پایان نامه رشته اقتصاد

دانلود پایان نامه تاثیر شاخص های آموزشی و تکنولوژی آموزشی بر کارایی نیروی انسانی

پروژه اقتصاد : تاثیر شاخص های اموزشی و تکنولوژی اموزشی بر کارایی نیروی انسانی

پایان نامه رشته اقتصاد جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

فصل اول : کلیات تحقی

۱-۱- مقدمه

۱-۲- شناخت وطبقه بندی فواید اقتصادی آموزش و پرورش

۱-۲-۱-فواید خصوصی آموزش و پرورش

۱-۲-۲ – فواید خصوصی مستقیم

۱-۲-۳-فواید خصوصی غیر مستقیم

۱-۲-۴-فواید اجتماعی آموزش و پرورش

۱-۲-۵-فوایداجتماعی مستقیم

۱-۲-۶-فواید اجتماعی غیرمستقیم

۱-۳-اهداف و ضرورت پژوهش

۱-۴-فرضیه های تحقیق (پژوهش)

۱-۵-کلیات پژوهش

فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق

مبانی نظری تحقیق ومروری برمطالعات تجربی

۲-۱-مقدمه

۲-۱-۱-دیدگاههای اقتصاد دانان کلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش

۲-۱-۲-دیدگهای اقتصاددانان نئوکلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش

۲-۱-۳-دیدگاههای اقتصاددانان معاصر درباره  اهمیت اقتصادی آموزش

۲-۲-نظریه سرمایه انسانی

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

چکیده

سرمایه گذاری در نیروی انسانی از اساسی ترین بخش های توسعه بلندمدت و پایدار است و برخی بر این باورند که بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در جامعه ایران را بایست به عدم آموزش صحیح در دوران قبل از دانشگاه ارتباط داد. در این راستا این تحقیق خواهد کوشید اثر تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی دبیرستان های پسرانه منتخب منطقه ۲ تهران را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. در این مطالعه از روش ناپارامتری تحلیل پوششی داده ها استفاده شده است.

ابتدا قرار بر این بود که اثرات شاخص آموزش و تکنولوژی آموزشی بر کارایی فنی نیروی انسانی مورد بررسی قرار گیرد ولی به دلیل محدودیت های آماری در جمع آوری اطلاعات دبیرستان ها و به دلیل اینکه تنها آمار ۱۵ دبیرستان پسرانه منطقه ۲ به دست محقق رسید به ناچار دو سناریو برای این تحقیق گزینش گردید. سناریوی اول به بررسی تأثیرات آموزش بر کارایی فنی نیروی انسانی می پردازد و سناریوی دوم نیز اثر تکنولوژی آموزشی بر کارایی را مورد ارزیابی قرار می دهد.

داده های مورد استفاده در سناریوی اول (اثر آموزش) بر سطح کارایی عبارتند از: سرانه معلم به دانش آموزش (smd)، میانگین سابقه کار معلمین (mskm)، میانگین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان(mptd)، و داده های مورد استفاده در سناریوی دوم (اثر تکنولوژی آموزشی بر سطح کارایی) نیز عبارتند از: سرانه کتاب به دانش آموز (skd) ، سرانه مساحت آزمایشگاه (sma) وسرانه کامپیوتر (sk) ، ستانده ها مورد استفاده در هر سناریو نیز میانگین دروس اختصاصی (mde) و میانگین دروس عمومی(mdo) بوده اند.

نتایج این تحقیق نشان می دهند در هیچ یک از مدل های روش تحلیل پوششی داده ها (CCRوBCC) ،‌رابطه معنی داری میان شاخص های آموزشی و تکنولوژی آموزشی بر درجات کارایی دبیرستان ها مورد مطالعه مشاهده نکرده ایم. بنابراین فرضیه های ما که مبنی بر تأثیر مثبت آموزش معلمان مدارس منطقه ۲ و بکارگیری تکنولوژی آموزشی و محیط آموزشی بر کارایـی فنی نیروی انسانی است رد می شود؛ در واقع این فرضیات شرط های لازم هستند ولی کافی نمی باشند …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  اثر شاخص های آموزشی و تکنولوژی آموزشی بر کارایی نیروی انسانی در دبیرستان های پسرانه منتخب منطقه ۲ تهران (سال های ۸۳-۸۲ و ۸۰ – ۷۹)
تعداد صفحات پروژه : ۱۸۲
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۸۵
حجم فایل: ۷٫۳۱ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: علوم اقتصادی
گرایش های مرتبط با این پروژه:  اقتصاد نظری

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” تاثیر شاخص های آموزشی و تکنولوژی آموزشی بر کارایی نیروی انسانی” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:
  دانلود پروژه و پایان نامه اقتصاد

دانلود مقالات اقتصاد با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا