پایان نامه رشته مهندسی شیمیپروژه شیمی

دانلود پایان نامه روش تولید بخار در دیگ های بخار

پروژه بررسی روش تولید بخار در دیگهای بخار

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
———-هدف از دیگ ، تولید بخار به وسیله حرارت دادن به آب است . اصلی ترین هزینه عملیاتی دیگ های با سوخت فسیلی ( زغال ، نفت و گاز طبیعی ) . همان سوخت مصرف شده است و به هیمن دلیل بازده حرارتی اهمیت فراوانی دارد. تهیه بخار جهت مصارف تولید الکتریسیته ، واحدهای عملیاتی ، یا تهیه آب جوش جهت مصارف عملیاتی و گرمایشی از اساسی ترین وظایف دیگ ها است به طوری که تأمین مستمر این خدمات ضروری می باشد.

لازم به یادآوری است که بسیاری از سازندگان دیگ ها، از نظر اقتصادی و سهولت حمل، دیگ های استانداردی با ظرفیت های مختلف ساخته اند و گاه این مسأله مطرح می شود که به جای طراحی دیگ موردنیاز هر پروژه، از میان تولیدات استاندارد موجود ، دیگ مناسبی برای پروژه ها انتخاب شود.

هرون (قهرمان اسکندریه) دانشمند یونانی نوعی توربین واکنشی ترکیبی و دیگ بخار، را حدود یکصد سال قبل از میلاد اختراع کرد، و در شهر بمبئی در اوایل قرن یکم میلادی از دیگ های بخار خانگی مطلع بوند. همان طور که در رساله PNEUMATICA هرون استفاده از نیروی مکانییک بحث شده، در آغاز صنعتی شدن انگلیسی، در اوایل قرن هیجدهم نیز جایگزین تلاش انسانی با نیروی ماشین احساس گردید. اسامی نظیر ماکیزازورستر،ساوری، نیوکامن و وات درارتباط با گسترش نیروی بخارودیگ های بخارمعروفیت دارند.

انتخاب نوع دیگ

انتخاب نوع دیگ موردنیاز جهت کاربری خاص بستگی به عوامل زیادی دارد که از آن جمله می توان از محدودیت عمده طرح های موجود از نظر ظرفیت، فشار و دمای بخار نام برد. این محدودیت ها در سطح گسترده ای در بین سازنده ها متفاوت است و بستگی به تخصص آنها در تولید انواع دیگ های بخار دارد. به طور نمونه ممکن است سازنده ای برای مورد خاصی ، دیگ بخار لوله – آبی کوچی را معرفی نماید …

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  بررسی روش تولید بخار در دیگ های بخار
تعداد صفحات پروژه : ۱۲۳
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۸۵
حجم فایل: ۱٫۹۷ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: شیمی
گرایش های مرتبط با این پروژه:  صنایع گاز

.

دانلود پروژه :

در صورت تمایل به خرید این فایل به واتساپ ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴  پیام بفرستید

.

مطالب مرتبط:
دانلود پروژه شیمی

دانلود پایان نامه شیمی

دانلود پایان نامه مهندسی مواد

دانلود پایان نامه مهندسی متالوژی

دانلود مقالات شیمی با ترجمه فارسی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا