بانک موضوعات پایان نامه
موضوعات پیشنهادی پایان نامه مهندسی راه آهن گرایش خط و سازه های ریلی
موضوعات پیشنهادی پایان نامه رشته مهندسی راه آهن گرایش خط و سازه های ریلی
این موضوعات می توانند راهنمایی برای شما جهت انتخاب یک موضوع مناسب برای پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی راه آهن گرایش خط و سازه های ریلی باشند :
- بهینه سازی ابعاد سیستم ریل مدفون با دیدگاه کاهش ارتعاشات به محیط اطراف
- بررسی توزیع فشار زر تاورسبا در نظر گرفتن مشخصات تصادفی بالاست
- ارزیابی فنی اقتصادی تراورس قابی شکل
- بررسی رابطه بین شاخص های راحتی سفر و شاخص های هندسی خطوط راه آهن
- تدوین شاخص کیفیت خط با استفاده از مدل فازی
- بررسی تاثیر صفحات لاستیکی زیر تراورس (USP) در ارتعاشات ایجاد شده در خطوط ریلی و سازه های مجاور آن
- تدوین رابطه ریاضی بین شاخص راحتی سفر و شاخص حرابی های چشمی
- تحلیل دینامیکی خطوط بدون بالاست با در نظر گرفتن سختی بستر و بارگذاری تصادفی
- بررسی پارامترهای موثر بر تحلیل و طراحی تراورس های خطوط بالاستی و ارائه نرم افزار
- تجزیه و تحلیل فرایند بازسازی خطوط فرسوده راه آهن و روشهای ارتقاء راندمان آن
- بررسی خصوصیات مکانیک تراورس مسلح به الیاف فلزی
- بهینه سازی زاویه تقاطع تونل ها با توجه به شرایط زمین شناسی با مطالعه موردی تونل پنستاک سد رودبار لرستان
- مطالعه عددی مقاومت جنابی لایه بالاست در خط آهن بالاستی
- بررسی آزمایشگاهی رفتار مکانیکی خاکریزهای متکی بر بسترهای ماسه ای سست مسلح شده با ستون های خاکی سیمانی
- بررسی فنی و اقتصادی روش های ساخت ایستگاه های مترو قبل یا بعد از حفر تونل
- بررسی تاثیر فنی افزایش بار محوری در روسازی راه اهن
- بررسی ساختار هندسی دو تیپ سوزن موجود به منطور افزایش سرعت
- پیش بینی مقاومت جانبی خط اهن بالاستی با استفاده از روش شبکه ی عصبی تابع پایه شعاعی (RBF)
- بررسی آزمایشگاهی رفتار خاکریز مسلح شده با خرده لاستیک
- تحلیل قابلیت اطمینان دال خط اثر بارهای خدمت
- بررسی آزمایشگاهی و میدانی تاثیر صفحات لاستیکی زیر تراورس در مقاومت جانبی خطوط راه آهن
- تاثیر سایش جانبی ریل بر نرخ سایش چرخ نو
- بررسی و مدل سازی جوش سربه سر جرقه ای
- بررسی آزمایشگاهی – عددی تاثیر خرده لاستیک ها بر کاهش ارتعاشات در خطوط ریلی
- بررسی آزمایشگاهی و میدانی تاثیر صفحات لاستیکی زیر تراورس در مقاومت جانبی خطوط راه آهن
- تحلیل لرزه ای راه آهن در حال توصعه ایران وارائه راهکارهای مقاوم سازی
- پایش تغییر مکان جانبی خط آن CER با تراورس اصطکاکی در قوس ها
- پیش بینی نویز سازه پل های راه آهن با استفاده از تحلیل آماری انرژی (SEA)
- روشهای اجرا و تحلیل پایداری تونلهای مترو و مطالعه موردی قسمتی از خط ۴ متروی تهران
- ارائه مدلی جهت بهینه سازی طراحی مسیر راه آهن
- بررسی میدانی تاثیر ماشین پایدار ساز بر دوام هندسه خط
- بررسی علل و اثار طولانی شدن پروژه های ساخت خطوط ریلی کشور و راهکارهای برون رفت از ان به کمک شبکه عصبی
- مدلسازی دو بعدی و تحلیل دینامیکی خط راه آهن تحت اثر بریدگی چرخ
- توسعه مدل احتمالاتی زوال برای سایش ریل
- طراحی تونل بر اساس روش مشاهده ای
- ارادئه و تحلیل سیستم دال خط کوهاندار جهت رفع معضل راه آهن در مناطق کویری
- بررسی عددی تاثیر پارامترهای هندسی مسیر و ناهمواریهای ریل بر شاخص راحتی سفر
- بررسی و ارزیابی روشهای کاهش ارتعاش از منظر مشخصات روسازی ( مطالعه موردی متروی اصفهان)
- تحلیل عددی تاثیر ستون های سنگی بر افزایش مقاومت در برابر روانگرایی در بسترهای مستعد روانگرایی
- بررسی عددی توزیع نیروهای قائم وارد بر تراورس در قوس ها
- بررسی عملکرد تزریق در آبرفت C تهران به روش آزمایشگاهی
- بررسی آزمایشگاهی و عددی ریز شمع ها جهت پایدار سازی خاکریزهای بلند راه آهن
- مدل خطی درختی محلی (Lolimot) و کاربرد آن در مهندسی خط
- بررسی میدانی تاثیر ماسه های روان در افزایش فشارهای تماسی بین تراورس بتنی و بالاست
- بررسی عددی باربری و نشست در خاکریزهای راه آهن ساخته شده با ژئوفوم
- بررسی پاسخ دینامیکی تراورس در خط ریلی
- بررسی نظام تامین و تدارگات در پروزه های عمرانی و نقش آن در هزینه تما شده پروژه
- بررسی تاثیر خاکریز راه آهن در کاهش ارتعاشات خطوط ریلی
- ارائه مدل ریاضی تعرفه دسترسی به زیر ساخت در راه آهن ایران
- بررسی رفتار دینامیکی خط آهن در ناحیه انتقال از دال خط به خط بالاستی
- بررسی ارتعاشات وارده به سازه های سطحی ناشی از خطوط قطار شهری و ارائه راهکار ( مورد کاوی: قطار شهری اصفهان در محدوده مدرسه چهار با؛)
- مطالعه میدانی مقاومت جانبی خطوط CWR با تراورس های اصطکاکی
- تحلیل فنی و اقتصادی بر فرایند نگهداری و تعمیر خطوط راه آهن
- بررسی آزمایشگاهی رفتار پابندهای وسلو و پاندرول تحت بارگذاری سیکلی
- بررسی عددی اثر ستون های سنگی بر افزایش باربری بسترهای رسی بمنظور ساخت خط ری
- بررسی رفتار خطوط سریع السیر تحت اثر زلزله
- بررسی امکان پذیری ایجاد ارتباط بین وضعیت کیفی اجزای خط با شاخصهای هندسی خطوط راه آهن
- تدوین الگوریتم تحلیل و طراحی روسازی بالاستی راه آهن
- مدلسازی و تحلیل پدیده کمانش در خطوط CWR
- مطالعه و طراحی موردی سازه مسیر خط MAGLEV نوع U شکل
- تخمین احتمال خروج از خط قطار براساس تغییرات پروفیل ریل
- مساله پویای مسیر یابی وسایل نقلیه درفضایی چند هدفه همراه با پبنجره زمانی فازی
- تحلیل سه بعدی سازه های خاکی فولادی راه آهن (با رویکرد حداقل پوشش خاکی)