کنید

۲-۱-۲۴-پیشنهادهایی به والدین برای پیشرفت تحصیلی فرزندان :

۲-۱-۲۵-نظریه های پیشرفت تحصیلی

۲-۱-۲۶- گانیه

۲-۱-۲۷- بلوم

۲-۱-۲۸-عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

۲-۱-۲۹-  تجربه معلمان

۲-۱-۳۰-آماده کردن درس و نمره دادن

۲-۱-۳۱- مهارت ها

۲-۱-۳۲- تحصیلات عمومی

۲-۱-۳۳- تحصیلات در زمینه تعلیم و تربیت

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

هدف از اجرای این تحقیق تعیین رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دورهدوم مقطع متوسطه ناحیه۲ شهر بندرعباس می باشد. فرضیه‏های تحقیق عبارتند از:۱-بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه ناحیه۲ شهر بندرعباس رابطه وجود دارد.۲- بین مؤلفه های مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه ناحیه۲ شهر بندرعباس  رابطه وجود دارد. روش این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد.

جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه ناحیه۲ شهر بندرعباس به تعداد۴۴۷۱ نفر(۱۴۶۰نفر پسر و ۳۰۱۱نفر دختر) و روش نمونه گیری نیز تصادفی طبقه ای(بر حسب جنسیت) می باشدو همچنین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان به تعداد۳۵۱نفر(۱۱۵نفر پسر و ۲۳۶نفر دختر) تعیین شد.در این تحقیق مهارتهای ارتباطی معلمان به عنوان متغیر پیش بین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به عنوان متغیر ملاک می باشد.ابزار تحقیق شامل پرسشنامه مهارتهای ارتباطی کوئین دام(۲۰۰۴) می باشد و سپس بوسیله نرم افزار   اس پی اس اس  داده ها تجزیه و تحلیل شدند.

در تحقیق حاضر پایایی پرسشنامه مورد نظر۸۷/۰ به دست آمد. روشهای آماری مورد استفاده در این تحقیق شامل آمار توصیفی( درصد،فراوانی،میانگین و انحراف معیار )و آمار استنباطی(T تک نمونه ای ،رگرسیون ساده و چند متغیری) می باشد.

نتایج تحقیق حاضر نشان داد که میزان بکارگیری مهارت های ارتباطی توسط معلمان دوره دوم مقطع  متوسطه ناحیه۲ شهر بندرعباس در حد مطلوب می باشد.بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه ناحیه۲ شهر بندرعباس رابطه وجود دارد.بین کلیه مؤلفه های مهارت های ارتباطی معلمان(بجز مؤلفه ارتباط توأم با قاطعیت) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه ناحیه۲ شهر بندرعباس رابطه وجود دارد.

مقدمه

معلمانی که از مهارتهای ارتباطی ضعیفی برخوردارند کمتر از سوی اطرافیان خود پذیرفته می شوند و با مشکلات کوتاه مدت و بلند مدت زیادی روبرو می شوند. این مشکلات کدامند و چگونه می توان با آنها مقابله کرد ؟ معلمان چگونه با دانش آموزان و سایر همکاران ارتباط برقرار کنند ؟ و مجهز به چه مهارتهای ارتباطی باشند ؟ منظور از مهارتهای ارتباطی معلمان چیست ؟ آیا حدود اختیارات معلم در کلاس و مهارتهای ارتباطی وی  با دانش آموزان تعریف شده است ؟  تا چه اندازه  معلمان با وظایف خود در حوزه مهارتهای ارتباطی آشنا هستند؟ چه عواملی در افزایش مهارتهای ارتباطی معلمان مؤثر است؟ چگونه می توان آن را بهبود بخشید؟

اینها پرسشهای اساسی در مطالعه مهارتهای ارتباطی معلمان می باشد و این پژوهش در پی آن است که به آنها پاسخ گوید . در برقراری ارتباط با دانش آموزان در کلاس ، معلم با موانع و عوامل زیادی  روبروست . آگاهی و تسلط معلم بر این موارد و مهارت های ارتباطی در جهت تحقق اهداف آموزشی امری اجتناب نا پذیر است . معلمی هنری است ظریف و حساس  که با  کمترین  لغزش و خطا خسارت جبران ناپذیری بر شخصیت فراگیر وارد شده و قطعاً هرگونه رفتار صحیح و سنجیده موجب آینده ای درخشان برای او می شود.

طبق دیدگاه گلاسر ،  بدون شکوفایی محبت و ارزش وجود، تشکیل یک هویت موفق نا ممکن است (قبادی,۱۳۸۲). در سالهای اخیر تحقیقاتی انجام شده است که تأثیر برخی مهارتهای حرفه ای و نیز ارتباطی معلم بر آموزش و شخصیت دانش آموزان را نشان داده است. لیکن تحقیقات متنوع و وسیعی درباره میزان آشنایی معلمان با مهارتهای ارتباطی انجام نیافته است . علی رغم اینکه ما در دنیایی اجتماعی زندگی می کنیم، اکثراً آگاهی اندکی از چگونگی تجزیه و تحلیل تجارب اجتماعی و بهبود بخشیدن به مهارت برقراری روابط اجتماعی مان داریم .

به علاوه، در آموزش رسمی نیز، تلاش چندانی در این زمینه صورت نگرفته است. کمال مطلوب این است که مدرسه باید محیطی از تعاملات اجتماعی  باشد که در آن، هم کارکنان و هم دانش آموزان  از آنچه در تعاملات اجتماعی شان روی می دهد، بسیار مطلع باشند و از نقشی که این تعاملات در فرمول بندی نظریات آنها نسبت به خود و دیگران دارد، آگاه شوند (فونتانا ، ۱۹۹۵).مهمترین مهارتی که یک معلم بدان نیاز دارد ودر واقع این مهارت پیش نیاز یا پایه سایر مهارتهای روان شناختی دیگر می باشد مهارت«ایجادارتباط»است . زیرا ایجاد ارتباط تنها وسیله دریافت اطلاعات از دانش آموزان است.

سوءبرداشت ها و سوءتفاهم ها فقط از طریق برقراری ارتباط تصحیح می شود و نیز هیجان‌های منفی نظیر خشم تنها از طریق برقراری ارتباط سالم مهار می شود. تمامی آسیب‌های فردی و اجتماعی ریشه در ارتباط نا سالم دارند.هرچند هر حرفه ای مستلزم آموزشهای فنی و تخصصی است لیکن در برخی مشاغل از جمله حرفه معلمی  ارتباط و تعامل دوجانبه و چند جانبه ستون فقرات آن را تشکیل می دهد .

صرف برخورداری از دانش حرفه ای و دانش اندوزی در این شغل پایان بخش رسالت نیست . بلکه انتقال این دانش در یک شبکه ارتباطی تجلی و تحقق می یابد . ناتوانی در برقرای ارتباط مؤثر و فقدان مهارتهای ارتباطی با دانش آموزان موجب شکست در فرایند آموزش می شود . از این رو بررسی میزان آشنایی معلمان با مهارتهای ارتباطی می تواند راهگشای ارتقای مهارتهای ارتباطی آنها در فرآیند تدریس و آموزش باشد .

اصلی ترین عامل موفقیت معلمان، مهارت در برقراری ارتباط مفیداست. آنها که به نوع بخصوصی از مهارتهای ارتباطی مثل سخنرانی در جمع نیاز دارند، هرچه مهارتهای ارتباطی فرد قوی تر باشد، به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهد کرد و آینده ی شغلی درخشانتری خواهد داشت(اردبیلی,۱۳۸۵). در این تحقیق رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه ناحیه۲ شهر بندرعباس بررسی می شود.

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی  رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره دوم مقطع متوسطه ناحیه ۲ شهر بندرعباس
تعداد صفحات پروژه : ۱۲۴
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۳
حجم فایل: ۴۹۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این پروژه: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” رابطه بین مهارت های ارتباطی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا