پایان نامه رشته روانشناسیپایان نامه علوم تربیتیپروژه روانشناسیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه بررسی روش های بکارگیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقا فرایند یاددهی – یادگیری + پاورپوینت

پایان نامه بررسی روش های بکارگیری اموزش مجازی (ICT) در ارتقا فرایند یاددهی – یادگیری دانشجویان به همراه پاورپوینت

 

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول

کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت مسئله

سوالات  تحقیق

اهداف تحقیق

انگیزه پژوهشگر

تعاریف واژه های کلیدی

فصل دوم

ادبیات و پیشینه های پژوهش

تاریخچه اطلاع رسانی

ظهور کتاب به عنوان رساله

ظهور رسانه های صوتی و تصویری

انقلاب ارتباطی با رایانه ها

فن آوری اطلاعات

اهمیت و ضرورت فن آوری اطلاعات

برنامه ریزی در جهت بکارگیری فن آوری اطلاعات

فن آوری ارتباطات

فن آوری اطلاعات در برخی کشور ها

برنامه جامع فناوری اطلاعات دانشگاه واشینگتن شرقی

نقش فنآاوری اطلاعات و ارتباطات

آموزش مجازی

زیر ساخت آموزش مجازی

مواد درسی در آموزش مجازی

کلاس در آموزش مجازی

اینترنت

تاریخچه اینترنت

سازمان شبکه ای

قابلیت های اینترنت

عوامل گسترش اینترنت

شبکه جهانی وب

اینترانت

اکسترانت

آموزش از طریق شبکه

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

نظام آموزشی هر کشور رکن اساسی در پیشرفت و توسعه در جامعه است و این پیشرفت زمانی می‌تواند صورت بگیرد که نظام آموزشی در آن نه تنها از لحاظ کمیت بلکه از لحاظ کیفیت نیز رشد کرده باشد . آموزش مجازی یکی از ارکانی می‌باشد که در توسعه آموزش عالی از لحاظ کیفیت موثر می‌باشد . با آموزش مجازی و روشهای بکارگیری آن می‌توان امکان آموزش و تحصیل را برای کلیه افراد جامعه در هر سنی و هر نقطه از کشور فراهم نمود .

در این پژوهش که هدف بررسی راه‌های بکارگیری آموزش مجازی در بالا بردن کیفیت یاددهی – یادگیری دانشجویان می‌باشد ، محقق قصد دارد تا عواملی که می‌توان با استفاده از آن آموزش مجازی را بکار گرفت معرفی نماید . پژوهش مورد نظر از نوع زمینه‌یابی است که ابزار جمع آوری اطلاعات آن پرسشنامه محقق ساخته است . جامعه آماری پژوهش مورد نظر شامل ۲۴۰ نفر از اساتید دانشگاه آزاد رودهن و ۱۴۰ نفر دانشگاه آزاد کرمانشاه است که با استفاده از جدول مورگان جمعاً ۲۵۰ نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شد .

نتیجه بدست آمده از پژوهش مورد نظر نشان داد که روش تدریس جدید ، روش online وسایل کمک آموزشی ، روشهای جدید ارزشیابی ، روش جدید پژوهش از عوامل تشکیل دهنده آموزش مجازی می‌باشند که بر فرایند کیفیت یاددهی- یادگیری دانشجویان موثر است .

بیان مسئله

عصری که ما در آن زندگی می کنیم « عصر اطلاعات » یا « عصر اطلاعات و ارتباطات » نامیده می شود و توجهی که افراد در این قرن به اطلاعات معطوف داشته و راهها و تدابیری که برای شناختن، گردآوری ، سازمان دادن ، انباشتن، بازیافتن و جابجا کردن اندیشیه‌ها ابداع کرده است، در سراسر تاریخ گذشته بی مانند می باشند و با حوزه های دیگری که هم اینک به آنها توجه می گردد کم مانند است.

« به بیان دیگر فن آوری اطلاعات و ارتباطات در بسیاری از کشورهای جهان به علت ماهیت علمی مبتنی بر توسعه دانش مورد توجه قرار گرفته است هر کشوری نیز به توان تخصصی مسئولین کشور خود و میزان اطلاع آنها در توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) پیشرفتهای متفاوتی داشته اند.

کشورهای خط مقدم تولید دانش در این راه پیشگامان استفاده و توسعه سریع این پدیده بوده اند و بیشترین منابع را نیز از آن خود کرده اند، ومی روند تا فاصله دیجیتالی خود را با بسیاری از کشورهای در حال توسعه و عقب مانده زیادتر کنند. طبق اطلاعات شرکت elforecasts تا سال ۲۰۰۵ میلادی جمعیت استفاده کنندگان اینترنت به ۱۲/۱ میلیارد نفر در جهان میرسد این رشد مربوط به منطقه آسیا و آمریکای لاتین خواهد بود» (جلالی، ۱۳۸۱، ص۱)

با توجه به اینکه گسترش روزافزون فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT) تمام ابعاد زندگی افراد جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد و آدمی روز به روز تحت تأثیر این پدیده قرار می گیرد و هر روز شاهد سرعت و قدرت این فناوری و ظرفیت های عظیم برای دریافت، پردازش ، استفاده و ارسال اطلاعات هستیم . « آموزش و یادگیری نیز متأثر از این فناوری شده است به نحوی که بسیاری از پارادایم های آموزش عالی در حال تغییر می باشند.

پتانسیل های بالقوه این فناوری و ظرفیت های ایجاد شده توسط آن و نحوه برخورد نظام آموزش عالی با این پدیده به نحوی شالوده نظام آموزش عالی در آینده پی ریزی خواهد کرد. در کشور ایران نیز به دلیل تقاضای روز افزون برای آموزش عالی و ضرورت یادگیری مادام العمر از یک سو و محدودیت های پذیرش دانشجو از سوی دیگر و همه نظام آموزش عالی را در ایجاد تنوع در دوره های آموزشی بخصوص آموزش مجازی و استفاده بهینه از ظرفیت های ایجاد شده توسط فناوری اطلاعات سوق خواهد داد.» (منیعی، ۱۳۸۳، ص۴۳)

بالا بردن کیفیت آموزشی در نظام آموزش خصوصاً آموزش عالی یکی از مهمترین اهداف مسئولین دانشگاهی می باشد. چرا که رسیدن به این مقوله می تواند در بالا رفتن توان علمی و پیشرفت جامعه نقش بسیار مهمی داشته باشد. به همین دلیل همواره سعی شده تا در کشور ما همگام با سایر کشورها به این امر توجه شود و راههای جدیدی نیز برای این امر و استفاده بیشتر افراد جامعه پیدا شود.

آموزش مجازی موضوع تقریباً جدیدی است که امروزه توجه صاجبنظران و اساتید را به خود جلب کرده و آنها را به این فکر واداشته تا از این طریق فرصت بیشتری را به افراد جامعه دهند که از حق مسلم خود یعنی آموزش عالی استفاده کنند . تحقیق مورد نظر این امر را به عنوان مساله اساسی تلقی نموده و در پی دستیابی و حل آن می باشد. با در نظر گرفتن عواملی که بعنوان مسائل اساسی در این تحقیق مطرح شده اند، سئوالات تحقیق براساس متغیرهای ۵ گانه ای است که فرضیات تحقیق براساس آنها طرح شده اند.

*** توجه: در این محصول فایل پاورپوینت پروژه نیز موجود می باشد. ***

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی روشهای بکارگیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقاء فرایند یاددهی ـ یادگیری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال دوم ۸۴ ـ ۸۳
تعداد صفحات پروژه :  ۱۶۲
مقطع علمی : 
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۸۴
حجم فایل: ۲ مگابایت
پرسشنامه: دارد
رشته های مرتبط با پروژه: روانشناسی  ، علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این پروژه:  تحقیقات اموزشی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه “بررسی روش های بکارگیری آموزش مجازی (ICT) در ارتقا فرایند یاددهی – یادگیری + پاورپوینت ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا