پایان نامه مهندسی مکانیکپروژه مکانیک

دانلود پایان نامه انواع سیستم های تعلیق

پروژه مکانیک: بررسی انواع سیستم های تعلیق

پایان نامه مکانیک جهت اخذ درجه کارشناسی

بخشی از پروژه :
فهرست:

فصل اول

۱-۱ وظایف عمده سیستم تعلیق

۱- ۲ جرم معلق و نامعلق

۱-۳ درجات آزادی خودرو

۱-۴ مودهای حرکتی خودرو

۱- ۴-۱کارکرد

۱- ۴-۲سواری

۱-۴-۲-۱ خوش سواری

۱-۴ -۲-۲ قرار پذیری

۱-۴-۲-۳ برانگیختگی خودرو

۱- ۴-۲ – ۴ احساس انسان

۱- ۴- ۳ فرمان پذیری

۱- ۴ – ۴ پایداری

۱ – ۵ارزیابی عملکرد تعلیق

۱- ۶ سازو کار های موثر بر دینامیک خودرو

۱-۷ تاثیر سیستم تعلیق بر فرمانپذیری

۱-۷ -۱ دیدگاه سینماتیکی (مکانیزمی)

۱-۷- ۲ دیدگاه نرمی

فصل دوم

۲ اجزاء سیستم تعلیق

۲-۱ فنر

۲-۱-۱ انواع فنر ها

۲-۱-۱-۱ فنر مارپیچ

۲-۱-۱-۲  فنر تخت

۲-۱-۱-۳ میله پیچشی

۲-۱-۱-۴ فنرهای هوایی

۲-۲ لرزه گیر

۲-۲-۱ کاربرد

۲-۲-۲ کارکرد

۲-۲-۳ ویژگی های کارکردی لرزه گیر

۲-۲-۴ نصب و جای گذاری لرزه گیر

۲-۲-۵ دسته بندی  لرزه گیرها

و …

جهت مشاهده فهرست کامل مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید.

———-

مقدمه

سیستم تعلیق خودرو به عنوان یکی از سیستم های مهم در خودرو یکی از کانون های اصلی مهندسی اتومبیل می باشد. تعلیق اصطلاحی است که به مجموعه فنر ها، کمک فنرها واهر مبندی هایی که به چرخ های خودرو متصل  می گردد اطلاق می شود. در وسائل نقلیه موتوری سبک و سنگین جهت تعدیل اثرات نامطلوب ناشی از ناهمواری سطح جاده ازسیستم تعلیق استفاده می کنند. این اثرات باعث خستگی راننده و سرنشینان آن می شود به طوریکه این وضع موجب بخطر افتادن سلامتی انسان شده و نهایتاً کاهش بازده راننده و همچنین کاهش عمر مفیدقطعات خودرو را به دنبال خواهد داشت.

سیستم تعلیق از همان زمان اختراع خودرو بکار گرفته شده بود و در طول زمان کاملتر شده است . این تکامل جنبه های مختلفی داشته که نتیجتاً قابلیتهای جدیدی را به دنبال آورده است . به طوریکه درصد قابل توجهی از انرژی حاصل از ارتعاشات و نوسانات ناشی از ناهممواری سطح جاده توسط فنر و دمپر سیستم تعلیق جذب و مستهلک می شود.

وظایف عمده سیستم تعلیق عبارت اند از:
مجزا نمودن بدنه خودرو از ارتعاشات تحمیلی از سوی جاده
بر قرار نمودن اتصال میان تایرو جاده
کنترل نمودن بدنه خودرو در برابر پیچش و ناوش
محدود نمودن حرکت چرخ
عملکرد بهینه در اقسام جاده

مهمترین اهداف این پروژه به شرح زیر هستند:

– شناخت وظایف و  پارامترهای مهم طراحی سیستم تعلیق
– شناخت تقابلهای موجود در طراحی
– شناخت اجزاء سیستم تعلیق
– شناخت انواع سیستم تعلیق
– شبیه سازی سیستم تعلیق

.

مشخصات پروژه :
عنوان فارسی:  بررسی انواع سیستم های تعلیق
تعداد صفحات پروژه : ۱۹۱
مقطع علمی :  کارشناسی
فرمت پروژه : WORD (قابل ویرایش) محتوای فایل : zip
فهرست: دارد چکیده: ندارد
مقدمه: دارد
تصویر: دارد
منبع: دارد سال پژوهش: ۱۳۸۶
حجم فایل: ۹ مگابایت
رشته های مرتبط با پروژه: مکانیک
گرایش های مرتبط با این پروژه:  مکانیک خودرو

.

خرید پروژه :
جهت خرید پروژه ” انواع سیستم های تعلیق” بر روی دکمه خرید زیر کلیک نمایید

>>>دانلود پروژه و پایان نامه های بیشتر در مورد سیستم تعلیق…

.

مطالب مرتبط:
دانلود پروژه مهندسی مکانیک

دانلود پایان نامه مهندسی مکانیک

دانلود مقالات مهندسی مکانیک با ترجمه فارسی

.

پشتیبانی :
شما پس از انتخاب دکمه خرید در سایت کالج پروژه به صفحه درگاه پرداخت اینترنتی جهت انجام مراحل خرید هدایت خواهید شد.
– آیدی تلگرام پشتیبانی: collegeprozheh@

– تماس با واحد پشتیبانی: ۰۹۳۰۲۵۸۸۵۱۴

– ساعات تماس: ۹ صبح الی ۱۸ عصر

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا