پایان نامه علوم تربیتیپروژه علوم تربیتی

دانلود پایان نامه رابطه سبک های یادگیری و مهارت های مقابله با استرس

پروژه علوم تربیتی رابطه سبک های یادگیری و مهارت های مقابله با استرس

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

چکیده

فصل اول کلیات تحقیق

۱-۱مقدمه

۱-۲بیان مسئله

۱-۳ اهداف پژوهش

۱-۳-۱هدف کلی

۱-۳-۲هدف فرعی

۱-۵ فرضیه های پژوهش

۱-۶ اهمیت و ضرورت پژوهش

۱-۷ تعاریف نظری

۱-۷-۱تعریف مفهومی

۱-۷-۲تعاریف عملیاتی

فصل دوم مروری برتحقیقات پیشین و مبانی نظری تحقیق

۲-۱پیشینه تحقیق

۲-۲مفهوم استرس

۲-۲-۱ استرس به عنوان پاسخ درونی

۲-۳ مقابله با استرس

۲-۳-۱ انواع روشهای مقابله

۲-۳-۲شیوه های مقابله

۲-۳-۳ اقدامات در جهت کنترل استرس

۲-۳-۴ منابع لازم برای مبارزه با استرس

۲-۴ ادبیات نظری

۲-۵-۱ راههای مقابله با استرس از دیدگاه پزشکی

۲-۵-۲ دیدگاه روانشناسی

۲-۵-۲-۱شخصیت نوع اول

۲-۵-۲-۲دومین نوع شخصیت

۲-۵-۲-۳ سومین نوع شخصیت

۲-۵-۳ مقابله با استرس از نظر دیدگاه فولکمن و لازاروس

۲-۵-۳-۱ انواع روشهای مقابله از نظر فولکمن و لازاروس

فصل سوم روش تحقیق

۳-۱مقدمه

۳-۲روش تحقیق

۳-۳جامعه آماری

۳-۴ روایی و پایایی تحقیق

۳-۵ ابزار اندازه گیری

۳-۵-۱پرسشنامه شیوه های مقابله ای (یا CSQ)

۳-۵-۲پرسشنامه کیفیت زندگی ۳۶-SF

فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته ها

۴-۱بحث و تحلیل در یافته ها

۴-۲یافته ها

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱نتیجه گیری

۵-۲پیشنهادات

۵-۳محدودیت ها

پیوست

منابع و ماخذ

———-

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ی سبک های یادگیری و مهارت های مقابله با استرس است. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. نمونه مورد مطالعه در پژوهش حاضر ۳۱۷دانشجو بودند که به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای از میان کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه شیوه‌های مقابله‌ای (CSQ)راجرو همکاران و پرسشنامه کیفیّت زندگی(SF-36)استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام استفاده شد.

نتایج پژوهش نشان داد که بین شیوه شناختی و انفصالی مقابله با استرس و کیفیّت زندگی دانشجویان رابطه مثبت و معنادار و بین شیوه هیجانی مقابله با استرس و کیفیّت زندگی رابطه منفی و معنادار وجود دارد. همچنین نتیجه پژوهش نشان داد که شیوه هیجانی و شناختی مقابله با استرس حدود ۴۵درصد از تغییرات کیفیّت زندگی در دانشجویان را تبیین می‌کند. با توجه به نتیجه پژوهش حاضر، مجریان آموزش عالی می‌توانند در جهت آموزش و تجهیز دانشجویان به شیوه مؤثر مقابله اقدام کنند.

کلیدواژه‌ها: استرس، سبک های یادگیری، شیوه‌های مقابله با استرس، کیفیّت زندگی

۱-۱مقدمه :

افراد جامعه کنونی بیش از پیش نسبت به استرس و پیامدهای آن هوشیار شده اند. بزرگسالان ، نوجوانان و حتی کودکان از آلودگی محیط زیست امکان وقوع یک جنگ هسته ای به پایان رسیدن منابع طبیعی وجوه افزوده های غذایی و مواد سرطان زا و …. سخن می گویند و تمامی اسائل بخشی از زندگی روزمره را تشکیل می دهند. زندگی عصر ما چنان است که در اغلب خانواده ها پدر و مادر هر دو باید کار کنند تا بتوانند هزینه ای روز افزون را تامین نمایند. طلاق افزایش یافته ، ازدواج مجدد هم امری نا ممکن نیست افزون رسانه های گروهی ، افراد به مشاهده ی صحنه های جنگ خشونت، تخریب ، بی رحمی و مرگ و کشتار عادت داده اند (استوا، ۱۹۹۸)

استرس یکی از مفاهیم مهم در مطالعه روانشناسی و بهداشت روانی به شمار می آید و به کفیات گوناگون در زندگی اطلاق می شود و به عنوان علل بسیاری از درد ها، ناراحتی ها و بیماری ها و بیماری ها تلقی می شود. مردم عادی آن را پدیده ای رنج آور و ناخوشایند، پزشکان مسئله را از دید واکنش های فیزولوژیک روانپزشکان بنا را بر فشارهای عصبی و به کار بردن مکانسیم های سایکوفیزیولوژیک و بالاخره روانشناسان آن را تغییر رفتار و حالات هیجانی و بحرانی می دانند (اتکینسون ، ترجمه براهنی ، ۱۳۶۸ )

مطالعه استرس به عنوان احساس حاصل از ارزیابی موقعیتی به عنوان فشار یا اضافه باری به منابع روانشناختی ، مطالعه چگونگی تعادل بین جسم و روان است. محققان بر این نکته توافق دارند که ما را در وریطه ی یک همه گیری استرس هستیم که باعث بیماری و حتی مرگ می شود. اما درباره ی چگونگی تعریف استرس توافق کمتری دارند. تعریف استرس دشوار است. نظریه پردازان مختلف این اصطلاح را به شیوه های مختلفی بکار برده اند. یکی از شیوه های رایج تعریف استرس در نظر گرفتن آن به عنوان محرک است. توماس هوامز (۱۹۷۹) استرس را واقعه محرکی که لازم است فرد با آن سازگار شود تعریف کرد. بنابراین استرس به عنوان یک محرک ، هر موقعیتی است که در خواست های غیر معقول و فوق العاده را داشته و نیازمند تغییر در الگوی زندگی جاری فرد باشد (هولمزو راهه ۱۹۷۶)

موارد استرس به عنوان یک محرک شامل امتحان بلایای طبیعی و جدایی زناشویی است این واقع استرس زا هستند. چون فرد را ملزوم به انجام رفتارهای سازگارانه برای کنار امدن با درخواست های محیطی تحمل شده می کند.

استرس به شکل دیگر می تواند به صورت پاسخ فیزیولوژیکی در نظر گرفته شود (سیله ۱۹۷۶) طبق نظر هانس سیله فیزیولوژیست، الگوی نا متمایز فعالیت فیزیولوژیکی ذاتاً ناگوار است. زیرا تند شدن ضربان ، قلب، تند شدن تنفس و افزایش تنش عضلانی و کارکرد تعادل حیاتی را مختل می کند. طبق نظریه سیله ، هرگاه شخصی برای مدت طولانی انگیختگی ، فیزیولوژیکی را تجربه کند (مثل بیمار تب دار ) بدن دچار استرس می شود. پژوهشگران دیگر می گویند واکنش استرس نه تنها تغییرات فیزولوژیکی بلکه اختلال واکنش های رفتاری – حرکتی (مثل لرزش دست، اختلال های گفتاری) آشفتگی هیجانی و بدکاری شناختی را شامل می شود (لازاروس ۱۹۶۶)…

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی: بررسی رابطه سبک های یادگیری و مهارت های مقابله با استرس
تعداد صفحات پروژه :  ۷۵
مقطع علمی : کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: دارد
مقدمه: دارد
تصویر: ندارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۹۷
حجم فایل: ۴۸۰ کیلوبایت
پرسشنامه: دارد – پرسشنامه کیفیت زندگی SF-36 و SF-12
رشته های مرتبط با پروژه: علوم تربیتی
گرایش های مرتبط با این پروژه: مدیریت و برنامه ریزی آموزشی

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” بررسی رابطه سبک های یادگیری و مهارت های مقابله با استرس ” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

.

مطالب مرتبط:

دانلود پروژه و پایان نامه مشاوره

دانلود پروژه و پایان نامه علوم تربیتی

دانلود پروژه و پایان نامه روانشناسی

دانلود پروژه و پایان نامه علوم اجتماعی

دانلود مقالات علوم تربیتی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات روانشناسی با ترجمه فارسی

دانلود مقالات علوم اجتماعی با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا