پایان نامه رشته روانشناسیپروژه روانشناسی

دانلود پایان نامه نقش هوش معنوی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان

پایان نامه ارشد روانشناسی تربیتی : نقش هوش معنوی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول: کلیات تحقیق

۱-۱٫ مقدمه
۱-۲٫ تعریف و بیان مسأله
۱-۳٫ اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
۱-۴٫ اهداف پژوهش
۱-۴-۱٫هدف کلی
۱-۴-۲٫اهداف جزئی
۱-۵٫ فرضیه های پژوهش
۱-۶٫ تعریف واژه ها و اصطلاحات
۱-۶-۱٫ تعاریف مفهومی
۱-۶-۲٫ تعاریف عملیاتی
فصل دوم : مروری بر تحقیقات انجام شده (ادبیات و مستندات، چارچوب ها و مبانی، سابقه و پیشینه تحقیق)

۲-۱ مقدمه
۲-۲ گستره نظری مسأله مورد پژوهش
۲- ۲-۱  مفاهیم هوش
۲-۲-۱- ۱ هوش
۲-۲-۱-۲ تعریف هوش
۲-۲-۱-۳ انواع هوش
۲-۲-۱-۳-۱ هوش بدنی  (PQ)
۲-۲-۱-۳-۲  هوش عقلانی (IQ)
۲-۲-۱-۳-۳ هوش هیجانی (EQ)
۲-۲-۱-۳-۴ هوش معنوی (SQ)
۲-۲- ۱-۴ عوامل تعیین کننده هوش
۲-۲-۱-۵ معنویت
۲-۲-۱-۵-۱ دیدگاه های مختلف در زمینه معنویت
۲-۲-۱-۵-۱-۱ دیدگاه الکینز
۲-۲-۱-۵-۱-۲ دیدگاه فریدمن و مکدونالد
۲-۲-۱-۵-۱-۳ دیدگاه گاردنر
۲-۲-۱-۵-۱-۴ دیدگاه ویلیام وست
۲-۲-۱-۵-۱-۵ دیدگاه گروم
۲-۲-۱-۵-۱-۶ دیدگاه ویگلزورث
۲-۲-۱-۵-۲ تعاریف هوش معنوی
۲-۲-۱-۵-۳ ابعاد هوش معنوی
۲-۲-۱-۵-۴ مؤلفه های هوش معنوی از دیدگاه های مختلف
۲-۲-۱-۵-۴-۱ دیدگاه ایمونز
۲-۲-۱-۵-۴-۲ دیدگاه فریدمن و مکدونالد
۲-۲-۱-۵-۴-۳دیدگاه نوبل و وگان
۲-۲-۱-۵-۴-۴ دیدگاه بروس لیچفیلد
۲-۲-۱-۵-۴-۵ دیدگاه مک مولن
۲-۲-۱-۵-۵ مؤلفه های هوش معنوی در اسلام
۲-۲-۱-۵-۶ مدل های هوش معنوی
۲-۲-۱-۵-۶-۱مدل چهار مؤلفه ای کینگ
۲-۲-۱-۵-۶-۱-۱ درک معنی فردی
۲-۲-۱-۵-۶-۱-۲ آگاهی متعالی
۲-۲-۱-۵-۶-۱-۳ تفکر انتقادی وجودی
۲-۲-۱-۵-۶-۱-۴ حالات هوشیاری بسط یافته
۲-۲-۱-۵-۶-۲ مدل زهر و مارشال
۲-۲-۱-۵-۶-۳ مدل پنچ مؤلفه ای ایمونز
۲-۲-۱-۵-۶-۴ مدل پنج مؤلفه ای سیسک
۲-۲-۱-۵-۶-۴-۱ ارزش های بنیادین
۲-۲-۱-۵-۶-۴-۲ فضایل بنیادین
۲-۲-۱-۵-۶-۴-۳ تجارب بنیادین
۲-۲-۱-۵-۶-۴-۴ قابلیت های بنیادین
۲-۲-۱-۵-۶-۴-۵ نظام های نمادین
۲-۲-۱-۵-۶-۵ مدل امرم
۲-۲-۱-۵-۶-۵-۱ هوشیاری

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

در این تحقیق ارتباط بین هوش معنوی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفت. به همین منظور تعداد ۱۵۰ نفر با روش نمونه گیری تصادفی از بین دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهر بندرعباس انتخاب شدند. پس از آن به منظور جمع آوری داده ها از پرسشنامه هوش معنوی و پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (MSLQ) استفاده شد.

و برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده، از رگرسیون خطی به روش همزمان ، ضریب همبستگی پیرسون، استفاده شد. و از نرم افزار آماری spss18 برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده گردید.

نتایج تجزیه و تحلیل فرضیات پژوهش مشخص کرد که بین هوش معنوی و خرده مقیاس های آن با عملکرد تحصیلی رابطه مثبت معنادار در سطح ۰۰۱/.P< وجود دارد  و خرده مقیاس های هوش معنوی پیش بینی کننده مناسبی برای عملکرد تحصیلی می باشند. همچنین مشخص شد که بین راهبردهای شناختی، فراشناختی و انگیزشی یادگیری خودتنظیمی را عملکرد تحصیلی رابطه وجود دارد.

و در نهایت نتایج تجزیه و تحلیل رگرسیون نشان داد از بین راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، راهبردهای شناختی و فراشناختی و مدیریت منابع با مقادیر بتای ۴۱/.و۴۲/. و مقادیر t، ۱۵/۶ و۳۵/۶ در سطح ۰۰۱/.P< معنادار شدند و توانستند عملکرد تحصیلی را در بین دانشجویان پیش بینی نمایند. در حالی که از بین راهبردهای یادگیری، راهبرد انگیزشی از لحاظ آماری معنادار نشد و نتوانست عملکرد تحصیلی را پیش بینی نماید.

واژگان کلیدی: هوش معنوی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی.

۱-۱٫ مقدمه:

رشد و بالندگی هر جامعه ای مرهون نظام آموزشی آن جامعه است. براین اساس همه ساله کشورها مبالغ قابل توجهی از درآمد ملی خود را صرف آموزش و پرورش و آموزش عالی می کنند. اما بعضی از عوامل وجود دارند که موجب به هدر رفتن بخشی از این سرمایه گذاری ها می شود.

در بررسی علل این پدیده، تحقیقات نشان داده که برای شناخت این مشکل علاوه بر عوامل آموزشی، مدیریتی و ساختاری، باید به بعد روانی و اجتماعی دانش آموزان و دانشجویان نیز توجه شود؛ لذا نیازها، انگیزه ها، نگرش ها، تمایلات و استعدادهای خاص دانش آموزان و دانشجویان که مبین بعد روانی آن ها است، در مطالعه آسیب شناسی نظام آموزشی باید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد(شکرکن، پولادی و حقیقی،۱۳۷۹).

امروزه آموزش عالی نه تنها به عنوان یک حق برای انسان تلقی می شود، بلکه نوعی سرمایه گذاری برای توسعه همه جانبه محسوب می گردد. بسیاری از متخصصان معتقدند برای غنی تر کردن برنامه های آموزش عالی و بهبود عملکرد تحصیلی باید دوره های مختلف آموزشی در سطوح مختلف در دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی برگزار گردد تا از این رهگذر سرمایه گذاری بیشتر در نظام های تعلیم و تربیت حاصل گردد.

در این راستا مؤسسه بین المللی برنامه ریزی آموزشی[۱](IIEP) یکی از مؤسسات فعال در طراحی و برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای نظام های تعلیم و تربیت می باشد که همه ساله با برگزاری دوره های آموزشی مختلف دانش تخصصی اساتید را افزایش می دهد تا آن ها بتوانند با آگاهی بیشتر در جهت افزایش عملکرد تحصیلی دانشجویان شان گام بردارند(واسیناداو[۲]،۲۰۰۱)…

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی نقش هوش معنوی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان پسر دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی بندرعباس
تعداد صفحات پروژه :  ۱۱۸
مقطع علمی : کارشناسی – ارشد
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۹۴
حجم فایل: ۴۴۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی 
گرایش های مرتبط با این پروژه: روانشناسی تربیتی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “نقش هوش معنوی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا