اخبار دانشگاهی

وام‌ ازدواج و اشتغال در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان

وام‌ ازدواج و اشتغال در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان

vam daneshjooi

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از دستور کار قرارگرفتن وام ازدواج و اشتغال برای دانشجویان خبر داد.

دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر در پنجمین دوره جشن دانش آموختگان دانشگاه پیام نور که در سازمان مرکزی برگزار شد، افزود: در آغاز سال تحصیلی توجه و خدمت رسانی به دانشجویان را وظیفه خود می دانیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه وام شهریه همواره یکی از معضلات بوده است، گفت: سال گذشته در حوزه وام شهریه با معضل مواجه بودیم اما امسال سعی شد بخشی از عقب‌افتادگی سال گذشته جبران شود و در کنار دانشجویان کم بضاعت که در اولویت هستند به دانشجویان برتر نیز توجه شود.

جبران ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی از طریق تسهیلات از صندوق رفاه دانشجویان

صدیقی با بیان اینکه بیمه دانشجویان یکی از برنامه‌های اصلی صندوق رفاه و سازمان امور دانشجویان است، افزود: قرار است ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی از طریق تسهیلات از صندوق رفاه دانشجویان جبران شود. بیمه حوادث و بیمه خوابگاه‌ها و غذاخوری‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به شیوه آموزش از دور دانشگاه پیام نورگفت: گرچه این شیوه شیوه جدیدی در دنیا نیست اما در صحنه آموزش عالی کشور به ویژه بعد از انقلاب اسلامی به طور جدی‌تر به آن توجه شد. آموزش از دور از هدف اصلی دانشگاه پیام نور بود تا آموزش عالی را در دسترس همه قرار بدهد. این تجربه اگرچه با فراز و نشیب‌ همراه بود اما در مجموع دانشگاه پیام نور رسالت خود را تاکنون به خوبی دنبال کرد.

دانشگاه پیام نور رقیب دانشگاه‌های غیردولتی نیست

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور رقیب دانشگاه‌های غیردولتی دیگر نیست، توضیح داد: ما معتقد نیستیم که این دانشگاه رقیبی برای سایر دانشگاه‌های غیردولتی است زیرا شیوه آموزش در این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است و همین شیوه باید برای تکمیل آموزش عالی ادامه یابد.

وی با عنوان اینکه رقابت های سیاسی و بحث هایی که درخصوص وضعیت دانشگاه پیام نور مطرح می شد، در این دوره برداشته شده، اظهار داشت: ما به دنبال رقابت های کور نیستیم و هر یک از ارکان آموزش عالی کشور باید وظیفه و کار خود را دنبال کند.

صدیقی با اشاره به صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها اظهار داشت: ترکیب جمعیتی کشور موجب خالی شدن صندلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شد که باید از این شرایط ایجاد شده بهترین استفاده را ببریم.

وی با تاکید بر اینکه صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها فرصتی برای گسترش ارتباطات بین‌المللی است، افزود: دانشگاه پیام نور می‌تواند جایگاه مناسبی در ارتباطات بین‌المللی داشته باشد زیرا شیوه این دانشگاه آموزش از دور است و دسترسی به آن راحت‌تر است. اکنون در دانشگاه پیام نور نیز تعدادی از صندلی‌ها خالی مانده که می‌توان از این فرصت برای گسترش ارتباطات بین‌الملل بهره برد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با تاکید بر اینکه وظایف فارغ‌التحصیلان برتر نسبت به بقیه دانشجویان سنگین‌تر است، گفت: این دانشجویان با حضور خود در مقاطع بالاتر یا در فرصت‌های شغلی می‌توانند نشان دهنده پتانسیل بالای دانشگاه پیام نور باشند.

صدیقی بر حفظ ارتباط فارغ التحصیلان با دانشگاه پیام نور تاکید کرد و گفت: فارغ التحصیلی موفق است که ارتباطات ایجاد شده را حفظ کند و دانشگاه به مدد توانمندی آنها خدمات مطلوبی ارائه دهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا